۲
يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۲
تحریف سخنان دکتر تاجیک در صفحه اول روزنامه کیهان

آیا اصلاح طلبی، هفتاد و دو ملت است؟

روزنامه کیهان با بازخوانی بخش هایی از مصاحبه دکتر محمدرضا تاجیک، بخشی از سخنان او را در صفحه اول روزنامه کیهان تقطیع و تحریف کرده است.
شماره امروز روزنامه کیهان
شماره امروز روزنامه کیهان

روزنامه کیهان با بازخوانی بخش هایی از مصاحبه دکتر محمدرضا تاجیک، بخشی از سخنان او را در صفحه اول روزنامه کیهان تقطیع و تحریف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری فریادگر، تاجیک در گفت و گویی به این پرسش که  در حال حاضر خودی و غیر خودی جریان اصلاحات مشخص شده است؟ پاسخ منفی می‌دهد و می‌گوید: مرزبندی اتفاق نیفتاده است. به همین دلیل است که می‌بینیم به نام نامی اصلاح‌طلبی هفتاد و دو ملت وجود دارد و هفتاد و دو کنش و واکنش انجام می‌شود. همه فراز و فرودهایی که تجربه کردیم امروز به ما می‌گوید که جریان اصلی اصلاح‌طلبی باید مانیفست و گفتمانی داشته باشد. تا دیگران به نام اصلاح‌طلبی سخن نگویند. وقتی این اتفاق نیفتاده دیگر راه چاره‌ای باقی نمانده و باید هزینه هر گرایش و کنشی به نام اصلاحات را بپردازیم. از کسی که به نام اصلاح‌طلبی می‌رود و با فرح پهلوی ملاقات می‌کند تا کسی که با خارج از کشور می‌بندد، تا کسی که در پشت تریبون رسانه‌های خارجی می‌خواهد نظام را براندازی کند همه‌اش را می‌اندازند گردن اصلاح‌طلبان.

این درحالیست که روزنامه کیهان در صفحه اول شماره امروز (یکشنبه) خود و در زیر عنوان اصلی، این سخن را خلاصه و به این صورت منتشر کرده است : "اصلاح طلبی هفتاد و دو ملت است. از کسی که به نام اصلاح‌طلبی می‌رود و با فرح پهلوی ملاقات می‌کند تا کسی که با خارج از کشور می‌بندد، تا کسی که در پشت تریبون رسانه‌های خارجی می‌خواهد نظام را براندازی کند."

این درحالیست که اولا بین این دو جمله، توضیحی وجود داشته و ثانیا بخش مهم جمله دکتر تاجیک که بخش انتهایی آن است در صفحه اول کیهان حذف شده و مفهوم جمله را زیر سوال برده است. چراکه تاجیک گفته رفتار این افراد را "می اندازند گردن اصلاح طلبان" در حالیکه در صفحه اول کیهان به گونه ای این موضوع بیان شده که مسوولیت این اقدامات را به گردن اصلاح طلبان بیندازند و نتیجه بگیرند که اصلاح طلبی هفتاد و دو ملت است.

اصلاح طلبان بارها اعلام کرده اند که اصلاح طلب کسی است که مشی خود را بر اساس اصول قانون اساسی تعیین می کند و بدین ترتیب کسانی که در خارج از کشور و بدون توجه به چارچوبهای نظام و قانون اساسی فعالیت می کنند جزو اصلاح طلبان نیستند چراکه اصلاح طلبان، خود را در چارچوب نظام و قانون اساسی کشورتعریف می کنند و به همین دلیل بر خلاف نظر روزنامه کیهان، اصلاح طلبی، هفتاد و دو ملت نیست و مشی مشخصی دارد.

به نظر می رسد این اقدامات روزنامه کیهان، نوعی زمینه سازی برای ترغیب برخی نهادها به برخورد با اصلاح طلبان به بهانه های واهی باشد در حالیکه اصلاح طلبان مشی مشخصی در چارچوب نظام و قانون اساسی دارند و حتی رییس دولت اصلاحات نیز علیرغم برخی محدودیتها، همچنان بر همین روش تاکید دارد.

کد مطلب: 53888
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *