۰
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۱

تحریم‌کنندگان بزرگترین ناقضان حقوق بشر

نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، حقوق بشر را ابزاری برای پیشبرد اهداف آمریکا در جهان خواند و تصریح کرد: تحریم‌کنندگان ضد ایران از بزرگترین ناقضان حقوق بشر در جهان هستند.
‌منصور حقیقت پور در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره گزارش سوم احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، گفت: انتظار نداریم که شخصی چون احمد شهید درباره حقایق موجود در ایران به واقعیت سخن بگوید.
نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی‌، درباره گزارش احمد شهید مبنی بر نقض قوانین اجتماعی در ایران، افزود: ویژگی‌های قانونی اجتماعی و فرهنگی ملت بزرگی مانند ایران و همچنین مسائل حقوقی و شرعی که در این رابطه وجود دارد هیچ ارتباطی با گزارش احمد شهید نداشته و ندارد.
وی حقوق بشر را ابزاری برای پیشبرد اهداف آمریکا در جهان خواند و تصریح کرد: مشکلاتی که امروز به نام دفاع از حقوق بشر به راه افتاده است سازوکاری است که بر اساس اهداف آمریکا و غرب طراحی شده است.
حقیقت‌پور با بیان اینکه گزارش منفی احمد شهید بر روند رو به رشد ایران هیچ تاثیری ندارد، تاکید کرد: گزارش مثبت این گزارش‌گر نسبت به مسایل حقوق بشر هم ایران را خوشحال نمی‌کند چون پشت گزارش مثبت آنها هم طرح، نقشه و توطئه‌ای شوم قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه اوضاع حقوق بشر در ایران، بهترین شرایط قرار دارد، یادآور شد: آزادی‌های اجتماعی در حدود قانون و شرع مقدس اسلام در ایران برای همه به طور یکسان اجرا می‌شود.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه گزارش‌گر ویژه حقوق بشر در ایران به جز خدمت به استکبار جهانی موضوع دیگری را دنبال نمی‌کند، توضیح داد: ایران معتقد است این گزارشگران جرات لازم برای طرح واقعیات در جامعه جهانی را ندارند و از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف آمریکا و غرب استفاده می‌کنند.
نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، تحریم‌کنندگان ضد ایران را از بزرگترین ناقضان حقوق بشر خواند و گفت: تحریم‌ها جان برخی از بیماران ایرانی را تهدید می‌کند و غرب با قطع فروش برخی محصولات به ایران، باعث کاهش تولید محصولات و بیکاری کارگران می‌شود که این روشن‌ترین نماد نقض حقوق بشر از سوی غرب در جهان است.
احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل سومین گزارش خود درباره ایران را در ۲۳ صفحه منتشر کرده است.
وی در این گزارش به تأثیر تحریم‌ها بر زندگی مردم ایران نیز اشاره کرده است.
مباحثی چون حقوق شهروندی و سیاسی، حقوق فرهنگی، اجتماعی و حقوق کودک از جمله مواردی است که در این گزارش به آن پرداخته شده است.
کد مطلب: 10507
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *