۰
يکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۵

واکنش‌ها به راه‌اندازی مجدد گشت ارشاد

جليل رحيمي جهان آبادي عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي به جماران گفت: رفتار بعضي از رفتارهاي مسئولين ما در کمال حسن نيت در جهت براندازي نظام جمهوري اسلامي است؛
واکنش‌ها به راه‌اندازی مجدد گشت ارشاد
گروه سياسي: جليل رحيمي جهان آبادي عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي به جماران گفت: رفتار بعضي از رفتارهاي مسئولين ما در کمال حسن نيت در جهت براندازي نظام جمهوري اسلامي است؛
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،گرچه اين انقلاب امروز به جامعه خدمات زيادي ارائه مي‌دهد، اما از مسئولان درخواست مي‌کنيم از رفتارهاي مخرب، غير عقلاني، توهين آميز که به رابطه‌ي بين حاکميت و مردم لطمه وارد مي‌کند و هيچ نقشي در بهبود دينداري نخواهد داشت، دست بردارند ولي جالب است هيچ کسي مسئوليت اين رفتارها را قبول نمي‌کند! نماينده مردم تربت جام در مجلس همچني درباره حضور مجدد گشت‌هاي ارشاد در برخي مناطق گفت: همين که هيچ کسي حاضر نيست مسئوليت گشت ارشاد را قبول کند نشان مي‌دهد که اين سياست درستي نيست، چون از سياست درست حمايت مي‌شود.
 اما اکنون نه دولت، قوه قضائيه، پليس و نه ديگران حاضر به پذيرش آن نيستند و اين يعني گشت ارشاد مبناي عقلاني ندارد. روز گذشته به همراه خانواده‌ به يکي از ميادين شهر رفتم آنچنان حضور گسترده نيروها و ماشين‌هاي پليس وجود داشت که تردد مردم و خودروها دچار مشکل بود، نمي‌دانم اين حجم از حضور معنا و مفهومش چيست! اما به نظر من عقلانيتي پشت اين رفتارها وجود ندارد.
رحيمي جهان‌آبادي با بيان اينکه جامعه ايران جامعه‌اي است که زماني که هيچ نهادي بودجه‌اي اختصاص نمي‌داد به محض فرا رسيدن محرم سياه پوش مي‌شدند و رمضان که از راه مي‌رسيد افطاري توزيع مي‌کردند، گفت: چرا ما با اين باورهاي ديني را تا اين حد به يک جنگ و منازعه با مردم تبديل کرده‌ايم؟!
به نظر من احياء گشت ارشاد با هر اسم، عنوان و شيوه‌اي که اتفاق مي‌افتد، جز افزايش بي‌اعتمادي مردم، توهين غير مستقيم به شعور مردم، افزايش مهاجرت نخبگان، ايجاد فضاي رعب و وحشت و تحريک مردم براي چالش مجدد با حاکميت هيچ حاصلي ندارد.
اين جامعه آسيب و زخم خورده است؛ اين جامعه مطالبات دارد و اين مطالبات شنيده نشده است! و هر روز اخبار دزدي، اختلاس و رانت مي‌شنود، تنها کسي مي‌تواند روي اعصاب اين جامعه قدم بزند که بخواهد جمهوري اسلامي را براندازي کند. نماينده مردم تربت جام تصريح کرد: رئيس اطلاعات فرماندهي انتظامي به کميسيون امنيت ملي آمد و گفت، ما گشت ارشاد نداريم.
اما من ديروز در ميدان تجريش بودم و مي‌ديدم که بايد از ميان ون‌ها و خودروهاي متعدد پليس و نيروهاي کثير پليس به زحمت رد مي‌شدي! چهره مردم هم سراسر خشم، نااميدي و کلافگي بود.
اگر نيروي انتظامي به اين اندازه براي موضوعي نيرو دارد که براي ما به عنوان جامعه دين مداري ايراني چالش نيست، اين همه نيرو در ميدان تجريش و انقلاب و ديگر ميادين چيست؟! من سوالم اين است؛ 5 ميليون افغان چطور و از کدام مرز وارد کشور شدند؟!
نيروي انتظامي اگر اين همه نيرو و توان دارد، اين همه آمار سرقت دزدي، زورگيري و قتل که نشان مي‌دهد ناامني در جامعه است چرا اين‌ها را دنبال نمي‌کند؟!
به نظر من جامعه ايران نياز به لشکرکشي‌هاي پليسي ندارد. جهان آبادي گفت: بر اين باور هستم که احياء گشت ارشاد مخرب است و جز آسيب به امنيت کشور و اينکه مردم را تحريک به چالش مجدد کند و روي اعصاب مردم راه بروند و ديگر دلايل مثل افزايش مهاجرت، دلخوري‌ها و شکاف بين حاکميت و مردم را در پي نخواهد داشت و حاصل ديگري براي مردم ندارد.
وي همچنين در خصوص احکامي که براي بازيگران زن صادر شده، گفت: احکام قضايي غير عقلاني جز وهن قوه قضائيه و قانوني چيزي نيست؛ چه مردم را مجبور به ميت شويي کنيم و چه به عنوان اينکه اين افراد آسيب اجتماعي و رواني دارند، مجبور به رفتن به کلاس روانشناسي کنيم و دارو به حلق آن‌ها بريزيم، از اين چيزي در نخواهد آمد که بخواهد همراهي بيشتر با حاميان پليسي را کشور را مسبب شود. کشور را با پليس نمي‌توان اداره کرد، بلکه با احترام و قانوني که قلباً مردم قبول دارند و اجرا مي‌کنند مي‌توان اداره کرد.
ما مردم و کشور دين مدار هستيم که قبل از انقلاب و جامعه ما اخلاقي بوده و روزي گشت ارشاد براي هميشه از جامعه ما برچيده شود باز هم مي‌گويم جامعه ايران دين‌مدار خواهد ماند.
کد مطلب: 199719
برچسب ها: گشت ارشاد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *