۴
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۳
وقتی موضوع یک برند آمریکایی با نام یک روزنامه پیوند خورد

حاشیه های پلمپ اولین شعبه KFC در تهران

صاحب پروانه کی اف سی در ایران سردبیر روزنامه اصلاح طلب نبوده است
پلمپ اولین شعبه KFC در تهران، حاشیه های تازه ای ایجاد کرد که وارد حوزه سیاسی هم شد.
حاشیه های پلمپ اولین شعبه KFC در تهران
پلمپ اولین شعبه KFC در تهران، حاشیه های تازه ای ایجاد کرد که وارد حوزه سیاسی هم شد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، هنوز مدت کوتاهی از توافق هسته‌ای نگذشته بود که رسانه‌ها از احتمال حضور قریب‌الوقوع برندهای خارجی مثل اپل و مک‌دونالد به ایران خبر دادند. مدتی بعد، از فروشگاه‌های مطرح عطر در جهان مثل سفورا یا اغذیه‌فروشی «کی.اف.سی» هم سخن به میان آمد که تمام آنها را رییس اتاق اصناف ایران تکذیب می‌کرد. اما مدتی بعد، نخستین شعبه کی اف سی در ایران گشایش یافت. با این وجود هنوز چند روزی از پخش خبر فعالیت یکی از شعبه‌های برند KFC در ایران نگذشته بود، خبر پلمب شدن این واحد تجاری در رسانه‌ها پیچید. این بازگشایی و پلمپ، از دو منظر حاشیه ساز شد.
از یکم سو برخی مخالفان بازگشایی رستوران کی اف سی در تهران، آن را به عنوان یک برند آمریکایی، نفی کردند. علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران نیز در این باره گفت: هیچ مجوزی برای فعالیت و ثبت رسمی برندهای آمریکایی KFC و مک‌دونالد در ایران صادر نشده و اساسا هیچ درخواستی نیز از سوی این دو برند مطرح آمریکایی برای فعالیت در ایران مطرح نشده است.

درباره دلایل این اتفاق به «مهر» اعلام کرد: دستورالعمل برخورد با برندهایی که از شهرت‌های بین‌المللی سوءاستفاده می‌کنند، صادر شد.
رئیس اتاق اصناف ایران افزود: ممکن است برخی به نام برندهای مشهور خارجی، اقدام به ثبت شرکت کنند اما دال بر این نیست که واحد مشغول به کار شده باشد بلکه باید مجوزهای لازم را از سوی مراجع ذیربط دریافت کند.
وی تصریح کرد: امروز دستورالعملی برای برخورد با آن دسته از فروشگاه‌هایی که از شهرت برندهای بین‌المللی سوءاستفاده می‌کنند، به تمام سازمان‌های بازرسی اصناف در سراسر کشور ابلاغ و اعلام شده است تا تمامی واحدهایی که با نام مک‌دونالد یا KFC فعالیت می‌کنند، پلمب شوند.
فاضلی اظهارداشت: یک فروشگاه زنجیره‌ای مواد غذایی «KFC ایرانیان» در ایران مجوز گرفته است که هیچ ارتباطی با شرکت‌های آمریکایی مذکور نداشته و مجوزی هم برای فعالیت نمایندگان رسمی این دو شرکت آمریکایی صادر نشده است، بنابراین برخی در فضای مجازی با انتشار عکس‌هایی، فضا را متشنج کرده اند.
اسدالله احمدی‌شهریور رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان نیز با بیان اینکه مدیر رستوران «کی اف سی» تا کنون هیچ‌گونه سند و پروانه کسبی به اتحادیه ارائه نکرده است، گفته بر اساس قانون اخطاری ۱۵ روزه برای ارائه مدارک به وی داده شده است که در صورت عدم مراجعه و تشکیل پرونده در این خصوص پس از اتمام مهلت مقرر، نسبت به پلمب این مجموعه اقدام خواهیم کرد. هرچند که اینم رستوران زودتر از موعد مشخص شده پلمپ شد.
اما حاشیه دوم پلمپ کی اف سی در تهران، در مورد فردی بود که پروانه این رستوران را به دست آورده است. برخی سایتهای اصولگرا، مدعی شدند "فردی به نام عباس پازوکی سردبیر اسبق روزنامه مردم سالاری بدون توجه به هشدارهای مقامات ارشد نظام مبنی بر جلوگیری از ورود برندهای آمریکایی به ایران، توانسته است پروانه کسب KFC از معروف ترین برندهای غذایی آمریکا را با مساعدت مسئولان دولتی دریافت کند." این سایتها با پخش گسترده این خبر تلاش کردند، از این نمد برای خود کلاهی بسازند و تلاش برای ورود برندهای آمریکایی را به اصلاح طلبان پیوند بزنند.
در همین حال یک عضو شورای سیاستگذاری روزنامه مردم سالاری در گفت و گو با پایگاه خبری فریادگر، این موضوع را تکذیب کرد و گفت : بر خلاف ادعای برخی سایتها، دارنده برند کی اف سی، سالها پیش در روزنامه مردم سالاری به عنوان عضو تحریریه مشغول فعالیت بوده و از سال ۱۳۸۷ همکاری ایشان با روزنامه قطع شده است؛ ضمن اینکه در آن زمان هم هیچگاه ایشان سردبیر روزنامه نبوده اند. او پس از روزنامه مردم سالاری نیز در رسانه های طیف اصولگرااز جمله تهران امروز، شفاف و ... فعالیت کرده است. به گفته وی طی نزدیک به ۱۴ سالی که انتشار روزنامه مردم سالاری سپری می شود، روزنامه مردم سالاری در مجموع پنج سردبیر داشته که به ترتیب از بدو انتشار آقایان سعید حقی، میرزابابا مطهری نژاد، رضا جلالی، حمیدرضا شکوهی و محمدحسین روانبخش بوده اند. این عضو شورای سیاستگذاری روزنامه مردم سالاری با ابراز شگفتی از ذوق زدگی برخی سایتهای اصولگرا از پیوند دادن برند کی اف سی با یک روزنامه اصلاح طلب گفت : من این افراد را به تقوا دعوت می کنم چراکه بسیار ناپسند است که به دروغ و بدون تحقیق، مساله ای را رسانه ای کنیم تا از آن بهره برداری سیاسی کرده باشیم.
کد مطلب: 51760
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *