۰
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۹
«مردم‌سالاری آنلاین» بررسی می‌کند

پشت‌پرده‌ی کناره‌گیری افتخاری و ابهامات کارنامه‌ی فتحی

با کناره‌گیری رضا افتخاری از سرپرستی باشگاه استقلال، امیرحسین فتحی به عنوان سرپرست مدیرعامل تازه‌ی این باشگاه معرفی شد.
فتحی در حالی بر صندلی مدیرعاملی باشگاه استقلال تکیه زده که کارنامه‌ای پرابهام در دوران همکاری با قالیباف دارد.
فتحی در حالی بر صندلی مدیرعاملی باشگاه استقلال تکیه زده که کارنامه‌ای پرابهام در دوران همکاری با قالیباف دارد.
با کناره‌گیری رضا افتخاری از سرپرستی باشگاه استقلال، امیرحسین فتحی به عنوان سرپرست مدیرعامل تازه‌ی این باشگاه معرفی شد.
 
چرا افتخاری کناره گرفت؟
به گزارش «مردم‌سالاری آنلاین»، پیش‌تر، در برخی از رسانه‌ها آمده بود که رضا افتخاری در نامه‌ی کناره‌گیری‌اش به وزیر ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر، علت استعفای خود را بیماری و نیاز به پیگیری درمان عنوان کرده بود؛ افتخاری، ولی، این سخنان را شایعه دانست و به خبرنگاران گفت که بیماری‌ای ندارد و آنچه که او را وادار به کناره‌گیری کرد این بود که هر چه خوبی کرده بدی دیده است. او همچنین افزود که همه‌چیز را به هواداران نمی‌تواند بگوید و زین‌رو همه‌ی کاستیها را از کم‌کاری او نبینند. او در دنباله به خدمات دوساله‌اش به باشگاه استقلال اشاره کرد و گوشه‌ای از کارنامه‌ی کاری‌اش همچون پرداخت ۸۰ درصد از مطالبات بازیکنان، تصفیه‌حساب با بازیکنان خارجی و پرداخت مالیات اعضای خارجی باشگاه، بستن پرونده‌های فیفا، گرفتن مجوز حرفه‌ای شدن از ای.‌اف.‌سی و پرداخت دیگر بدهیهای باشگاه را به خبرنگاران یادآوری کرد.
 
افشاگری افتخاری از پشت پرده‌ی سوپرلیگ
افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگاران پرده از بخشی از ماجراهای پشت پرده‌ی بازی سوپرلیگ هم برداشته و گفته که دو پشتیبان مالی پشت این بازی‌اند و همه را خریده‌اند و همه را هم بسیج کرده‌اند که این بازی را برگزار کنند تا دو میلیارد به جیب بزنند. من برای دو میلیارد اجازه نمی‌دهم بازیکنم مصدوم شود. به وزیر هم گفتم، او هم قانع شد.
 
فتحی می‌آید
چندی پیش، یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی استقلال و مسئول کمیته‌ی انضباطی گفته بود که وزیر ورزش می‌خواست امیرحسین فتحی را مدیرعامل کند. فتحی نیز در پاسخ به وزیر گفته بود که صبر کند تا تیم را ببندند، بعد. بنابراین ایشان در شرایطی مدیریت را به دوش گرفته‌اند که کار دشوار بستن تیم و تمدید قراردادها تقریبا به پایان رسیده است؛ سیاستی که تنها می‌توان از آن به عنوان سیاست فرار رو به جلو و به دوش نگرفتن مسئولیت انتخابها تعبیر کرد.
به گزارش «مردم‌سالاری آنلاین»، فتحی از مدیران بازنشسته‌ی شهرداری است. او که به تازگی با حکم مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، حسن کریمی، به معاونت این شرکت برگزیده شده، عرقش خشک نشده، به جای دکتر قریب به عضویت هیئت مدیره استقلال درآمده، و، هنوز بر جایِ خود تکیه نزده، مدیرعاملِ باشگاه قدیمی و پرافتخار استقلال شده است.
 
کارنامه‌ی پرابهام فتحی و پسرش در دوران همکاری با قالیباف
در کارنامه‌ی امیرحسین فتحی و فرزندش، علیرضا، در زمانی که با قالیباف همکاری داشتند ابهاماتی به چشم می‌خورد که هنوز پاسخی ازسوی این دو به افکار عمومی داده نشده است.
گفته می‌شود که علیرضا فتحی از راهِ شرکت پیمانکاری «ایمن راه استوار» با
اکنون که دولت روحانی همه‌ی عزم خود را برای شفافیت اقتصادی جزم کرده، چنین رخدادی بسیار تامل‌برانگیز است که چگونه می‌توان بر مسندی چنین مهم تکیه زد در حالی که بی‌توجه به افکار عمومی و روشن کردن ابهامات بود و هیچ پاسخی هم به اتهامات نداد.
«شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران»، که پدرش آن را مدیریت می‌کرد، طرف قرارداد بود تا پدر از این راه پروژه‌ها را به پسر منتقل کند.
به گزارش «مردم‌سالاری آنلاین»، شرکت «ایمن راه استوار» در ۱۱ خردادماه ۱۳۹۳ تاسیس شد. در اساسنامه‌ی تاسیس آن انجام کلیه‌ی پروژه‌های پیمانکاری، از قبیل عمران، ابنیه، راه و آب، تاسیسات و برق، تهیه و تولید، پخش، خرید و فروش و واردات، صادرات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی و قطعات ماشین‌آلات ساختمان، شرکت در مناقصات و مزایدات، اخذ وام و تسهیلات به چشم می‌خورد (روزنامه‌ی رسمی کشور، شماره‌ی ۲۰۱۷۸، تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۹۳، صفحه‌ی ۵).
علیرضا فتحی، یکم شهریور ۹۵، با پرداخت ۵۰ هزار تومان به صندوق این شرکت، در زمره‌ی شرکای این شرکت و عضو هیئت مدیره قرار می‌گیرد و در همین حال اساسنامه و موضوع شرکت نیز در راستای هم‌پوشانی بیشتر با فعالیتهای شهرداری چنین تغییر می‌کند: طراحی، نظارت فنی و امور پیمانکاری مربوط به پروژه‌های عمرانی از قبیل ابنیه‌ی سبک و سنگین بتنی و فلزی (ساختمان‌سازی)، راهسازی، آسفالتکاری، تاسیسات و تجهیزات ابنیه، مکانیکی و هیدرومکانیکی، خطوط انتقال آب، نفت، گاز، تصفیه‌خانه و شبکه‌های آب و فاضلاب، آبیاری، زهکشی، محوطه‌سازی و ایجاد فضای سبز، پل‌سازی، سدسازی، تاسیسات از قبیل درون‌شهری و برون‌شهری، خرید و فروش و واردات و صادرات کلیه‌ی کالاهای مجاز بازرگانی، شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی و بخش خصوصی، انعقاد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی، اخذ وام و تسهیلات از بانکها و موسسات اعتباری (روزنامه‌ی رسمی کشور، شماره‌ی ۲۰۸۳۲، به تاریخ ۲۳ شهریور ۹۵).
یک ماه و نیم بعد (۱۸ مهر ۹۵)، اما، علیرضا فتحی، بنا به دلایلی که روشن نیست، از ردیف شرکا خارج می‌شود (روزنامه‌ی رسمی کشور، شماره‌ی ۲۰۸۷۱، به تاریخ ۱۱ آبان ۹۵، صفحه‌ی ۵).
جدای این، همچنین گفته شده است که به جای انتشار عمومی آگهی مزایده واگذاری غرفه‌های تجاری اطراف دریاچه‌ی چیتگر، با همکاری صفحه‌بند یکی از روزنامه‌های ورزشی دولتی، این آگهی به گونه‌ی کاذب برای فریفتن دستگاههای نظارتی جعل شده تا بتوان با دور زدن فرایندهای قانونی، غرفه‌ها را نه بر مبنای مزایده که بر مبنای منافع و روابط واگذار کنند که البته این مورد را نمی توانیم تایید کنیم.
اکنون که دولت روحانی همه‌ی عزم خود را برای شفافیت اقتصادی جزم کرده، چنین رخدادی بسیار تامل‌برانگیز است که چگونه می‌توان بر مسندی چنین مهم تکیه زد در حالی که بی‌توجه به افکار عمومی و روشن کردن ابهامات بود و هیچ پاسخی هم به اتهامات نداد.
با این ابهامها و پرسشها، افکار عمومی به ویژه هواداران باشگاه استقلال به دنبال پاسخهای روشن از وزارت ورزش و مدیرعامل تازه‌ی این باشگاه هستند؛ هرچند تجربه نشان داده که از این گور مرده‌ای برنخواهد خاست.
 
کد مطلب: 90709
برچسب ها: باشگاه استقلال
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *