۰
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۲
تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در آستانه فینال

علی دوستی مهر و بازیکنانش را فراموش نکنیم

مرتضی دهرویه
علی دوستی مهر و بازیکنانش را فراموش نکنیم

تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در یک روز فراموش نشدنی و خاطره انگیز موفق شد با شکست دادن تیم ملی استرالیا جواز حضور در مسابقات جام جهانی را بدست آورد و در این هیاهوی فوتبال کشور، دل مردم را شاد کند که امیدواریم با حمایت بیشتر مسئولین از این تیم شاهد موفقیت های بیشتر آنها در جام جهانی باشیم. اما دلایل مختلفی در کسب این موفقیت وجود دارد که به چند عامل آن اشاره می کنیم:
نگاه و حمایت خوب مسئولین فدراسیون
در این سالها با توجه به مسایل موجود در کشور عادت کرده ایم که همیشه نیمه خالی لیوان را مشاهده کنیم و انتقادات زیادی را نسبت به عملکرد مسئولین فدراسیون در مدیریت فوتبال کشور داشته باشیم. ولی کمال بی انصافی است که از توجه جدی فدراسیون نسبت به تیم های پایه به سادگی عبور کنیم. حمایت مسئولین فدراسیون از تیم ملی نوجوانان گواه این ادعاست که البته نباید به سادگی از نقش کمیته جوانان که در راس آن آقای فریدون معینی قرار دارد به سادگی عبور کنیم. برگزاری منظم اردوها ، براورده شدن خواسته کادر فنی و...باعث شد تا شاهد درخشش تیم ملی نوجوانان باشیم که امیدواریم این اتفاق در ردهای دیگر سنی هم برای فوتبال کشور رقم بخورد.
حضور کادر فنی عاشق و دلسوز 
حضور علی دوستی مهر به عنوان سرمربی که سالهاست بدون هیچ چشمداشت مالی وقت و زندگی خود را صرف ساختن آینده فوتبال کرده است چرا که بر این باوریم مربیگری تیم های ملی در تیم های پایه به خاطر بدست آوردن پول بیشتر و کسب شهرت نیست و فقط این عشق و دلسوزی است که باعث می شود در این سمت خالصانه کار کرد. قطعا هدایت تیم های باشگاهی با قراردادهای بالای امروزی به نفع مربیان خواهد بود ولی دوستی مهر عاشقانه به دنبال خدمت و سازندگی است. کارنامه وی بیانگر این موضوع است که یکی از مربیان عاشق فوتبال است و با فوتبال زندگی می کند نه اینکه زندگی اش از راه فوتبال باشد و یقینا کادر زیر نظرش هم اینگونه هستند.
انگیزه بالا و یکرنگی و دوستی بازیکنان
از آنجایی که فوتبالیست های نوجوان در ابتدای راه قرار دارند از انگیزه های فراوان و بالایی برای کسب موفقیت برخوردار هستند و در این راه با تلاش ها و تمرینات مستمر و فراوان به دنبال یادگیری بیشتر و رشد و تعالی هستند و از آنجا که تمام بازیکنان در یک سطح قرار دارند با جان و دل بازی می کنند. از همه مهمتر در این تیم و بازیکنان هنوز مقوله پول به صورت جدی وارد نشده تا زندگی آنها را تحت الشعاع قرار دهد و پول بیشتر باعث فخر فروشی و...شود لذا دوستی و یکرنگی حاکم بر اردوی بازیکنان باعث شد تا آنها از جان و دل مایه بگذارند تا آینده خوبی را برای خود رقم بزنند.
دیده شدن استعدادها
یکی از دلایل دیگر موفقیت تیم ملی به نگاه خوب کادر فنی نسبت به دیدن استعدادها در سراسر کشور و به ویژه در شهرستان ها است که باید آن را به فال نیک گرفت و اینگونه نبوده است که بازیکنان از چند تیم خاص باشگاهی انتخاب شوند بلکه اکثر استعدادهای خوب در سراسر کشور به کار گرفته شده اند تا این تیم به سازماندهی بالای خود دست پیدا کند.
البته عوامل بسیار زیاد دیگری هم در این موفقیت دخیل بوده است که کادر فنی بر آنها آگاه است اما امیدواریم فدراسیون از این تیم حمایت های بیشتری داشته باشد و نگاه انها به آینده فوتبال در اختیار قرار دادن امکانات بیشتر به تیم های پایه می تواند باشد. ما معتقدیم رفتن این تیم به جام جهانی پایان کار نیست بلکه تازه شروع آن است که برنامه ریزی بهتر و حمایت بیشتر مسئولین را می طلبد. آنها از امروز به توجه بیشتری احتیاج دارند و نباید آنها را به فراموشی سپرد چون آینده فوتبال کشور در دست آنهاست.

کد مطلب: 9072
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *