۰
جمعه ۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۷

عاشقانه ای برای شهدای مدافع حرم در ایرانشهر

تماشاخانه ایرانشهر این روزها شاهد روی صحنه رفتن نمایشی با نام «عاشقانه ای برای عباس» است که به روایت عاشقانه های شهدای مدافع حرم و همسران آنها است. این اثر کاری از سیدعلی موسویان و به تهیه‌کنندگی محسن زارع اشکذری است.
عاشقانه ای برای شهدای مدافع حرم در ایرانشهر
تماشاخانه ایرانشهر این روزها شاهد روی صحنه رفتن نمایشی با نام «عاشقانه ای برای عباس» است که به روایت عاشقانه های شهدای مدافع حرم و همسران آنها است. این اثر کاری از سیدعلی موسویان و به تهیه‌کنندگی محسن زارع اشکذری است.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، این نمایش نگاهی به زندگی شهید مدافع حرم، «مصطفی صدرزاده» یکی از فرماندهان گردان عمار لشگر فاطمیون در سوریه دارد.در نمایش «عاشقانه ای برای عباس» فرزین صابونی، فقیهه سلطانی، علیرضا استادی، سروش طاهری، نادیا فرجی ، محمد زوار بی ریا و الناز تهامی، سیده مریم موسویان، مرضیه نوبخت، نسیم خسروشاهی، پیمان محمدی می آبادی، محمد مقانی، حسین کریمی و امیررضا بهرامی به ایفای نقش می‌پردازند.
در نمایش «عاشقانه ای برای عباس» نوع نگاه و زندگی جامعه ایرانی و حتی جامعه افغانی روی صحنه رفته است. حضور موسیقی آذری در قسمت هایی از نمایش فضای عاطفی سنگینی ایجاد می کند تا مخاطب احساس نزدیکی بیشتری با داستان داشته باشد. ما در این نمایش می بینیم آنهایی که برای جنگ با تروریسم تکفیری رهسپار سوریه می شوند دل بستگی های بسیاری به عزیزان خود دارند و شایعاتی که در مورد آنها وجود دارد را به چالش می کشد.
نقش زن در این اثر آنچنان پررنگ است که به عنوان نقش اصلی تبدیل می شود. نکته جالب اینجاست که می بینیم آنهایی که برای جنگ رهسپار سوریه می شوند افرادی از میان مردم هستند و قالب های تصنعی رایج در آثار ارزشی مشاهده نمی شود. نمایش در نمایش «عاشقانه ای برای عباس» می توانست حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشد و شاید بتوان از این جنبه به نمایشنامه آن ایراداتی وارد دانست اما بازی خوب و هماهنگ بازیگران توانسته ضعف نمایشنامه اثر را پنهان کند.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: سید عباس نانوای ساده ایست که در ورامین زندگی می‌کند.بر اساس اتفاقی تصمیم می‌گیرد به سوریه و عراق رفته و با نیروهای تکفیری بجنگد.اما همسرش زهرا سادات مخالف است.
با آمدن یک کارگر افغانی به نام نجیب که اتفاقاً او هم قصد رفتن به سوری را دارد.سید عباس تصمیم می‌گیرد خود را افغانی جا زده و همراه لشگر فاطمیون اعزام شود.اما اوحدی صاحب‌خانه نجیب پایش را روی خرخره او گذاشته که خانه‌اش را تخلیه کند.و این در حالی است که گلنار همسر نجیب پابه‌ماه است. دیدن دو خواب زن‌ها را مجاب می‌کند که شوهرانشان را برای رفتن به جنگ بدرقه کنند.
شهید «مصطفی صدر زاده» متولد ۱۳۶۵ دانشجوی ترم آخر رشته ادیان و عرفان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز بود. او فرمانده گردان عمار لشکر فاطمیون بود که در ظهر تاسوعا حین درگیری با نیروهای تروریست توسط تیر تک‌تیرانداز نیروهای تکفیری در حلب سوریه به شهادت رسید.
علی ودایع

کد مطلب: 62577
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *