۰
جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۶

ویندوز ۱۰ پادشاه دنیای سیستم عاملها

ویندوز ۱۰ این روزها جای پای خود به‌عنوان محبوب‌ترین سیستم‌عامل لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی محکم کرده است و بر اساس گزارش‌های منتشرشده ۴۰ درصد از سهم این بازار را از آن خود کرده است.
ویندوز ۱۰ پادشاه دنیای سیستم عاملها
ویندوز ۱۰ این روزها جای پای خود به‌عنوان محبوب‌ترین سیستم‌عامل لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی محکم کرده است و بر اساس گزارش‌های منتشرشده ۴۰ درصد از سهم این بازار را از آن خود کرده است.
ویندوز ۱۰ این روزها جای پای خود به‌عنوان محبوب‌ترین سیستم عامل لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی محکم کرده است و بر اساس گزارش‌های منتشرشده ۴۰ درصد از سهم این بازار را از آن خود کرده است.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، ویندوز ۱۰ هم‌اکنون در جایگاه ۴۰.۹ درصدی ایستاده است (۱.۶۸ درصد بیشتر از سهم بازار ماه گذشته) و البته ویندوز ۷ نیز که تاریخ انقضای آن تا سال ۲۰۲۰ است نیز به سهم ۳۷.۱۹ درصدی رسیده و نسبت به ماه قبل ۰.۲۹ درصد افزایش داشته است.
 
البته ویندوز ۸.x در این میان شرایط خوبی ندارد و تنها ۵.۱۶ درصد از سهم بازار را از آن خود کرده است که ۴.۴۵ درصد از این مقدار به ویندوز ۸.۱ تعلق دارد.
دلیل این درصد پایین نیز به‌روزرسانی رایگانی بوده است که دارندگان این سیستم عامل برای ارتقاء به ویندوز ۱۰ از جانب مایکروسافت دریافت کردند. البته ویندوز XP اگرچه هنوز زنده است اما اوضاع آن حتی از ویندوز ۸.۱ نیز بدتر بوده و سهم ۲.۷۶ درصدی از بازار را در اختیار دارد.

اگر بخواهیم ده سیستم عامل برتر مک را نیز ازنظر آماری را معرفی کنیم باید در ابتدای فهرست macOS نسخه ۱۰.۱۴ را قرار دهیم که ۵.۱۲ درصد از بازار را در اختیار دارد و به دنبال آن نسخه‌های قدیمی‌تر ۱۰.۱۳، ۱۰.۱۲ و ۱۰.۱۱ قرار گرفته اند.

به‌صورت کلی سیستم عامل مک ۹.۸۵ درصد از سهم بازار را در نسخه‌های برتر خود به دست آورده است و در انتهای این رده‌بندی سیستم عامل لینوکس قرار دارد که به ۱.۷۲ درصد تنزل کرده است.
 
اگر تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها را نیز در این آمار اضافه کنیم می‌توانیم بگوییم که ویندوز ۱۰ و ۷ هنوز به ترتیب با سهم ۱۶.۲۲ و ۱۴.۷۵ درصدی در صدر قرار دارند.
سیستم عامل iOS ۱۲.۱ البته در این میان از اندروید پیشی گرفته است و دلیل اصلی آن نیز بخش‌بندی‌های بسیار زیاد موجود در این اکوسیستم است.
 
محبوب‌ترین نسخه اندروید اوریو ۸.۰ ست که ۸.۸۸ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و در ادامه آن اندروید ۸.۱ (با سهم ۸.۸۱ درصدی) قرار گرفته است.
اندروید مارشمالو، نوقا ۷.۰ و ۷.۱ نیز بعدازآن قرار دارند. اندروید ۹.۰ پای حتی به ده سیستم عامل برتر راه پیدا نکرده است و با کمال تأسف در جایگاه ۴۲ قرار دارد.
کد مطلب: 102933
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *