۱
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۳
چرا پس از انتصاب اسدی، آرامش از تیم ملی فوتبال دور شد؟

وزارت ورزش و دعواهای ناتمام با کارلوس کی روش

عملکرد وزارت ورزش و جوانان در حوزه فوتبال، دلسوزان را نگران کرده است
از روز ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ که با موافقت تمامی اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، علیرضا اسدی به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال انتخاب شد، تاکنون تیم ملی فوتبال ایران روی آرامش را به خود ندیده است.
علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال در کنار علی کفاشیان رییس فدراسیون
علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال در کنار علی کفاشیان رییس فدراسیون
از روز ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ که با موافقت تمامی اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، علیرضا اسدی به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال انتخاب شد، تاکنون تیم ملی فوتبال ایران روی آرامش را به خود ندیده است.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، پس از آنکه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی با بدشانسی در مقابل آرژانتین در وقتهای تلف شده بازی را واگذار کرد و در جام ملتهای آسیا هم با اشتباه قطعی داور در اخراج بازیکن ایران، علیرغم مقاومت تا پایان وقت اضافه، در ضربات پنالتی در مقابل عراق شکست خورد و حذف شد، انتقادات وزارت ورزش و جوانان از تیم ملی فوتبال اوج گرفت. محمود گودرزی رییس سابق دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران، از زمانی که به عنوان وزیر منصوب شد و رای اعتماد گرفت، همواره نگاهی منفی نسبت به فوتبال داشته که این امر را در دو حوزه به منصه ظهور رسانده است. نخستین حوزه، انتقادات گسترده او از تیم ملی فوتبال، سرمربی آن و عملکرد فدراسیون فوتبال و دومین حوزه نیز عملکرد ضعیف در مورد تغییر شرایط مدیریتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با واگذاری اختیارات به یک فرد غیرآشنا به فوتبال – امیررضا خادم – که همچون وزیر، تخصصش کشتی بود، بدترین دوران را برای این دو تیم پرطرفدار کشور رقم زد. انتقادات وزیر ورزش و جوانان علیه کارلوس کی روش پس از جام ملتهای آسیا اوج گرفت اما از آنجا که فیفا، دخالت دولت در امور فدراسیونها را نفی کرده و یک بار در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد به خاطر دخالت رییس وقت سازمان تربیت بدنی در امور فوتبال، فدراسیون فوتبال ایران تعلیق شده بود، تداوم این دخالتها توسط گودرزی نمی توانست مطلوب باشد. به همین دلیل، وزیر ورزش، علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال را وادار کرد که دبیرکل فدراسیون را تغییر دهد و گزینه مطلوب وزیر را در این سمت منصوب کند و کفاشیان هم که در تمام سالهایی که ریاست فدراسیون فوتبال را بر عهده داشته همواره نشان داده اهل مماشات است، این خواسته را پذیرفت و علیرضا اسدی دبیر کل فدراسیون فوتبال شد. از آن روز ۹ ماه سپری می شود و این مدت همواره به اختلافات اسدی با سرمربی تیم ملی سپری شده؛ اختلافاتی که دود آن به چشم تیم ملی فوتبال کشورمان می رود.
به نظر می رسد در شرایطی که کارلوس کی روش سرمربی رسمی و قانونی تیم ملی فوتبال ایران است و با فدراسیون قرارداد دارد، هرچه قدر وزارت ورزش و جوانان و دبیرکل فدراسیون فوتبال که خود هم یک بار اعتراف کرده که گزینه وزیر در فدراسیون فوتبال است، به این بازی ادامه دهند، نه تنها آرامش از تیم ملی فوتبال کشورمان دور می شود بلکه در صورت عدم نتیجه گیری تیم ملی در میر صعود به جام جهانی، زمینه برای بهانه جویی و توجیه از سوی کادر فنی تیم ملی هم فراهم می شود و این در نهایت نه به سود تیم ملی است و نه وزارت ورزش و جوانان.
محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان تاکنون در فوتبال که رشته ای مورد توجه عموم مردم است عملکرد قابل قبولی نداشته و این امر نه تنها به عنوان یک نمره منفی در کارنامه او ثبت می شود، بلکه علاقه مندان به فوتبال را از عملکرد دولت در مورد فوتبال دلسرد می کند. هنوز عملکرد منفی وزارت ورزش در قبال سرخابی های پایتخت به یاد علاقه مندان فوتبال مانده است؛ عملکردی که حاصلش نه تنها بهبود شرایط مدیریتی این دو تیم نبود، بلکه واگذاری این دو تیم به بخش خصوصی هم منتفی شد تا شاهد تلف شدن بیش از یک سال از وقت این دو باشگاه و طرفدارانشان باشیم؛ موضوعی که گویی بار دیگر و این بار به شکلی دیگر در مورد تیم ملی فوتبال کشورمان تکرار می شود.

کد مطلب: 51818
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *