۴
۱
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۷
درباره سودای وزیر آموزش و پرورش برای ریاست جمهوری

آقای حاجي بابایی،وزارت را بچسب ریاست جمهوری پیشکش

حاجی بابایی همراه با عباسی وزیر ورزش و جوانان در تله کابین همدان
حاجی بابایی همراه با عباسی وزیر ورزش و جوانان در تله کابین همدان

وزیر آموزش و پرورش هوس کرده پاستور نشین شود و جای رئیسش محمود احمدی نژاد را بگیرد. اما آیا عملکرد وی کمترین صلاحیت و اعتباری را برای وی باقی گذاشته است؟
به گزارش پايگاه خبري فريادگر، اين روزها در کنار داغ شدن بازار انتخابات، تنور کاندیدا شدن برخي از مديران دولتي هم روشن شده است. در این میان حاجي بابایی وزير فعلي آموزش و پرورش هم سوداي رياست جمهوري دارد، فردي كه ارزیابی کارشناسان و حتی نمایندگان از كارنامه مديريتي وی مثبت نیست و حتی چند ماه قبل صحبت استيضاح و برکناری وی هم به طور جدی مطرح بود.
به هرحال چند روز پيش قائم مقام سازمان دانش آموزی اعلام کرد كه جناب وزیر پرحرف و حدیث هم برای کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری احساس تکلیف کرده است و صرف نظر از نتیجه، درصدد است به این تکلیف هم عمل کند. بد نيست برای شناساندن اعتماد به نفس بالای آقای وزیر تنها چند قلم از انتقادها به عملکرد وی در آموزش پرورش را برای مخاطبان فریادگر لیست کنیم. 
به دنبال شهرت
اوايل سال تحصيلي گذشته بود که مجلسی‌ها بر طبل استيضاح حاجي بابايي كوبيدند. کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس نحوه اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، نظام آموزشي ۶-۳-۳، وضعيت هزينه‌هاي آموزش و پرورش، جذب نيروي انساني خارج از قاعده و برخي تخلفات ديگر را از جمله دلایل استيضاح وزير فعلي آموزش و پرورش عنوان کرد.
مجلسی‌ها معتقد بودند حاجي بابایی فقط اهل حرف است. یک نماینده می‌گفت حاجي‌بابايي حرف‌هاي جالبي مي‌زند ولي در عمل به هيچ يک از آنها عمل نکرده و در اصطلاح، کار‌هاي وزارتخانه تحت مديريتش را به امان خدا رها کرده است.
علي عباسپور، رييس كميسيون آموزش مجلس هشتم هم درباره حاجي بابايي گفته که وی در طول دوران وزارتش انتقادات را سياسي و بي‌اساس مي‌داند و تمايل دارد كارهاي بزرگ در آموزش و پرورش به اسم او و دوران وزارتش تمام شود. 
فقط عجله 
به گفته حاجي بابایی تيمي با تلاش شبانه روزي كتاب‌هاي پايه جديدالتاسيس ششم ابتدايي را تاليف كرده‌اند. اما كتاب‌هايي كه در مهر ماه گذشته به دست دانش آموزان رسيد از انتقادات كارشناسان آموزشي در امان نماند و بسياري از منتقدان معتقد بودند که این کتاب عجولانه تدوين شده است.
وزارت بی‌برنامه
در نظام آموزشي ايران تعطيلي دو روز آخر هفته براي دانش‌آموزان تا دو سال قبل سابقه نداشته‌ است. با تصميم حاجي بابایی قرار شد مدرسه‌ها روزهاي پنجشنبه و جمعه تعطيل‌ باشد. تعطيلي پنجشنبه‌ها هم با اينكه با مخالفت گروهي از نمايندگان روبه‌رو شدف اما با دستور وزير به اجرا درآمد. بسياري كارشناسان مخالف اين طرح بودند و بر اين باور بودند كه آموزش و پروش برنامه‌اي براي اوقات فراغت پنجشنبه‌ها دانش‌آموزان ندارد. 
اقدامات خودسرانه
سند تحول بنيادين وزارت ‌آموزش ‌و‌ پرورش را حاجي بابايي رونمايي كرد. او مدعي است كه اين سند جزو محكم‌ترين اسناد رسمي و كارشناسي شده شوراي عالي انقلاب فرهنگي است. اين در حالي است كه در اين سند به نظام ۳-۳-۶ كه سال گذشته به اجرا درآمد اشاره‌اي نشده است. در سند تحول به چهار مقطع سه ساله اشاره شده است و نظام آموزشي ۳-۳-۶ به تصويب نرسيده است.
اجراي نظام ۳-۳-۶ در شورا و مجلس هم تصويب نشد اما اوايل خردادماه گذشته آموزش و پرورش موظف شد كه اگر قرار است نظام آموزشي۳-۳-۶ را پياده كند، شوراي عالي انقلاب فرهنگي شرايط آن را مورد بررسي قرار دهد. اما وزارت آموزش و پرورش خودسرانه اين كار را انجام داد و شوراي عالي انقلاب فرهنگي هم بي‌تفاوت از كنار اين مساله عبور كرد. كارشناسان معتقدند كه انجام اين تغييرات با سرعتي كه مدنظر وزير است، سبب بروز مشكلاتي جدي در نظام آموزشي كشور خواهد شد. مخالفت نمايندگان مجلس و حتي غير‌قانوني خواندن اين تصميم از سوي وزير آموزش‌ و‌ پرورش هم هيچ خدشه‌اي در اين تصميم تاكنون ايجاد نكرده است
داغ شين آباد بر پیشانی حاجي بابایی
اواخر پاييز سال گذشته در آتش سوزي مدرسه‌اي در روستاي شين آباد پيرانشهر، ۲۸ دانش‌آموز با جراحت‌هاي شديد ناشي از آتشي از بخاري معيوب كلاس سوختند. اين آتش سرانجام دامن وزير را گرفت تا جايي که تعدادي از نمايندگان مجلس طرحي را امضا کردند و خواهان استيضاح حاجي‌بابايي وزير آموزش و پرورش شدند.
يك عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس درباره حاجي بابایی گفته زماني که وی در مجلس نماينده مردم همدان بود، وزير وقت را به دليل آتش‌سوزي در مدرسه سفيلان به پاي استيضاح کشاند، اما «ايشان خيلي ادعا براي آموزش و پرورش داشت اما از زماني که وزير شد درست برعکس عمل کرده است.»
حاجي بابايي كيست؟
حاجي بابايي نمايندگي مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي در دوره‌هاي پنجم، ششم، هفتم و هشتم را بر عهده داشته و طي دوره‌هاي هفتم وهشتم عضويت در هيات‌ رئيسه مجلس را تجربه كرده و در چهار دوره قبلي مجلس (۱۳۸۸-۱۳۷۵) همواره عضو هيات‌ رئيسه و رئيس فراكسيون فرهنگيان مجلس بوده است. در آبان‌ماه سال ۱۳۸۸ محمود احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهور او را براي تصدي مقام وزارت آموزش ‌و‌ پرورش معرفي كرد تا نمايندگان با ۲۱۷ رأي موافق او را از مجلس به وزارتخانه بفرستند.
حدود چهار سال از نشستن حاجي‌بابايي بر كرسي رياست وزارت آموزش ‌و‌ پرورش كشور گذشته است. در اين مدت تغييرات زيادي در اين وزارت‌خانه رخ داده است. حال كه آقای وزير هواي كرسي رياست جمهوري را دارد. این انتقادات كه مشتي نمونه خروار است، هم به عملکردش وارد است. باید گفت: آقای وزیر بهتر است قاچ زین را بچسبید؛ اسب سواری پیشکش.

کد مطلب: 27252
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


سلام. حاج بابایی نتونست و نخواهد تونست
حاج بابایی حرف نداره
امين
Iran, Islamic Republic of
تواناييهاي ايشان مثال زدني است هركسي دراين مملكت خوب كارميكند بيشتر ازبقيه مورد هجمه قرارميگيرد البته ميدونم كه این كامنت را نميگذاردي چون ازجاي ديگرخط ميگيريد.
فاطمه
حرف حق را زدید کار من ودوستانمان داغ دیدن عزیزانش است چرا که به ما معلمین شرکتی سختی زیادی داده حق مارو گرفت بعد چند سال کار بدون دلیل بیرونمان کرد.خدا ازش نگذره.