۰
سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۵
24 نيروي نظامی اسرائيل با شليک حماس کشته شدند

ضربه سنگين مقاومت در خان‌ يونس

اسرائيلي‌ها در جنگ غزه نه تنها به موفقيتي دست نيافته‌اند ؛ بلکه متحمل ضربه‌هاي کشنده‌اي از سمت حماس شده‌اند. از طرف ديگر برحجم اختلافات و درگيري‌هاي داخلي در سرزمين اشغالي به موازات ناکامي‌هاي ارتش اسرائيل افزوده مي‌شود.
ضربه سنگين مقاومت در خان‌ يونس
گروه بينالملل مهدي يزدي: اسرائيلي‌ها در جنگ غزه نه تنها به موفقيتي دست نيافته‌اند ؛ بلکه متحمل ضربه‌هاي کشنده‌اي از سمت حماس شده‌اند. از طرف ديگر برحجم اختلافات و درگيري‌هاي داخلي در سرزمين اشغالي به موازات ناکامي‌هاي ارتش اسرائيل افزوده مي‌شود. واکنش‌هاي مقامات و رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي به تلفات سنگين ارتش رژيم صهيونيستي در اردوگاه «المغازي»، از حاکم شدن نوعي وضعيت سردرگمي و سرخوردگي بر تصميم گيرندگان اين رژيم و افشاي دروغ‌پردازي‌هاي آنها درباره تاثير حملات به غزه بر توانايي مقاومت حکايت دارد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،بزرگ‌ترين ضربه نيروهاي مقاومت حوالي ظهر دوشنبه به اسرائيلي‌ها وارد شد. پس از چند ساعت سکوت خبري، «دانيل هاگاري» سخنگوي ارتش صهيونيستي روز سه‌شنبه اعلام کرد 24 افسر و سرباز از نيروهاي ذخيره در اردوگاه «المغازي» در مرکز غزه کشته شدند.
وي گفت رزمندگان فلسطيني ساختمان‌هايي را که سربازان در آن مستقر بودند با راکت بمباران کردند که منجر به فروريختن آن‌ها شد و 24 نظامي اشغالگر در نتيجه ريزش 2 ساختمان در مرکز غزه کشته شدند.
هاگاري درباره جزئيات کشته شدن نظاميان صهيونيست گفت: سربازان ذخيره درحال بمب‌گذاري دو ساختمان در اردوگاه «المغازي» در مرکز نوار غزه بودند که يک فرد مسلح با يک خمپاره يک تانک مستقر در نزديکي آنها را هدف قرار داد و همين اقدام منجر به فرو ريختن اين دو ساختمان بر روي سربازان ما منجر شد.
روزنامه عبري زبان «يديعوت آحارونوت» در شرح ماجرايي که روز دوشنبه اتفاق افتاد، نوشت: اگرچه فعاليت يگان مهندسي تنها 600 متر در داخل غزه نفوذ کرده بود، اما يک فرد مسلح بدون شناسايي از دهانه تونل بيرون آمد و با آرپي جي باعث اين فاجعه شد. سرنشينان تانک مرکاوا که در نزديکي 2 ساختمان در وسط نوار غزه هدف خمپاره ضدزره قرار گرفتند، 2 نفر از آن‌ها بلافاصله کشته و 2 نفر به شدت مجروح شدند.
رسانه‌ها اين عمليات را بزرگترين ضربه مقاومت فلسطين به اشغالگران پس از آغاز عمليات «طوفان الاقصي» در هفتم اکتير توصيف کرده‌اند. هاگاري همچنين اعلام کرد که 13 نظامي ديگر اين رژيم طي 12 ساعت گذشته در درگيري با رزمندگان مقاومت فلسطين در خان يونس در جنوب نوار غزه کشته شدند. وي درباره اين درگيري‌ها گفت: نبردها در خان يونس بسيار سخت و دشوار است و جنگ بهاي بسيار بسيار سنگيني دارد.
در همين راستا، سخنگوي بيمارستان «سوروکا» در شهر اشغالي «بئر السبع» در جنوب سرزمين‌هاي اشغالي از انتقال 33 نظامي مجروح به اين بيمارستان خبر داد و اعلام کرد که حال 11 نفر از آنها وخيم است.
وي اعلام کرد که از ابتداي آغاز درگيري‌ها 2 هزار و 642 نظامي مجروح در بيمارستان پذيرش و بستري شده‌اند.
سخنگوي ارتش اشغالگر در اين باره افزود: روز وحشتناکي است، ما در 24 ساعت گذشته بسياري از نيروهاي ذخيره خود را از دست داده‌ايم. در همين راستا، رسانه‌هاي صهيونيستي اذعان کردند: بهايي که اسرائيل مي‌پردازد ظاهرا براي روزها، ماه‌ها و يا حتي بيشتر ادامه خواهد داشت.رسانه‌هاي عبري زبان افزودند: يک فاجعه بزرگ رخ داده و تعداد سربازان کشته شده غير قابل تحمل است. اين رسانه‌ها همچنين دوشنبه را به دليل کشته‌شدن شمار زيادي از نظاميان صهيونيست در غزه يک روز «دشوار» توصيف کردند که يادآور ماجراي «صور» در لبنان است. شبکه 12 رژيم صهيونيستي با اشاره به حادثه بمباران ساختمان مقر فرماندهي تل‌آويو در شهر «صور» لبنان در 11 نوامبر 1982 در جريان تهاجم به اين کشور که جان 76 نفر از نيروهاي اشغالگر را گرفت، آنچه در غزه اتفاق افتاد را «يک تراژدي هولناک» دانست و گزارش داد که اين اتفاق صهيونيست‌ها را به ياد فاجعه صور لبنان انداخته است.
شبکه 12 اسرائيل همچنين اذعان کرد: بهايي که اسرائيل مي‌پردازد ظاهراً براي روزها، ماه‌ها و يا بيشتر ادامه خواهد داشت.
«ايتاي بلومنتال» خبرنگار نظامي شبکه «کان»  با اشاره به اينکه از آغاز حمله زميني به غزه تاکنون 221 نظامي کشته شده‌اند، گفت: ديروز 24 نظامي جان خود را از دست دادند که 21 نفر از آنها در جريان حادثه تخريب ساختمان‌ها کشته شدند و جزو نيروهاي ذخيره و سه افسر ديگر از يگان 202 چتربازان بودند.
انتقاد داخلي از نتانياهو
تلفات سنگين دوشنبه ارتش رژيم صهيونيستي در غزه به حدي بوده است که صداي مقامات صهيونيست از جمله «اسحاق هرتزوگ» رئيس اين رژيم را هم درآورده است. هرتزوگ در واکنش به اين تلفات گفت: اين يک صبح بسيار دشوار و غير قابل تحمل است؛ درگيري‌هاي شديدي در يک منطقه بسيار دشوار در جريان است.
«بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير رژيم صهيونيستي نيز در اين باره گفت: ديروز يکي از سخت‌ترين روزها از زمان آغاز جنگ را پشت سر گذاشتيم.
نتانياهو در اظهاراتي مدعيانه افزود: ما تمام تلاش خود را براي حفظ جان سربازانمان انجام مي‌دهيم و تا پيروزي مطلق دست از جنگ برنخواهيم داشت.
«يوآو گالانت» وزير جنگ رژيم صهيونيستي نيز در اين باره اذعان کرد: صبح سخت و دردناکي است. قلب ما با خانواده قربانيان در سخت‌ترين روزهايشان است. اين جنگي است که آينده «اسرائيل» را براي دهه‌هاي آينده تعيين خواهد کرد.کشته شدن سربازان ما گواهي بر دستيابي به اهداف جنگ است.
«يائير لاپيد» رهبر جناح اپوزيسيون رژيم صهيونيستي گفت: صبحي سخت و غيرقابل تحمل را با خبر تلخ کشته شدن 21 سرباز ذخيره ارتش اسرائيل تجربه کرديم.
وقوع چنين عملياتي در نزديکي مرزهاي نوار غزه و واکنش‌هاي همراه با نگراني رسانه‌ها و مقامات رژيم صهيونيستي نشان دهنده ادامه عمليات مقاومت در نزديکي شهرک‌هاي اشغالي و صهيونيست‌نشين منطقه «غلاف غزه» علي‌رغم گذشت 109 روز از انواع تجاوز و حملات وحشيانه به اين باريکه است.
همچنين اين عمليات منحصر بفرد که بزرگ‌ترين ضربه مقاومت به اشغالگران در جريان عمليات «طوفان الاقصي» ارزيابي شده است، ادعاي مقامات نظامي و سياسي رژيم صهيونيستي مبني بر اينکه عمليات زميني آن قدرت مقاومت را تضعيف کرده را رد مي‌کند و به وضوح بيانگر تاثير محدود حملات ارتش رژيم اشغالگر بر توانايي‌هاي مقاومت فلسطين است.
کد مطلب: 210435
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *