۰
يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۱
تلاش براي مقابله با بدحجابي در نوروز وارد فاز جديدي شد 

از بيانيه وزارت کشور درباره حجاب تا برخورد با بدحجابي با سطل ماست!

از اواخر شهريور ماه سال گذشته که برخورد گشت ارشاد با دختري به نام مهسا اميني موجب مرگ او شد و اعتراضات گسترده و دامنه داري در سراسر کشور ايجاد کرد، تا همين حالا موضوع حجاب و پوشش، يکي از مهمترين موضوعات مورد اختلاف مسئولان و بخشي از مردم بوده است. 
از بيانيه وزارت کشور درباره حجاب تا برخورد با بدحجابي با سطل ماست!
گروه سياسي: از اواخر شهريور ماه سال گذشته که برخورد گشت ارشاد با دختري به نام مهسا اميني موجب مرگ او شد و اعتراضات گسترده و دامنه داري در سراسر کشور ايجاد کرد، تا همين حالا موضوع حجاب و پوشش، يکي از مهمترين موضوعات مورد اختلاف مسئولان و بخشي از مردم بوده است. 
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،تغيير نوع پوشش بانوان در سالهاي اخير بويژه در بين جوانان موجب شده مسئولان همچنان موضوع برخورد با بدحجابي يا بدپوششي را جزو اوليتهاي خود بدانند. هرچند موضوع مهسا اميني موجب شد مسئولان تا مدتي نسبت به موضوع عقب نشيني کنند اما نزديک شدن به فصل گرما دوباره آنها را به تکاپو انداخته تا به گونه اي اين موضوع را مديريت کنند. نکته قابل تامل اين که در ايام عيد، رقص هم به مشکل بدحجابي اضافه شده و پلمپ چند واحد صنفي را رقم زده است.
در اين ميان دو رويداد در تعطيلات نوروز امسال بسيار حاشيه ساز شد. يکي اطلاعيه وزارت کشور در ضرورت برخورد با بدحجابي و ديگيري حمله با ظرف ماست به دو زن بدون پوشش در يک مغازه لبنياتي!
بيانيه وزارت کشور درباره حجاب: عقب‌نشيني نمي‌کنيم
وزارت کشور با صدور بيانيه اي تاکيد کرد هيچ گونه عقب نشيني يا تساهل در اصول و احکام ديني و ارزش‌هاي سنتي صورت نگرفته و نخواهد گرفت و حجاب به عنوان يک ضرورت شرعي غير قابل ترديد همواره از اصول عملي جمهوري اسلامي ايران خواهد بود. در اين بيانيه آمده بود:
وزارت کشور ضمن آرزوي قبولي عبادات و طاعات ملّت مؤمن ايران در ماه مبارک رمضان ضمن تأکيد مجدد بر رعايت ارزش‌ها و احکام الهي و قانون بر آمده از آن از جمله حجاب اسلامي به استحضار ملت شريف ايران مي‌رساند که هيچ گونه عقب نشيني يا تساهل در اصول و احکام ديني و ارزش‌هاي سنتي صورت نگرفته و نخواهد گرفت و حجاب به عنوان يک ضرورت شرعي غير قابل ترديد همواره از اصول عملي جمهوري اسلامي ايران خواهد بود.
مسئله حجاب در سال‌هاي گذشته يکي از محورهاي جنگ شناختي دشمن عليه ملت مظلوم و مقتدر ايران بوده و طرح‌هاي شکست خورده اي نظير چهارشنبه‌هاي سفيد، دختران خيابان انقلاب، نه به حجاب اجباري، آزادي‌هاي يواشکي و.. هرگز نتوانست در اراده بانوان و دختران ايراني در اعتلاي شخصيت معنوي و حفظ هويت زن مسلمان خللي پديد آورد.
پروژه‌هاي برنامه ريزي شده توسط سرويس‌هاي امنيتي با پيشراني افرادي معلوم الحال و فاسد العقيده از خارج از کشور در آخرين پرده با شعار عوام فريبانه «زن زندگي آزادي» تلاش کرد اهداف شوم خود را در‌هاله مقدس زنانه مخفي نمايد اما پايداري و بصيرت و زمان شناسي ملت بزرگ ايران و خصوصا دختران و زنان قهرمان آن به همگان اثبات نمود که دشمن همچون گذشته درگير محاسبات غلط ناشي از عدم اشراف بر عمق دلدادگي همه آحاد مردم و خصوصا دختران اين سرزمين به احکام الهي و اولياء دين است.
بر اساس اطلاعات پيدا و پنهان، دشمنان در آشوب‌هاي سال گذشته تلاش کردند حجاب را به موضوعي براي دو قطبي سازي و ايجاد شکاف‌هاي عميق اجتماعي و عاملي براي انفکاک ملت از حاکميت تبديل نمايند و در اين راه از همه ظرفيت شبکه‌هاي اجتماعي خارجي به عنوان بستر تهاجم عليه ذهن و قلب نوجوان و جوان ايراني به کار بست. در حالي که برآورد غلط تبهکاران فرهنگي داخلي و خارجي بر رويگرداني بانوان محترم ايراني از حجاب تمرکز يافته بود، «سيلي» افراد «ضعيف الحجاب» علاوه بر مهابت بانوان محجبه سبب استيلاي يأس بر اردوگاه جنگ چند بعدي معاندان ايران اسلامي گرديد. به همين دليل وزارت کشور بر خود فرض مي‌داند که به احترام همه زنان و دختران ايراني که در طوفان فتنه ترکيبي دشمن استوار مقاومت کردند و به الگويي از پايداري شناختي براي همه آحاد ملت تبديل شدند بايستد و ابراز فروتني نمايد.
مطابق آنچه گذشت ذکر سه نکته ضروري است:
1. مجموعه دولت و وزارت کشور خود را مخاطب مطالبات عموم مردم وفادار ايران در موضوع حجاب دانسته و بر خواسته بر حق ايشان مبني بر داشتن جامعه اي عفيف و با حيا صحه ميگذارد و گوشي شنوا و زباني پاسخگو و بازويي توانمند براي تأمين حقوق مردم بويژه حق زيست عفيفانه به عنوان يکي از حقوق اساسي آحاد ملت مي‌باشد. اين امر در ماه‌هاي گذشته و رفتار اکثريت قاطع بانوان ايراني در حفظ حجاب به وضوح نشان داده شده و بر اين اساس مدعاي مواجهه متناسب با مظاهر بي عفتي يا بي حجابي داراي مباني اصيل شرعي، قانوني و انساني بوده و از باب حقوق عامه مردم به صورت يک موضوع اولويت دار مطمح نظر مسئولان امر مي‌باشد.
2. ترديدي وجود ندارد که حجاب از پايه‌هاي تمدني ملت ايران بوده و يکي از زيرساخت‌هاي بناي حياتي خانواده مي‌باشد. در حالي که خانواده گرايي و حفظ حريم آن از اصول زيست اجتماعي ايرانيان است مي‌بايست از حريم حجاب و عفاف براي تحکيم بنيان خانواده محافظت نمود و بر تقويت و گسترش آن ملازمت نمود.
3. از همه مراجع ديني، فرهنگي و اجتماعي تقاضا دارد با حضور مسئولانه خود در ميدان، تبيين اين موضوع حساس را بر خود فرض دانسته و باب گفتگوي مثبت در امر حجاب را براي همه طيف‌هاي نيازمند به بهره‌هاي فکري و ذهني بيش از پيش باز نمايند. ترديدي نيست که «اقناع» نسل جوان مؤثرترين راهبرد در بهبود وضعيت حجاب خواهد بود.
در پايان ضمن تأکيد بر غير قابل ترديد بودن حجاب از منظر نظامات سياسي، فرهنگي و اجتماعي کشور خاطر نشان مي‌شود که با توجه به پايبندي اکثريت قاطع بانوان و دختران ايراني به اين امر با تأکيد مجدد بر لزوم رعايت حجاب در همه اماکن و معابر عمومي و ضمن اعلام حمايت از همه آمران به معروف و ناهيان از منکر در سراسر کشور، دستگاه محترم قضائي، ضابطان و ساير نهادهاي ذيربط نسبت به مواجهه با معدود هنجارشکان اقدام خواهند نمود و اجازه تعدي به حريم و هويت مقدس زن مسلمان ايراني را نخواهند داد.
مقابله با بدحجابي با ظرف ماست!
انتشار فيلمي در فضاي مجازي در روز جمعه 11 فروردين ماه مبني بر خالي کردن سطل ماست روي سر مادر و دختري در خيابان وليعصر منطقه شانديز مشهد تبديل به يکي از اخبار جنجالي روزهاي اخير شد. صبح شنبه 12 فروردين ماه نيز، فيلم ديگري مبني بر پلمب اين مغازه واکنش‌هاي گسترده ديگري در فضاي مجازي به دنبال داشت.
مالک مغازه لبنيات‌هاجرپور درباره پلمب مغازه اش گفت: آن روز مادر و دختري وارد مغازه شدند که يک آقايي وارد شده و بعد از تذکر سطل ماست را روي سر آن زن ريخت که همين مسئله باعث شد يکي از مشتريان با حمله به اين فرد او را ازمغازه به بيرون پرت کند. اين برخورد باعث شد تا درگيري در خارج مغازه نيز ادامه پيدا کند. درگيري بين زن جوان و آن مرد بود ، در حالي که دختر اين زن از مادرش مي‌خواست که درگيري را پايان دهد.
او ادامه داد: ساعت 11 شب با حکم قضايي، براي پلمب مغازه آمدند و مرا براي مراجعه به پاسگاه خواستند و حتي فيلم‌هاي دوربين مداربسته را براي روشن شدن ابعاد ماجرا بردند و قرار شد تا دوشنبه نيز براي ارئه توضيحات به دادگاه مراجعه کنيم.
صاحب لبنياتي‌هاجرپور با بيان اينکه اولين فيلم منتشر شده را ما پخش نکرديم تاکيد کرد: ظهر امروز (12 فروردين) نيز در نهايت به ما اعلام شد که مغازه از پلمب بايد خارج شود و هم اکنون ما در مغازه مشغول به فعاليت هستيم.
روابط عمومي دادستاني شهرستان طرقبه نيز از صدور حکم جلب فردي که به شکل نامتعارف نهي از منکر کرده بود و همچنين 2 خانم به اتهام تظاهر به کشف حجاب خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ميزان، طبق گزارش روابط عمومي دادستاني طرقبه؛ پس از تظاهر به کشف حجاب توسط دو خانم در ملآعام و برخورد غيرمتعارف يک فرد با اين دو خانم، دستورات قضايي لازم در اين زمينه صادر و اين افراد جلب شدند. 
اين گزارش مي‌افزايد: ضمن دستور براي تحقيق در مورد چگونگي شکل گيري اصل ماجرا با دستور قضايي حکم جلب ان فرد به اتهام توهين عملي و اخلال در نظم و همچنين 2 نفر خانم به اتهام ارتکاب فعل حرام به لحاظ تظاهر به کشف حجاب صادر شد.
همچنين به گزارش ميزان، به صاحب واحد صنفي که اين اتفاق در آن رقم خورده بود نيز جهت رعايت اصول شرعي و قانوني وفق مقررات تذکرات لازم داده شده است.
اما اين موضوع با واکنشهاي منفي متعددي مواجه شد. بسياري از چهره‌هاي سرشناس از اين روش انتقاد کردند. حتي احسان عليخاني، مجري معروف صداوسيما به ماجراي پرتاب سطل ماست به سوي دو خانم بدون حجاب واکنش نشان داد و در استوري اينستاگرام خود نوشت: ماست پاشي کمترين نتيجه خشونت کلامي است که اين روزها در ذهن و کلام برخي آقايان وجود دارد. 
سايت عصر ايران هم نوشت: فيلم نهي از منکر در مغازه لبنياتي را کمتر کسي است که نديده باشد؛ فردي وارد مغازه مي‌شود و بعد از بگو مگو با دو خانم که حجاب شرعي را رعايت نکرده اند، سطل ماستي را بر سر آن‌ها مي‌کوبد. اين فيلم جزو اسنادي است که حتماً در تاريخ تحولات معاصر ايران ثبت خواهد شد و بسيار خواهند ديد و بدان استناد خواهند کرد.
در اين باره 6 نکته زير قابل ذکر است:
 1 - اگر يکي از خوارج - همان‌ها که عليه «علي عليه السلام» شورش کردند - وارد مغازه لبنيات فروشي در طرقبه مشهد مي‌شد و مي‌خواست دو خانم بي حجاب را نهي از منکر کند و شمشيرش دم دست نبود و ماست دم دست بود، حتماً کاسه ماست را بر سر آن دو مي‌کوبيد تا مبادا فريضه امر به معروف و نهي از منکر و دستور الهي حجاب زمين بماند که «لا حکم الا لله». خوارج شاخ و دم نداشتند؛ همين شکلي بودند.
2 - وقتي امر به معروف و نهي از منکر اين گونه تصور شده که به هر شکل ممکن بايد آنچه من مي‌گويم اتفاق بيفتد، نتيجه اش مي‌شود همين صحنه زشت و زننده!  اولين شرط امر به معروف و نهي از منکر آن است که فرد آمر يا ناهي، «احتمال تأثير» بدهد. واقعاً مگر مي‌شود کسي را که نوع خاصي از پوشش را انتخاب کرده با جمله‌اي مانند اين که «خانم حجابت را رعايت کن» متقاعد کرد؟!  وقتي در رساله‌ها اين شرط به زبان فارسي سليس نوشته شده و بار‌ها گفته اند، فقط يک نادان ممکن است متوجه موضوعي به اين سادگي نشود و نادان‌ها هميشه هزينه زا هستند. اولين هزينه شان نيز متوجه چيزي است که از آن دفاع مي‌کنند.
3 - اگر سال‌ها در اتاق فکر موساد بنشينند و فکر کنند که چگونه مردم ايران با مقابل يکديگر قرار دهند، فکري بهتر از اين به مخيله شان نمي‌رسد که پوشش نيمي از مردم ايران، يعني زنان را به «مسأله» تبديل کنند و با تحريک احساسات مذهبي، زمينه نزاع و برخورد بين آن‌ها را فراهم کنند.  اين که به مغازه داران مي‌گويند مراقب حجاب مشتريان باشيد يا به مشترياني که حجاب را رعايت نمي‌کنند خدمات ندهيد و بيرون شان کنيد، مصداق بارز زمينه سازي براي تقابل است. شگفتا که وقتي حکومت با آن همه قدرت و امکانات - از فرهنگي گرفته تا قهري - نتوانسته موضوع حجاب را آن گونه که خود مي‌خواهد شکل دهد، چگونه از مغازه دار يا راننده تاکسي که براي نان شب خانواده شان کرکره مغازه را بالا مي‌دهند و استارت مي‌زنند، چنين انتظاري دارد؟!
4 - خدا را شکر که اين ماجرا در مغازه لبنياتي رخ داد و همه چيز با يک سطل ماست برگزار شد و الا اگر در جايي مثل ابزار فروشي يا فروشگاه مواد شيميايي اتفاق مي‌افتاد، معلوم نبود که «دست بي قرار» با چه چيزي حمله مي‌کرد، با چکش؟ تيشه؟ يا اسيد؟!  خدا خيلي رحم کرد!
5 - خدا کند پرونده اين شخص که اصل امر به معروف و نهي از منکر را يک تنه مانند «لياخوف روسي» به توپ بست، با قاطعيت و شفافيت رسيدگي شود و با اين عنوان احتمالي که «ماست ريز» از خودمان است، «ماست مالي» نشود. اين حکم نيز، هر چه باشد، فراتر از يک حکم قضايي، بخشي از تاريخ معاصر خواهد بود.
6 - مسؤولان فکر نکنند که با داغ کردن بحث حجاب، مشکلات اصلي مردم مانند گراني و تورم به حاشيه مي‌رود. اگر به قيمت پارسال حساب کنيم احتمالا با هزينه اين يک سطل ماست که بر سر آن دو کوبيد، مي‌شد دو سطل برداشت و کوبيد تا اثر تربيتي اش هم بيشتر شود! (گراني با يک مثال ساده براي اين که امثال اين فرد هم بفهمند!) مسؤولان بدانند معيشت مردم با بازي‌هاي سياسي و حاشيه سازي‌ها، از کانون مطالبات عمومي خارج نخواهد شد و بايد پاسخگو باشند.
برخورد پليسي با بدحجابي
خبرگزاري فارس از جمله رسانه‌هايي است که همچنان خواستار برخورد پليسي با بدحجابي است. اين درحاليست که بسياري معتقدند اين گونه برخوردها با بدحجابي نتيجه معکوس دارد و تا کنون نيز نتيجه نداده است. خبرگزاري فارس که گزارشي ويدئويي درباره «ولنگاري و بدحجابي» منتشر کرده نوشته است: «نگاه رهبر معظم انقلاب آن است که پاسخ به ناامني اخلاقي که بي‌حجابي ازجمله موارد آن است، داراي سطوح و مراحل مختلفي است که هر بخش آن به متولي خاصي واگذارشده است. روحانيون وظيفه جذب، تبليغ و ارشاد دارند (و نه برخورد غليظ و سخت)، نهادهاي امنيتي متولي اقدامات اطلاعاتي و پنهان هستند، نهادهاي فرهنگي بايستي ريشه‌هاي اين موضوع را بررسي کند اما نيروي انتظامي بايستي از ابزارهاي قهريه استفاده نمايند. چنانکه ايشان سال 1370 در ديدار جمعي از فرماندهان نيروي انتظامي فرمودند: «ناامني اخلاقي، يک مرحلهٔ کار فرهنگي دارد، يک مرحلهٔ کار مخفي دارد، يک مرحلهٔ ريشه‌يابي دارد. آن‌ها کار دستگاه‌هاي ديگر است؛ اما آنجايي که جلوي چشم قرار مي‌گيرد و موجب عدم امنيت اخلاقي جامعه مي‌شود، آنکه بايد وارد ميدان بشود، نيروي انتظامي است» (2/11/1370). پس اين تصور که با معضل بد پوششي و بي‌حجابي صرفاً بايستي مواجهه ارشادي و تبليغي شود و در کنار کار فرهنگي، نبايد نيروي انتظامي را وارد ميدان کرد، از اساس نگاه غلطي است؛ چراکه به سبب سرمايه‌گذاري دشمن در اين حوزه و برخورد با برخي فريب‌خوردگان، علاوه بر رويکرد ارشادي، حتماً بايد از قوه قهريه استفاده نمود.»
خبرگزاري فارس همچنين يک روز پس از بازنشر يک ويدئو از رهبر انقلاب در مورد نهي برخورد خودسرانه مردم با بي حجابي نوشت: «بازنشر اين ويدئو سوالاتي را در ذهن برخي مخاطبان ايجاد کرد و عده اي عامدانه يا با سوء برداشت اينگونه نتيجه گرفتند که طبق نظر ايشان نبايد با بي حجابي برخورد شود. اين افراد نهي برخورد خودسرانه با بي حجابي را به عدم هرگونه مقابله با بي حجابي توسط حاکميت تعميم دادند که اين برداشت هم خلاف عقل و شرع و هم خلاف اظهارات رهبر معظم انقلاب است. در واقع لزوم امر به معروف و نهي از منکر توسط مردم بدون هرگونه جدل و برخورد ضروري است اما اين موضوع نافي وظيفه دولت و حاکميت در برخورد با بي قانوني نيست و هر کدام در جاي خود معنا دارد. آنچه که مسلم است دولت به مانند هر قانون ديگري وظيفه دارد با روش‌هاي مختلف از روش‌هاي فرهنگي گرفته تا روش‌هاي قهري، ضامن اجراي قانون باشد. اين موضوع محدود و منحصر به ماجراي حجاب هم نيست و هر بي قانوني بايد با مجازات و جريمه توسط حاکميت همراه شود. در مورد برخورد نکته ديگر عدم مجوز ورود حاکميت در حريم خصوصي و شخصي افراد است. خطاهاي فردي افراد و گناهان و اشتباهاتشان به خودشان مربوط است اما هر فساد يا خطايي که جنبه اجتماعي پيدا کند مستوجب تعقيب و مجازات خواهد بود و ضرورت دارد حکومت اسلامي با آن مقابله کند.»
در چنين شرايطي همچنان تذکر و برخورد و پلمپ اماکني که در آنها حجاب رعايت نشده است ادامه دارد. جلوگيري از ورود زنان و دختران بدپوشش به اماکن توريستي و حتي جلوگيري از سوار شدن آنها به هواپيما در شيراز و همچنين موارد مشابه در شهرهاي ديگر از جمله آنها بود. حتي اماکن اقامتي مختلفي هم که در آنها بدحجابي ديده شده بود پلمپ شد. 
ائمه جمعه نيز درباره بدحجابي، سخنان مختلفي مطرح کردند. از جمله امام جمعه موقت اهواز گفت: بر اساس اسناد رسمي عناصر خودفروخته براي ترويج کشف حجاب در کشورمان از سازمان‌هاي جاسوسي دلارهاي آمريکايي دريافت کرده‌اند. حجت‌الاسلام مير احمدرضا حاجتي يکي از مسائل مهم امروز جامعه را توجه به حجاب و پوشش اسلامي دانست و گفت: کساني که دلسوز آينده کشور و دلسوخته ارزش‌هاي اسلامي هستند نگران اين موضوع هستند چرا که امروز به صورت هدفمند، اهداف شومي از سوي دشمنان قسم خورده نظام اسلامي در اين خصوص برنامه‌ريزي شده است.
4 پيشنهاد مدير حوزه علميه استان تهران براي برچيدن بساط بي‌حجابي
از سوي ديگر حجت‌الاسلام والمسلمين محمدهادي رحيمي صادق، مدير حوزه علميه استان تهران در گفت‌وگو با فارس گفت: درست است که جامعه دچار التهاباتي بعد از اغتشاشات اخير شد و نظام اسلامي صبوري کرد تا دامنه اغتشاش‌ها گسترش پيدا نکند، اما ادامه دادن اين مسأله اصلاً به نفع نظام نيست. راهکار اجرايي که به نظرم مي‌آيد، اين است که به صورت تدريجي بايد وارد شد. امروز کليپ‌‌هايي از سازمان‌هاي دولتي و شرکت‌هاي دولتي پخش مي‌‌شود که برخي از آن‌ها همه حيثيت و اعتبارشان را از مجوزهاي دولت گرفته‌اند و در کليپ‌هاي تبليغاتي بانوان مکشفه و بي‌‌حجاب هستند، اين اصلاً قابل قبول نيست. در قدم دوم عزيزاني را که از اصناف مجوز کسب به مغازه‌ها داده‌اند، مکلف کنند که هيچ فروشنده‌اي در مغازه‌ها، پاساژها،‌هايپراستارها و غيره نبايد بدون حجاب باشد و اگر بود با او برخورد کنند. در قدم سوم مجموعه دستگاه‌‌هاي دولتي و بانک‌ها مکلف شوند به افرادي که رعايت حريم شرع و قوانين شرع و نظام و جامعه را نمي‌کنند، خدمات ندهند و در مرحله چهارم و نهايي متروها، اتوبوس‌ها، وسايل حمل و نقل مکلف شوند به کساني که حريم جامعه را رعايت نمي‌کنند خدمات ندهند.
مجلس براي برخورد بابدحجابي در کنار دولت و قوه قضائيه است
سخنگوي کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به وضعيت حجاب در سطح جامعه گفت: دولت و قوه قضائيه کشف حجاب و به طور کل با موضوع بدحجابي برخورد کنند و براي برخورد با بدحجابي مجلس در کنار دولت و قوه قضائيه است. احمد راستينه در گفتگو با خبرگزاري فارس با اشاره به وضعيت حجاب در سطح جامعه گفت:  مجلس در برخورد با بدحجابي و مصاديق آن در کنار دولت و قوه قضائيه است و هر جا که ابهام و يا خلاف و يا نقض قانون وجود دارد دولت و قوه قضائيه مي‌توانند لايحه آن را به مجلس دهند تا با تصويب قوانين جديد خلأهاي قانوني در اين حوزه رفع شود. سخنگوي کميسيون فرهنگي مجلس اظهار داشت: متاسفانه مشاهده سکوت و بي تفاوتي عده‌اي از مسئولان در قبال مصاديق بدحجابي و ازجمله کشف حجاب هستيم که در اين باره بايد بگويم گناه و جرم مسئولي که در قبال کشف حجاب و بي تفاوت باشد و سکوت اختيار کند سنگين‌تر از کسي است که مرتکب کشف حجاب مي‌شود. راستينه خاطرنشان کرد: 32 دستگاه در قبال مسئله عفاف و حجاب مسئوليت دارند و همه آنها بايد از تمام ظرفيت خود براي السا و انجام کارهاي فرهنگي براي تبليغ و ترويج حجاب استفاده کنند. وي افزود: در کنار برخورد قانوني با مصاديق کشف حجاب با مسئوليني هم که در قبال اين موضوع سکوت اختيار مي‌کنند و بي‌تفاوت هستند بايد برخورد قانوني لازم صورت گيرد. سخنگوي کميسيون فرهنگي مجلس اظهار داشت: ما در آينده اي نزديک ترک فعل‌ها و سکوت و بي تفاوتي مسئوليني که در حوزه عفاف و حجاب مسئوليت دارند در قبال کشف حجاب را در قالب ماده 234 آيين نامه داخلي مجلس مورد رسيدگي و پيگيري قرار مي‌دهيم و مصاديق تخلف از قانون را براي رسيدگي به قوه قضائيه ارسال خواهيم کرد.
در چنين شرايطي بايد ديد مسئولان همچنان به همان روشهاي قبلي براي برخورد با بدحجابي که ناکارآمدي آن به مرور زمان آشکار شده ادامه خواهند داد يا طرحي نو در مي‌اندازند؟
کد مطلب: 192849
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *