۰
چهارشنبه ۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۷
افول اخلاق در جريان‌هاي سياسي

نو اصـولگرايان بـي‌اصـول

وقتي به پيشينه تفکر اصولگرايي در کشور نگاه مي‌کنيم کساني را مي‌بينيم که با تفکر راستين به انقلاب و موازين اسلامي‌سعي در بهبود اوضاع کشور داشتند. اما به تدريج اين تفکر رو به نزول رفت و کساني خود را اصولگرا ناميدند که بيش‌از آنکه سر به راه پايبندي به چارچوب و اصول داشته باشند راه افراط پيمودند.
نو اصـولگرايان بـي‌اصـول

وقتي به پيشينه تفکر اصولگرايي در کشور نگاه مي‌کنيم کساني را مي‌بينيم که با تفکر راستين به انقلاب و موازين اسلامي‌سعي در بهبود اوضاع کشور داشتند. اما به تدريج اين تفکر رو به نزول رفت و کساني خود را اصولگرا ناميدند که بيش‌از آنکه سر به راه پايبندي به چارچوب و اصول داشته باشند راه افراط پيمودند.
 به گزارش پایگاه خبری فریادگر، آنها که انقلاب را در خطر مي‌ديدند با شعار عقلانيت ،اخلاق و اسلام رحماني سعي کردند جلوي افراط‌گرايي اين عده را بگيرند اما همچنان افراطي‌گري‌ها مجال گسترش بيشتري يافت و تلاش شد تفکر اصلاح‌طلبي که به دنبال تحقق اسلام رحماني و گسترش اخلاق در فضاي سياست بود از فضاي سياسي کشور محو شود. اين گونه بود که بزرگان اصلاح‌طلب به حاشيه رفتند و کساني مجال حضور يافتند که نيتشان بيش از آنکه رسيدگي به امور مردم باشد، افزايش ثروت و قدرت خود و اطرافيانشان بود و در راه رسيدن به نيت خود از زيرپا گذاشتن اصول نيز ابايي نداشتند.

همين افراد‌ند که تنها با اتکا به شعارهاي قديمي‌هم‌طيفان خود چاقو را بر گلوي دولت گذاشته‌اند و هر لحظه بيشتر فشار مي‌دهند، تا شايد «موفق» شوند جلوي فعاليت‌هاي دولت را بگيرند. اين عده که حالا بهانه جديدشان براي تخريب دولت افشا شدن برخي فساد‌هاي مالي است در دولت قبل شاهد حجم گسترده فسادهاي اقتصادي بودند اما نه تنها دم برنياوردند، بلکه با حمايت‌هاي خود زمينه را براي گسترش هرچه بيشتر ابعاد فساد مهيا کردند. بايد ديد چگونه مي‌شود کساني که تا پيش از اين در برابر حجم گستره فساد ساکت بودند به ناگاه دلسوز بيت‌المال مي‌شوند و داعيه حق‌طلبي پيدا مي‌کنند.

پاسخ اين سوال را مي‌توان در گفت‌وگوي آيت‌الله محسن غرويان با انتخاب فهميد. غرويان در اين گفت و گو راجع به فشارهاي اخير به دولت گفت: «ارزيابي همه ملت ما از فشارهايي که اخيرا به دولت آقاي روحاني وارد مي‌شود روشن است، همه بر اين باور هستند که اين فشارها بخاطر اين است که انتخابات سال 96 نزديک است و افراطيون قصد دارند رييس جمهور را در نظر مردم ساقط کنند تا بتوانند در انتخابات مجددا جناح و تفکر خود را سر کار بياورند. اين مسئله روشني است که همه مي‌فهمند و ملت نسبت به آن هوشيار هستند.»

غرويان با اشاره به جنجال‌هاي اخير بر سر فيش‌هاي حقوقي به «انتخاب» گفت: اين فيش‌ها با اين قيمت‌ها در برابر اختلاسهاي دولت قبل چيزي نيست. در دولت قبل، اختلاس‌هاي سه هزار، دو هزار و ده هزار ميليارد و ... صورت مي‌گرفت دادگاه رئيس دولت سابق را فرا خواند ولي نرفت. اينها همه بايد بررسي شود.

غرويان اظهار کرد: متاسفانه اين افراد افراطي به دروغ شعار اصولگرايي و دين سر مي‌دهند اما ماکياوليسم را دنبال مي‌کنند و معتقدند هدف وسيله را توجيه مي‌کند‌. اين افراد به هيچ صراطي مستقيم نيستند و دست به هر عمل خلاف شرعي هم ممکن است بزنند که تا به امروز هم زدند.

وي در پاسخ به اين پرسش که اين احتمال وجود دارد که اصولگرايان از روحاني حمايت کنند گفت: اصولگرايان سنتي از ايشان حمايت مي‌کنند ولي نواصولگرايان سايه روحاني را با تير مي‌زنند، چه برسد به اينکه بخواهند حمايت کنند. روحاني دم خيلي از اين افراد را چيد و همين افراد از اين موضوع حسابي شاکي هستند و مي‌خواهند به هر شکلي که شده انتقام بگيرند.

بايد اشاره کرد وجود فساد در هر زمان و در ميان هرکدام از طيف‌هاي سياسي محکوم است و وظيفه سياسيون است که به دولت تذکر دهند و جلوي گسترش فسادها را بگيرند. اما مشکل جايي است که در رفتار اين نو اصولگرايان دغدغه به هدر رفتن بيت‌المال وجود ندارد بلکه در پي آنند که تنها به دولت فشار وارد کنند و به همين جهت است که گاه تلاش دارند با بزرگنمايي‌ها هجمه را عليه دولت افزايش دهند.

کد مطلب: 57727
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *