۰
شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰
رسول منتجب‌نيا، فعال سياسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «مردم سالاری» مطرح کرد

مجلس يازدهم ضعيف ترين مجلس بعد از انقلاب

انتخابات سرد و بی رونقی در پيش است
حدود 4 ماه تا انتخاباتي باقي مانده است که رهبر معظم انقلاب خواستار مشارکت حداکثري مردم در آن شده و حتي برخي از افرادي که در آن ثبت نام کردند، بصورت خصوصي گفته‌اند که قبل از اينکه تصميم به اين کار بگيرند با آنها از سوي نهادهاي دخيل تماس گرفته شده تا در اين رسم سياسي شرکت کنند.
مجلس يازدهم ضعيف ترين مجلس بعد از انقلاب
گروه سياسي- مانيا شوبيري: حدود 4 ماه تا انتخاباتي باقي مانده است که رهبر معظم انقلاب خواستار مشارکت حداکثري مردم در آن شده و حتي برخي از افرادي که در آن ثبت نام کردند، بصورت خصوصي گفته‌اند که قبل از اينکه تصميم به اين کار بگيرند با آنها از سوي نهادهاي دخيل تماس گرفته شده تا در اين رسم سياسي شرکت کنند.
البته اصلاح‌طلبان خاطره خوبي از انتخابات مجلس يازدهم ندارند، انتخاباتي که با رد صلاحيت گسترده آنها عملا به اصولگرايان و جبهه پايداري تقديم شد.
حالا حدود چهار ماه تا انتخابات مجلس دوازدهم باقي مانده است، اما در روزهاي ثبت نام خبري از چهره‌هاي شاخص اصلاح‌طلب نبود؛ حجت‌الاسلام منتجب‌نيا دليل اين غيبت را حفظ آبروي اصلاح‌طلبان مي‌داند، وي معتقد است چهره‌هاي نخبه و تاثيرگذار اصلاحات پاپيش نگذاشته‌اند، زيرا بعد از ثبت نام رد صلاحيت خواهند شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،حجت الاسلام و المسلمين رسول منتجب‌نيا، فعال سياسي اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با مردم سالاري، با اشاره به اينکه حضور پررنگ اصلاح‌طلبان در انتخابات مشروط به اين است که مسئولان نظام فضاي سياسي را باز کنند، گفت: در غير اين صورت حضور اصلاح‌طلبان نتيجه‌اي نخواهد داشت.
منتجب‌نيا با تاکيد براينکه وقتي تصميم بر حذف يک جناح باشد، بعد از ثبت‌نام آنها را رد صلاحيت مي‌کنند و اجازه نمي‌دهند چهره‌هاي شاخص وارد رقابت شوند، افزود: شايد تنها تعداد اندکي را به نام اصلاح‌طلبان تائيد کنند که آنها هم ممکن است راي لازم را نداشته باشند. منتجب‌نيا در ادامه افزود: با مسئولان نظام صحبت شده که مانند دوره‌هاي گذشته از جمله دوم خرداد و يا مجلس ششم فضا را باز کنند و به مردم و نخبگان اطمينان دهند که نمي‌خواهند با رويکرد حذف اصلاح‌طلبان و رد صلاحيت‌ها وارد صحنه شوند، اما متاسفانه تا به حال نه تنها پاسخ مثبتي نداده‌اند بلکه هرپالسي ما شنيده‌ايم پالس منفي بوده است.
اصلاح قانون انتخابات محدوديتهاي بيشتري ايجاد کرد
وي با اشاره به اينکه در اصلاح قانون انتخابات محدوديت‌هاي بيشتري را ايجاد کردند، گفت: پيش ثبت نام را به قانون اضافه کردند تا فرصت بيشتري داشته باشند و کانديداهاي بيشتري را حذف کنند.
منتجب‌نيا با بيان اينکه هنوز هيچگونه پالس مثبتي از مسئولان نظام مشاهده نشده است که بخواهند با جناح‌هاي مختلف عادلانه و منصفانه برخورد کنند، افزود: با توجه به اين قضيه بسياري از چهره‌هاي نخبه و موثر در کشور وارد عرصه نشدند؛ چون مي‌دانند که با آنها برخورد حذفي خواهد شد.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با تاکيد بر اينکه با حذف يک جناح حضور مردم نيز در صحنه انتخابات کمرنگ خواهد شد، گفت: مردم وقتي ببينند دستگاه‌هاي اجرايي و نظارتي بنا را بر پاکسازي و خالص‌سازي دارند و مي‌خواهند يک جناح را حذف کنند، وارد صحنه نمي‌شوند و حضور فعال نخواهند داشت.
انتخابات سرد و بي رونقي در پيش است
وي با اشاره به اينکه اگر اصلاح‌طلبان تاييد صلاحيت مي‌شدند شاهد انتخابات پرشوري بوديم افزود: حالا که اين اتفاق نيافتاده است واقعا جاي نگراني دارد؛ انتخابات سرد و بي‌رونقي را در پيش خواهيم داشت، اتفاقي که در داخل و خارج اقتدار و مشروعيت نظام را خدشه‌دار مي‌کند.
وي در ادامه به جبهه پايداري اشاره و آنها را جريان نوظهوري معرفي کرد که بسياري از مباني انقلاب و جمهوري اسلامي را قبول ندارد. آنها همان راهي را مي‌روند که حضرت امام (ره) به شدت با آن مقابله مي‌کرد و آن را خطرناک مي‌دانست.
منتجب‌نيا با اشاره به اينکه در زمان امام (ره) نيز اين تفکر تحت عنوان انجمن حجتيه وجود داشت افزود: متاسفانه در مجلس يازدهم جمع قابل توجهي از اين تفکر وجود دارد و در دولت نيز همينطور؛ اين تفکر در بسياري از نهادها نفوذ کرده و در تصميم‌سازي و تصميم‌گيري‌ها دخالت مستقيم مي‌کنند.
تفکر پايداريها براي آينده کشور خطرناک است
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب خاطر نشان کرد: چنانچه اصلاح‌طلب‌ها حذف شوند و اجازه ندهند نيروهاي که اصيل هستند حضور داشته باشند، ميدان به دست انقلابي نماهاي نوظهور مي‌افتد و معلوم نيست سرنوشت نظام، انقلاب و کشور به کجا برسد.
منتجب‌نيا افزود: اگر نگاهي به تاريخ و سرنوشت انجمن حجتيه و مباني فکري آنها داشته باشيم و از طرف ديگر نگاهي به سخنان تئوريسين‌هاي پايداري بيندازيم مي‌بينيم که آنها نه مردم را قبول دارند نه‌جمهوريت را. آنها چيزي را قبول دارند که به هيچ وجه مورد تاييد حضرت امام(ره)، مردم و مقام معظم رهبري نبوده و نيست.
وي با تاکيد بر اينکه اين تفکر براي آينده کشور خطر جدي دارد افزود: ما بارها هشدار و تذکر داديم که به اين جريان فکري ميدان ندهند، اما در حال حاضر هم ميدان دارند و هم داراي امکاناتند و هم در حال برنامه‌ريزي براي امروز و آينده خود هستند.
پايداريها قاليباف را هم قبول ندارند
منتجب‌نيا با اشاره به رياست محمدباقر قاليباف بر مجلس يازدهم گفت: از آقاي قاليباف بيش از اين انتظار نبوده است، اما قابل مقايسه با خيلي از روساي مجلس نيز نبوده‌اند.
وي ادامه داد: جالب است که حاميان جبهه پايداري رئيس فعلي مجلس را قبول ندارند و دائما در حال کارشکني عليه وي هستند. درحاليکه او عضو جناح اصولگراست و اين موضوع نشان مي‌دهد اين جريان حتي اصوگرايان سنتي و انقلابي را هم قبول ندارند.
مجلس يازدهم ضعيفترين مجلس بعد از انقلاب
منتجب‌نيا در ادامه اين گفت وگو مجلس يازدهم را ضعيف‌ترين مجلس بعد از انقلاب دانست و گفت: بسياري از نمايندگان اين دوره اصلا شايسته نمايندگي نيستند؛ مسائلي در اين مجلس اتفاق افتاد که موجب هتک حيثيت نمايندگي مجلس شد.
وي افزود: متاسفانه برخي از نمايندگان با برخي از وزرا بده و بستان و معامله داشتند و راي دادن‌هاي بي‌جا يا رد کردن‌هاي بي‌جا نشان مي‌دهد که بسياري از اين نمايندگان شايستگي نمايندگي را ندارند.
منتجب‌نيا تاکيد کرد که اين نماينده‌ها همان‌هايي هستند که در سايه نظارت استصوابي و با باند بازي وارد مجلس شدند و هميشه هم براي تامين رضايت دستگاه‌هاي نظارتي و اجرايي تملق و چاپلوسي داشته اند. اين مجلس به هيچ وجه در تراز ملت شريف ايران نبوده و نيست.
چالش کشور با حضور 15 ميليون مهاجر
اين فعال سياسي اصولگرا در ادامه به بحث حضور مهاجران در کشور اشاره کرده و گفت: هرچيزي اگر از حد اعتدالش بگذرد مي‌تواند مضر باشد. مهاجرپذيري نيز امر معقولي است و هميشه کشورهاي که دروازه کشورشان را به روي مهاجرين مي‌بندند مورد انتقاد هستند. اما اگر اين دروازه آنقدر باز باشد که تعداد زيادي از مهاجرين آن هم از يک کشور خاص وارد شوند قطعا چالش‌برانگيز است.
منتجب‌نيا خاطر نشان کرد: گرچه وزارت کشور مدعي است که بيش از 5 ميليون مهاجر رسمي افغانستاني در کشور وجود ندارد، ولي آماري که منتشر مي‌شود حکايت از 8 ميليون مهاجر افغان به صورت رسمي و حدود 7 ميليون به صورت قاچاق يا غير رسمي دارد.
وي تاکيد کرد: از کشوري مانند افغانستان با حکومت طالباني که با ايده‌هاي ما کاملا مغاير است؛ حدود 15 ميليون مهاجر وارد و به آنها ميدان داده شده است؛ از طرف ديگر اين مهاجران بيش از ساير قوام زاد و ولد مي‌کنند؛ همه اينها براي آينده ايران و نظام خطرآفرين است.
اسرائيل مباشر است و مقصر اصلي آمريکاست
وي در ادامه به موضوع حمله رژيم صهيونيستي به غزه اشاره کرد و گفت: مسئله غزه و جناياتي که اسرائيل مرتکب شده کم‌نظير است، اتفاقاتي که وجدان هر انساني را آزرده مي‌کند.
منتجب‌نيا با بيان اينکه مشخص نيست آمريکا و کشورهاي غربي چه برنامه‌اي را مي‌خواهند در فلسطين اجرا کنند، گفت: اسرائيل جنايت بزرگي را مرتکب شده است، اما نبايد فراموش کرد که اسرائيل مباشر است و مقصر اصلي آمريکا و کشورهاي غربي هستند. همان کشورهاي که اسرائيل را به وجود آوردند و امروز آن را تغذيه مي‌کنند.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با اشاره به جنايات انجام شده در غزه گفت: نه‌تنها يکي از کشورهاي غربي اين جنايات را محکوم نکرد، بلکه با تمام قوا اسرائيل را در اين جنايت جنگي تقويت مي‌کنند.
منتجب‌نيا با بيان اينکه مجامع بين الملل يا سکوت کرده‌اند يا به يک تذکر اکتفا مي‌کنند، گفت: اين موجب شرمندگي براي کشورهايي است که دم از آزادي و دموکراسي مي‌زنند، اما از جنايت و کشتار زنان و کودکان و حتي حمله به بيمارستان و به شهادت رساندن هزاران غير نظامي حمايت مي‌کنند.
کد مطلب: 205436
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *