۳
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۹
اظهارنظر درباره موسوی و کروبی، بهانه حمله به عسگراولادی

فرمان حمله، از قبل صادر شده بود

مواضع جدید عسگراولادی درباره موسوی و کروبی با انتقادات بسیاری از اصولگرایان مواجه شده است
مواضع جدید عسگراولادی درباره موسوی و کروبی با انتقادات بسیاری از اصولگرایان مواجه شده است

حبیب الله عسگر اولادی برای اصولگرایان وزنی دارد که او را در حد کسانی چون مهدوی کنی بالا می برد، برای همین هم کسی نمی تواند بی اعتنا از کنار اظهار نظرهای او بگذرد و آنها را نشنیده بگیرد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر در هفته های اخیر اظهار نظر چند باره وی درباره اینکه مهندس میرحسین موسوی و حجت الاسلام و المسلمین مهدی کروبی سران فتنه نیستند علاوه بر اینکه نشان داد وی مرعوب طیفهای تندروی اصولگرا نشده و نیست ، باعث شد که عده ای از کسانی که سابقه انقلابی شان یک صدم سابقه مبارزاتی و انقلابی وی نیست عموما در سایتهای طرفدار دولت، تلویحا یا تصریحا بر او بتازند تا مشخص شود بعضی از تندروهای مثلا اصولگرا حرمت بزرگان خود را هم نگاه نمی دارند! عسگراولادی هفتم دی ماه در حاشیه همایش سراسری جبهه پیروان خط امام و رهبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موسوی و کروبی را به عنوان فتنه نمی‌شناسم، اما آنها از نظرات قبلی خود برنگشته اند گفت: اما اهل فتنه دور اینها جمع شده‌اند و به حیثیت‌شان آسیب زده‌اند. من موسوی و کروبی را به عنوان فتنه نمی‌شناسم چون با هر دویشان کار کرده‌ام. یک سال و نیم وزیر موسوی بودم و با کروبی نیز در کمیته امداد و زندان بودم. پانزدهم دی ماه یکبار دیگر عسگر اولادی در پاسخ به این پرسش که "چرا در اظهارنظر قبلی خود، موسوی و کروبی را فتنه‌گر ندانسته‌اید؟"، اظهار کرد: موسوی و کروبی فتنه‌گر نیستند بلکه فتنه‌گر اصلی آمریکا،‌ انگلیس و استکبار است. فتنه‌گران در وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸، اطراف موسوی و کروبی را گرفتند و این دو باید از این فتنه‌گران اعلام برائت کنند. هفته گذشته نیز وی در مصاحبه ای مفصل با هفته نامه شما به توصیف و تشریح نظر خود پرداخت و سخنان خود درباره مهندس موسوی و کروبی را تکرار کرد .
شایعه پراکنی درباره اسد الله عسگراولادی
در طول این ایام همچنان که گفته شد، تندروهای اصولگرا ظاهرا به بهانه این سخنان حمله به وی را شروع کردند و این کار به شایعه پراکنی درباره برادر وی اسدالله عسگراولادی هم رسید . بیست و هفتم دی ماه اسدالله عسگراولادی، در واکنش به مطالب سایت حامی دولت مبنی بر ارتباط وی با سفارت انگلیس گفت: کلیه مطالبی که در مورد ارتباطم با انگلیس مطرح شده دروغ محض است و همه آنها را تکذیب می‌کنم. من هیچ گاه درس سیاست نخوانده‌ام و فعالیت سیاسی نداشته‌ام تنها ۱۵ سال پیش ۲ هیات تجاری به انگلیس بردم و ۲ هیات هم به ایران آوردم. اینکه گفته شود من می‌خواهم در انگلیس اقامت کنم درست نیست بنده می‌خواهم تا آخر عمرم در ایران بمانم. عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه کلیه حسابهایش در انگلیس مسدود شده است، خاطر نشان کرد: حدود ۲ سال است به من ویزا نداده‌اند و به انگلیس سفری نداشته‌ام و پولهایم بلوکه شده است و عکس‌هایی که از من در رسانه‌های غربی نشان داده‌اند برای سالهای گذشته است.
با همه این احوالات، باید گفت که اظهارات عسگراولادی درباره موسوی و کروبی فقط بهانه ای برای حمله به عسگر اولادی و برادرش بوده و علت اصلی را باید در جایی دیگر دید : مقابله حبیب الله عسگر اولادی با رحیم مشایی و جریان انحرافی و روشنگری های اسدالله عسگر اولادی درباره سوء مدیریت اقتصادی دولت.
انحراف چیست؟
پنجم آذر ماه، پس از آنکه احمدی نژاد در حکمی که برای رحیم مشایی صادر کرده بود، با القاب و عناوین عجیب او را ستود ،حبیب الله عسکراولادی در سرمقاله امروز روزنامه رسالت با عنوان« انحراف چیست؟» تصریح کرد که مشایی دوست مردم اسرائیل است و نباید در کنار احمدی نژاد باشد! وی در آن مقاله نوشت: متاسفانه در اوج محبوبيت آقاي احمدي نژاد درخصوص آمريكا ستيزي و موضع‌گيري اصولي در برابر رژيم صهيونيستي يكباره آقاي مشايي بحث دوستي ملت ايران با مردم اسرائيل را آن‌ هم از موضع معاون رئيس جمهور مطرح كرده و تصريح مي‌كند:" ما مردم آمريكا را از برترين ملت‌هاي دنيا مي‌دانيم، ايران با مردم آمريكا و اسرائيل دوست است!" ... رژيم صهيونيستي همان وقت كه اين حرف غلط زده شد در واكنش به اين موضوع ضمن تقدير از آقاي مشايي به او لقب دوست اسرائيل داده بود. ما مي‌گوييم دوست اسرائيل نبايد در كنار رئيس جمهور باشد چون اين انحراف جلوه داشت ...آقاي احمدي نژاد با حكم اخيري كه به مشايي داده او را درحد اولياي الهي توصيف كرده است.
با توجه به حساسیتی که احمدی نژاد روی اسفندیار رحیم مشایی دارد معلوم است که این نوشته عسگراولادی چقدر برای او و حلقه یارانش سنگین است ، بخصوص اینکه قبلا هم عسگر اولادی از این گونه سخنان گفته بود! به این ترتیب فرمان حمله به عسگراولادی از قبل صادر شده بود و اظهارات عسگراولادی درباره موسوی و کروبی فقط بهانه لازم را برای این افراد فراهم آورد! درست در همین جاست که نظرات بخشی از اصولگرایان و حامیان دولت، به هم نزدیک می شود.

کد مطلب: 20174
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *