۰
يکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۳
دور جدید جنایات عربستان علیه یمن آغاز شد

یمن در آتش جنون سعودی

یمن در آتش جنون سعودی می‌سوزد. ساعاتی پس از به پایان رسیدن آتش‌بس سه روزه در یمن، جنگنده‌های ائتلاف به رهبری عربستان حملات هوایی به اطراف صنعا، پایتخت را بار دیگر از سرگرفته‌اند.
یمن در آتش جنون سعودی
یمن در آتش جنون سعودی می‌سوزد. ساعاتی پس از به پایان رسیدن آتش‌بس سه روزه در یمن، جنگنده‌های ائتلاف به رهبری عربستان حملات هوایی به اطراف صنعا، پایتخت را بار دیگر از سرگرفته‌اند.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر به نقل از اسکای نیوز، این ششمین آتش بسی بود که از زمان مداخله نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان در جنگ یمن در این کشور برقرار می‌شود.که با وجود اعلام آتش‌بس ائتلاف متجاوز سعودی و نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن به نقض آن پرداخته اند.کاری که عربستان بارها در زمان آتش بس‌های گذشته نیزانجام داده است و بیمارستان‌ها ومراکز مسکونی را مورد هدف قرار داده است.
ائتلاف متجاوز عربستان دیروز(یکشنبه) حملاتش به این کشور را ازسر گرفت و پایگاه دریایی در منطقه «الکثیب» در استان الحدیده را هدف قرار داده است. جنگنده‌های ائتلاف عربی همچنین حملات دیگری را به پایگاه‌های ارتش و کمیته‌های مردمی‌یمن در استان صعده و مناطق دیگر انجام دادند.
یمن از 19 ماه قبل تاکنون مورد تجاوز زمینی، هوایی و دریایی عربستان قرار دارد که در نتیجه آن تاکنون ده هزار نفر از شهروندان یمنی کشته و زخمی‌شده اند و بیش از ۳۵ هزار نفر زخمی‌شده باشند. این جنگ همچنین باعث آوارگی حداقل سه میلیون نفر تاکنون شده است.که می‌تواند این را یک فاجعه انسانی دیگر در خاورمیانه در نظر گرفت.
سازمان ملل مسوول تداوم جنگ در یمن
نمایندگان یمن، سازمان ملل را مسوول تداوم جنگ و پایان نیافتن محاصره این کشور توسط عربستان و همپیمانانش دانسته است .به گزارش المسیره، مجلس نمایندگان یمن تاکید کرده است که توقف جنگ و پایان دادن به محاصره این کشور، صدور قطعنامه شورای امنیت را می‌طلبد، نه راههای اشتباهی که منجر به حل فراگیر این بحران نمی‌شود. مجلس نمایندگان یمن، خواستار تشکیل فوری کمیته تحقیقات بین‌المللی بی‌طرف در خصوص جنایات رژیم آل‌سعود و افشای حامیان آن و بررسی آثار جنایات جنگی، کشتار دستجمعی و جنگ اقتصادی و معیشتی که زندگی مردم یمن را مختل کرده، شده است.
از سوی دیگر با حملات ائتلاف عربستان بعد از پایان آتش‌بس، برخی زندانیان صنعا که بیشتر محکومان جنایی و شبه نظامیان وابسته به دولت مستعفی یمن بوده‌اند دست به شورش زده‌اند. که این شورش با دخالت نیروهای وابسته به جنبش مردمی ‌انصارالله خاتمه یافته است.
دولت مستعفی یمن با کمک ائتلاف عربستان باعث کشتار و نابودی زندگی مردم یمن شده‌اند و زندگی را بر مردم این کشور زهر کرده‌اند. در صورتی که جامعه جهانی در مقابل این جنایات سکوت کرده است و با دلارهای نفتی عربستان وجدان خود را نیز آرام کرده‌اند.
انتقام سخت ارتش و کمیته‌های مردمی‌ یمن
یگان موشکی یمن در پاسخ به حملات عربستان و نقض حاکمیت یمن و کشتار مردم این کشور، مواضع نظامیان عربستان را هدف قرار داده‌اند. به گزارش المسیره، یک منبع نظامی‌گفته است: «یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی‌با شلیک سه موشک کاتیوشا به خودروها و نظامیان عربستان در روستای الراحه در منطقه جیزان خسارت جانی و مالی زیادی وارد کرده‌اند».
عربستان با ورود به یمن به دنبال نشان دادن قدرت خود در منطقه بود که بعد از گذشت 19 ماه در گدالی که خود کنده است گیر افتاده است. ریاض با مشکلات مالی خود به دنبال پیدا کردن حامی‌است تا در جنگ یمن کمک رسانش باشد.برهمین اساس می‌توان پای بریتانیا را در تعلیم خلبان‌های سعودی دنبال کرد.
اعتراض احزاب بریتانیا
حزب لیبرال دموکرات‌ بریتانیا از آموزش پرسنل نیروی هوایی عربستان سعودی توسط ارتش این کشور انتقاد کرده اند و توقف این همکاری را در سایه حملات عربستان به مردم یمن خواستار شده اند.
به گزارش ایندیپندنت، «تام بریک»، سخنگوی امور خارجه حزب لیبرال دموکرات بریتانیا از وزارت دفاع این کشور خواست که هرچه سریع‌تر آموزش نیروی نظامی‌عربستان سعودی را متوقف کند و کنترل‌های سختگیرانه‌تری را در قبال صادرات تسلیحات به این کشور عربی اعمال کند.
عربستان در جنگ با یمن هر روز تنها‌تر می‌شود و این باعث ترس بیشتر سعودی‌ها شده است.از سوی دیگر سعودی‌ها به ورشکستگی نزدیک می‌شوند. با ادامه مشکلات اقتصادی دولت عربستان، کاهش تراز بازرگانی و قدرت خرید مردم این کشور، مقامات ریاض خود را در مقابل چالش‌های بیشتری می‌ببینند.جنگ با یمن نیز این کشور را با مشکلات بیشتری روبرو کرده است.عربستان با توهم پیروزی چند روزه به یمن وارد شد تا قدرت خود را در منطقه تثبیت کند که در گودال خود کنده‌گیر کرده است.با این حال به دنبال حامی‌قدرتمندی است که از این منجلاب خود خواسته خارج شود.
پرستو بهرامی‌راد
کد مطلب: 62374
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *