۰
سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۷

الزامات و شروط ایستادگی

کرم محمدی
دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در جمع مدیران اجرایی کشور سخنانی بیان کردند.در آن سخنرانی راهکارهایی برای مقابله با تهدیدات فرامرزی و سیاست‌های خصمانه آمریکا ارائه دادند که راه حل سوم را ایستادگی توام با اتحاد داخلی عنوان کردند.
الزامات و شروط ایستادگی
دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در جمع مدیران اجرایی کشور سخنانی بیان کردند.در آن سخنرانی راهکارهایی برای مقابله با تهدیدات  فرامرزی و سیاست‌های خصمانه آمریکا ارائه دادند که راه حل سوم را ایستادگی توام با اتحاد داخلی عنوان کردند.
بدون شک این راه که مبتنی بر عقلانیت توام با وطن دوستی است ، راه سربلندی و عزت ایران  خواهد بود. از این روی هیچ انسان آزاده، وطن دوست و غیرتمندی نمی‌خواهد زیر استیلا و بیرق بیگانگان برود. بیگانگان گرگ صفتی که در پوستین میش، و با  سابقه و تاریخی تاریک  دستانشان تا به مرفق به خون دهها هزار ایرانی آغشته شده و بسیاری از گرفتاری‌های امروز مردم ما نتیجه  نیرنگ، ریاکاری و سیاست‌های شیطانی آنهاست.
در اینکه بنگاههای عظیم  خبر پراکنی تحت تسلط آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در قبال جمهوری اسلامی ایران راه سیاه نمایی و دروغ پردازی را در پیش گرفته‌اند، تردیدی نیست اما مقابله با  انواع و اقسام توطئه‌ها و در یک کلام ایستادگی در مقابل قلدرمآبی‌های آمریکا شرط و شروطی لازم دارد.اگر به حکم تجربه و درس اندوزی از تاریخ پر افتخار بیگانه ستیزی ایرانیان وطن پرست آنها را فراهم کنیم بطور حتم اتحاد و همبستگی منجر به ایستادگی و موفقیت و دستاوردهای ناشی از روحیه همدلی وفاق ملی هم به بهترین نحو ممکن پدیدار خواهد شد.
1- در این فضای غبارآلود وتهدید آمیز محور غربی-عبری ومرتجعین عرب علیه کشور عزیزمان، چراغ  اول را باید شخص رییس جمهور محترم روشن کند وآن هم همراهی عملی با خواسته‌های 24 میلیون رای دهنده به ایشان  و توجه جدی به بازسازی اعتماد عمومی و تقویت باورهای آحاد ملت بویژه حامیان دولت است.
گام اول در این رهگذر تاریخی، اصلاح و بازنگری عاجل  در نحوه چینش کابینه دوازدهم و بازگرداندن آن به اراده اکثریت مردم است. معنا ندارد مردم به برنامه و راهی مشخص رای بدهند و در کمال ناباوری شاهد آن باشند که جمع قابل توجهی از تشکیل دهندگان ارکان دولت بر آمده از رای اکثریت، در اختیار مخالفان فکری رای دهندگان قرار گیرد.
این موضوع  علاوه بر کندی در انجام وظایف محوله و عدم وحدت در بدنه دولت، در نهایت زمینه شکاف نامیمون بین ملت ودولت را  رقم زده است.
2- گام‌ دوم را بازهم باید شخص آقای روحانی بردارد. در این مرحله لازم است صریح و صادقانه با مردم سخن بگوید و دست‌های احتمالی پشت پرده و دلیل و عوامل بروز مشکلات خارج از دولت را به مردم که صاحبان اصلی انقلاب و کشور هستند، باز گو نماید. زیبنده شخص رییس‌جمهور نیست، که بعد از 5 سال کماکان با ایما و اشاره با مردم سخن بگوید.
3- جایگاه‌های فراجناحی، نهادهائی که از بودجه بیت‌المال استفاده و ارتزاق می‌کنند و سالهاست  با رویکرد انحصاری به طرف یک جناح خاص سیاسی گرایش داشته و غش می‌کنند، بنابر رسالت ملی و براساس وصایای امام(ره) و قانون اساسی از ورود به دسته‌بندی‌های جناحی و باندی منع شده و مدیران و گردانندگان آنها می‌بایستی افراد و شخصیت‌های مستقل باشند .
نمونه بارز در این زمینه صداوسیما بوده  که می‌تواند با تولید و پخش برنامه‌های وحدت آفرین و پرهیز جدی از مسائل تشتت زا وافتراق آمیز و با نگرش به منافع ملی ، همگرایی در میان آحاد مختلف مردم و بازتاب دهنده تمامی گرایشها  وسلائق  سیاسی و ‌اجتماعی و مذهبی نقش بسیار ارزنده و سازنده ای را توام با صداقت و اعتماد سازی عمومی ایفا نماید. این رسانه باید به ریل اصلی که همانا شان وجایگاه «رسانه ملی» است، بازگردد.
4- قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی  یکبار برای همیشه به نحوی اصلاح شود که ظرفیت پذیرش و حضور تمامی سلایق ملتزم به قانون اساسی را داشته  باشد‌ تا در هرانتخاباتی شاهد رد صلاحیت و محروم شدن هزاران نفر از افراد صاحب اندیشه و فرزندان  فرهیخته و دلسوز این کشور و حتی ایثارگران وخانواده معزز شهدا نباشیم.
5- ردیف‌های بودجه سالیانه کشور کاملا شفاف و درآمدها وهزینه‌ها به طور واضح و منظم به اطلاع عموم رسانیده شود.ریال به ریال آنچه بعنوان درآمد و هزینه در این مملکت صورت می‌گیرد، متعلق به مردم است. پس صاحبان آن باید از کم وکیف دخل وخرج کشور آگاهی داشته باشند.
6- سطح زندگی مقامات و مسئولین قوای سه گانه و سازمانها و نهادهای کشور در حد معقول باشد. اینکه فرزندان بسیاری از مسئولان در کشورهای خارجی مشغول تحصیل وتفریح باشند و فرزندان مردم عادی برای پول تو جیبی مستاصل، بی گمان به سان موریانه درخت همبستگی و ایستادگی را از درون پوسیده خواهد کرد.
7- استفاده از ظرفیت و نظرات و دیدگاه شخصیت‌های صاحب نفوذ و محبوب مردم که از جمله سرمایه‌های ملی و اجتماعی کشور محسوب می‌شوند، برای ایجاد همبستگی، وفاق ملی و ایستادگی در برابر تهدیدات دشمنان  و مقابله با تحریم‌ها و فشارهای پیش رو.
8- تلاش جدی و برنامه‌ریزی دقیق با بهره‌گیری از توان کارشناسان و صاحب‌نظران اقتصادی در راستای ساماندهی وضعیت اقتصادی و معیشتی کشور و به ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه که این روزها در زیر فشار بار گرانی‌ها در حال  «له» شدن هستند. مردم سرافراز ایران هرگز دوست نداشته و ندارند زیر بیرق هیچ ابرقدرتی بروند و اینرا ا در طول تاریخ به بهترین وجه ممکن نشان داده‌اند.
آری این ملت پای همه سختی‌ها خواهد ایستاد. پای خون شهدای والامقام، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، حفظ تمامیت ارضی و شان و جایگاه تاریخی ایران عزیز..... این را زمانی ثابت کرده‌اند که در طول 1200 کیلومتر مرز مشترک با عراق  و در درگیرشدن در جنگی نابرابر و همزمان تحریم همه جانبه اقتصادی و در مقاطعی همزمان با  جنگ با ارتشی متجاوز،در داخل خیابان‌های تهران جنگ مسلحانه خیابانی را شاهد بوده‌اند، اما در آن میدانها سربلند و روسفید بیرون آمدند.
امروز هم اگر بخواهیم آن خاطرات وتجربیات شیرین دوباره تکرار شود، باید الزامات آنرا فراهم کنیم که به طور خلاصه به چند مورد آن اشاره گردید. مطلب را با فرازی از بیانات مقام معظم رهبری که نهم تیرماه در جمع دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) ایراد کردند، به پایان می‌برم که گفته‌اند: «ما به حول و قوّه‌ الهی پیوندمان را روز‌به‌روز با مردم بیشتر و قوی‌تر خواهیم کرد؛ ما انسجام دشمن‌شکن خودمان را حفظ می‌کنیم».
کد مطلب: 89803
برچسب ها: کرم محمدی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *