۰
چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰
اعضای هيات دولت به خبرنگاران پاسخ دادند

از اخراج متقلبان ورود به دانشگاه تا فروش شيرخشک با قيمت سابق

اعضاي هيات دولت طبق برنامه هر هفته پس از جلسه دولت با حضور در حياط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
از اخراج متقلبان ورود به دانشگاه تا فروش شيرخشک با قيمت سابق
 گروه سياسي: اعضاي هيات دولت طبق برنامه هر هفته پس از جلسه دولت با حضور در حياط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،سيد ابراهيم رئيسي در بخشي از سخنانش در جلسه امروز هيات دولت، ايجاد نظام عادلانه پرداخت را جزو مطالبات به حق مردم، وعده‌هاي دولت و از اهم وظايف سازمان اداري و استخدامي کشور دانست و اين سازمان را مکلف کرد که نظام حقوقي عادلانه را بدون در نظر گرفتن سلايق و نظرات مختلف و بر مبناي همسان‌سازي دستمزد خدمات و مشاغل يکسان در دستگاه‌هاي مختلف، به سرعت تدوين و اجرايي کند.
هفته آينده؛ دوشنبهها هم بليت سينما نيمبها مي‌‌شود
مهدي اسماعيلي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اين‌که «هفته آينده در سالروز شهادت حاج قاسم سليماني، سمفوني ويژه حاج قاسم رونمايي مي‌شود» گفت که اين اثر را دفتر موسيقي وزارت فرهنگ توليد کرده و از آن رونمايي خواهد کرد.
وي همچنين  اعلام کرد: از هفته آينده دوشنبه هم علاوه بر سه شنبه، بليت سينما نيم بها مي‌شود.
طبق اطلاعات پايگاه رفاه ايرانيان، مشمولان يارانه مشخص ميشوند
داود منظور رئيس سازمان برنامه و بودجه درباره احتمال کم شدن تعداد يارانه‌بگيران تاکيد کرد: در دولت اراده‌اي براي کاهش تعداد يارانه‌بگيران وجود ندارد.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا تعداد يارانه‌بگيران کم خواهد شد؟ گفت: الان اراده‌اي در دولت براي کاهش تعداد يارانه‌بگيران وجود ندارد.
 ما منابع را پيش‌بيني کرده‌ايم اما طبيعي است اگر بر اساس اطلاعات جديدي که پايگاه اطلاعات رفاه ايرانيان از کسي به دست مي‌آورد ممکن است افرادي که قبلا يارانه مي‌گرفتند با اطلاعات جديد مشمول نباشند.
افزايش 100 درصدي تعرفه را نميپذيريم
عيسي زارع پور وزير ارتباطات با تاکيد بر اينکه به دنبال سود اپراتور نيستيم بلکه به دنبال افزايش کيفيت هستيم، گفت: برخي اپراتورها بدون توجه به شرايط موجود درخواست افزايش تعرفه داشتند اما هنور تصميمي گرفته نشده است و قطعا افزايش 100 درصدي تعرفه را نمي‌پذيريم.
ايران دسترسي به واکسني دارد که 13 سويه باکتري را غير فعال ميکند
روح الله دهقاني فيروزآبادي معاون علمي رئيس جمهور با اشاره به اينکه ايران دومين کشوري است که دسترسي به واکسن پنوموکوک دارد که 13 سويه باکتري را غير فعال مي‌کند، افزود:‌ اميدواريم واکسن پنوموکوک را در دهه فجر بعد از مطالعات باليني انجام شده در دسترس مردم قرار دهيم، اين پروژه‌هاي پيش رو حدود 280 ميليون يورو صرفه جويي ارزي خواهد داشت.
علت محو شدن ابرها در بالاي درياچه اروميه در دست بررسي است
علي سلاجقه رئيس سازمان محيط زيست کشور از مأموريت مرجع ملي تغييرات اقليمي و پژوهشکده محيط زيست براي بررسي علمي علت محو شدن ابرهاي باران زا در بالاي درياچه اروميه خبر داد.
وي در پاسخ به اين پرسش که تصويري از بالاي درياچه اروميه منتشر شده است که ابرهاي باران زا با رسيدن به اين منطقه محو مي‌شوند، بيان کرد: ما مرجع ملي تغيير اقليمي کشور و پژوهشکده محيط زيست کشور را مکلف کرديم تا در يک بازه زماني دو هفته  با نشستي که با همه دستگاه‌هاي مسئول برقرار مي‌کنند، مسئله مربوط به تغييرات اقليمي و وقايعي که در حال اتفاق افتادن است را بررسي کرده و پاسخ دهند.
اينکه جبهه هوايي وارد شود و در بالاي درياچه اروميه محو مي‌شود، بايد حتما از لحاظ علمي بررسي شود که آيا واقعا گاز متاني که در آنجا توليد مي‌شود يا افزايش درجه حرارتي که در ارتفاعات جو صورت مي‌گيرد عامل اين اتفاق است يا خير.بايد کار علمي و تحقيقاتي صورت گيرد.
برنامه شهرداري تهران براي جمعآوري مافياي پسماند
عليرضا زاکاني شهردار تهران با اشاره به نوع قراردادهايي که پيش ازاين براي جمع‌آوري پسماند در تهران وجود داشت، خاطرنشان کرد: براي 22 منطقه تهران 22 قرارداد جمع‌آوري پسماند خشک را تنظيم کرده بودند و يک پولي را هم از اين کساني که اين قرارداد را بسته بودند مي‌گرفتند و پول ناچيزي هم بود.
وي افزود: در حال تغيير قراردادهاي جمع‌آوري پسماند هستيم تا مفسده‌هايي را که در گذشته در اين موضوع وجود داشت، از بين ببريم.
فرآيند تغيير نرخ تعرفههاي پزشکي در شوراي عالي بيمه شروع شده است
بهرام عين الهي وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به اينکه تعرفه‌هاي پزشکي هر سال در شوراي عالي بيمه بررسي مي شود و نرخ آن پيشنهاد شده و به هيات دولت مي‌آيد و هيات دولت نيز مصوب مي‌کند، گفت: اکنون فرآيند تغيير نرخ تعرفه‌هاي پزشکي در شوراي عالي بيمه شروع شده است و هنوز به نتيجه نرسيده است بعد از اينکه به نتيجه برسد، اعلام مي‌شود.
در تلاشيم تا پيش از پايان دولت سيزدهم از فاز اول ورزشگاه جديد تهران بهرهبرداري کنيم
کيومرث‌هاشمي وزير ورزش و جوانان درباره ساخت ورزشگاه جديد تهران گفت: تمام هم و غم ما اين است که پروژه ورزشگاه جديد تهران در چند فاز به مرحله بهره برداري برسد.
تلاش ما اين است که بتوانيم مرحله اول را تا پيش از پايان دولت سيزدهم به مرحله بهره برداري برسانيم.
آغاز پروژه 8 هزار و 100 ميليارد توماني توسعه بندر چابهار
مهرداد بذرپاش وزير راه و شهرسازي با اشاره به سفر ديروز خود به چابهار اظهار کرد: يکي از مهم‌ترين پروژه‌هاي کشور توسعه بندر شهيد بهشتي چابهار است که ديروز پروژه 8 هزار و 100 ميليارد توماني که با بخش خصوصي عقد قرارداد شده بود، عمليات اجرايي آن آغاز شد.
هيچ متقلبي امکان ورود به دانشگاهها را نبايد داشته باشد
علي بهادري جهرمي سخنگوي دولت در پاسخ به پرسشي درباره اقدامات دولت براي جلوگيري از ورود متقلبان به دانشگاه، تصريح کرد: هم دولت هم ساير قوا کاملاً جدي هستند که هيچ متقلبي امکان ورود به دانشگاه‌ها را داشته باشد.  اين کار هم تضييع حقوق مردم در زمان خدمت‌رساني اين افراد بعد از پايان تحصيل و هم حقوق ديگر دانشجويان است.
دولت پيشنهادي براي تعطيلي شنبهها نداشته است
محمد حسيني معاون امور مجلس رئيس‌جمهوري در پاسخ به پرسشي درباره اضافه شدن يک روز تعطيلي به تعطيلي روز جمعه گفت: اين موضوع در کميسيون اجتماعي مجلس مطرح شده ولي تصميم گيري درباره آن هنوز به صحن مجلس نيامده است.  وي با تاکيد بر اينکه دولت پيشنهادي براي تعطيلي شنبه‌ها نداشته است، درباره پيشنهاد دولت به مجلس در خصوص تعيين دومين روز تعطيل در هفته گفت: پيشنهاد دولت همان تعطيلي است که از قبل براي پنجشنبه و جمعه مطرح بوده است.
کد مطلب: 208852
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *