۱
۳
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۳
«مردم سالاری آنلاین» گزارش می‌دهد

آگهی های دیوار: از تن فروشی تا کتک خور!

تحریم‌ها، کرونا و وضعیت نابسامان اقتصادی در کشور هر روز ادامه زندگی را سخت‌تر می‌کند، هزینه‌ها بالاتر می‌رود و افراد بیشتری در میان چرخ دنده‌های این زندگی سخت استخوان خرد می‌کنند و به کارهای کثیف روی می‌آورند.
آگهی های عجیب در سایت دیوار
آگهی های عجیب در سایت دیوار
تحریم‌ها، کرونا و وضعیت نابسامان اقتصادی در کشور هر روز ادامه زندگی را سخت‌تر می‌کند، هزینه‌ها بالاتر می‌رود و افراد بیشتری در میان چرخ دنده‌های این زندگی سخت استخوان خرد می‌کنند و به کارهای کثیف روی می‌آورند. شاهد این مدعای ما آگهی های عجیب دیوار هستند. آگهی‌های که این روزها بار دیگر تبدیل به سوژه داغ شبکه های مجازی شده‌اند. از تن فروشی با آگهی کفش‌های زنانه، تا "پول بدهید تا برایتان کتک بخوریم".
به گزارش «مردم سالاری آنلاین» این روزها توئیتر و اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی پر شده است از تصاویر آگهی‌هایی که به زبان بی زبانی می‌گوید اوضاع زندگی مردم خوب نیست، می‌گوید در گوشه و کنار ایران برخی تن فروشی می‌کنند تا لقمه نانی سر سفره داشته باشند، کتک می‌خورند تا دستشان خالی نماند. آگهی‌های که در یک سایت رسمی منشر می‌شود، نه در صفحه‌های بدون نام و نشان شبکه‌های مجازی.
 
ماجرا از کجا شروع شد؟
افشای گسترده وجود آگهی های تن فروشی در سایت دیوار از توئیت کاربری گمنام آغاز شد. توئیتی که در آن نوشته شده بود:«چند سالتون بود که فهمیدید هر کسی توی دیوار آگهی فروش کفش زنونه میزاره یعنی تن فروشه و دنبال پارتنر میگرده؟ تازه اگه جعبه کفش هم توی عکس باشه یعنی مکان هم داره!» توئیتی که بیش از 2600 بار لایک خورد، بیش از 440 نفر آن را منتشر کردند و بیش از 880 نفر نظرات خود را در مورد آن به اشتراک گذاشتند. توئیتی که واکنش های بسیاری را به دنبال داشت. از خشم و عصبانیت تا تمسخر و طنز و شوخی. اما هیچکدام از واکنش‌ها اندکی از تلخی ماجرا کم نکرد!
برخی معتقد بودند در این زمینه اغراق شده است و برخی دیگر از تجربه آگهی فروش لباس یا کفش در دیوار نوشته بودند که با وجود بی‌اطلاع بودن از این قانون نانوشته اما مزاحمت‌های بسیاری را برایشان در در پی داشته است.
جالب است بدانید پس از انتشار این توئیت و واکنش‌های بسیار و حتی شاید با افزایش جستجوی کلمه کفش زنانه در این سایت دیوار، این آگهی‌ها از سایت حذف شدند، اما کمی که ماجرا از تب و تاب افتاد مجددا سروکله آگهی‌ها پیدا شد. آگهی‌های که همه مشخصه‌ای مشترک دارند، شماره تماسی وجود ندارد و تنها گزینه چت فعال است. آگهی‌هایی که تصویری ندارند، تنها توضیحاتی مختصر و قیمت. قیمت فرختن تن برای تامین نان. آیا مشکلات به جای رسیده است که تن فروشی دیگر تابو نیست؟
اما موضوع تنها به آگهی های جنسی ختم نمی‌شود، آگهی دیگری این روزها به این عنوان دست به دست می‌شود:«کتک خور ملس و حرفه‌ای!» در توضیحات این آگهی یقه گیری، هل دادن، سیلی خوردن، کتک خوردن مفصل و حتی شنیدن ناسزا قیمت‌های متفاوتی دارد! اما سوال اینجاست که چرا فردی حاضر است کتک بخورد، ناسزا بشنود و در ازای آن پول دریافت کند؟ آیا پاسخ این سوال جز نیاز مالی است؟ نیاز مالی که در نتیجه نبود شغل یا کمبود درآمد در مقایسه با هزینه‌های زندگی شکل گرفته است.
واقعیت زمانی تلخ‌تر می‌شود که بدانید روزانه تعداد زیادی از آگهی‌های ثبت شده در این سایت‌ها صحت ندارند و از آنها برای سواستفاده استفاده می‌شود. آگهی‌های که عناوین مختلفی همچون مدلینگ، خانم جهت امور منزل، ماساژور، لباس زیر زنانه و به تازگی میز بیلیارد با کدی مخصوص، پارتنر مطالعه و کفش و یا جوراب زنانه با قیمت توافقی، منتشر می‌شود. آگهی های که تنها گزینه چت آنها فعال است و اگر شماره تماسی هم موجود باشد خاموش است...
گزارش: مانیا شوبیری
 
کد مطلب: 138978
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


حسین
Iran, Islamic Republic of
سایت دیوار با درج قیمت های غیر واقعی موجب گرانی و هرج و هرج در جامعه می شود و باید تحریم شود