۰
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۸
مدیرکل امور بین‌الملل شورای عالی انقلاب فرهنگی:

اگر غرب به تحریم‌ها عمق دهد ما هم سرعت فعالیت‌های هسته‌ای را افزایش می‌دهیم

‌ اگر در برابر زیاده‌خواهی‌های صاحبان قدرت بایستیم و به آنها امتیاز ندهیم به مقصود نائل می‌شویم اما کوچکترین وادادگی و باج دادن به دشمن سبب می‌شود از همه حقوق‌مان و نه فقط حق برخورداری از انرژی هسته‌ای محروم شویم.
اگر غرب به تحریم‌ها عمق دهد ما هم سرعت فعالیت‌های هسته‌ای را افزایش می‌دهیم

جواد محمدی در گفت‌وگو با  خبرگزاری فارس، درباره انتقاد مقام معظم رهبری از عملکرد مسئولان هسته‌ای دوران اصلاحات اظهار داشت: در دوران موسوم به اصلاحات مسئولان پرونده هسته‌ای فکر می‌کردند با کوتاه آمدن در برابر غرب می‌توانند مشکل را حل کنند اما این اشتباهی استراتژیک بود.

وی افزود:‌ کوتاه آمدن در مقابل جمعی قلدر و کشورهایی که خود را صاحب دنیا می‌دانند باعث می‌شود تصور کنند که این برخورد از موضع ضعف و ترس است و لذا آنها پیشروی می‌کنند اما هرجا محکم ایستادیم موفق شدیم.

مدیرکل امور بین‌الملل شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در دوره فعلی به حمدالله با درایت رهبری و ایستادگی کامل و دفاع از حق مسلم ملت در برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته‌ای و غنی‌سازی بر اساس معاهدات بین‌المللی شاهد پیشرفت کشور هستیم.

محمدی افزود: در گذشته باید برای داشتن سه سانتریفیوژ التماس می‌کردیم ولی الان ۱۱ هزار سانتریفیوژ با قدرت مشغول فعالیت هستند که محصول درایت رهبری و رویکرد انقلابی مسئولان هسته‌ای کشور است.

وی ادامه داد:‌ اگر در برابر زیاده‌خواهی‌های صاحبان قدرت بایستیم و به آنها امتیاز ندهیم به مقصود نائل می‌شویم اما کوچکترین وادادگی و باج دادن به دشمن سبب می‌شود از همه حقوق‌مان و نه فقط حق برخورداری از انرژی هسته‌ای محروم شویم.

" اگر ما یک قدم از حقوق هسته‌ای خود کوتاه بیاییم ناقضان حقوق بشر و تروریست‌های دولتی بین‌المللی موضوع دیگری همچون حقوق بشر را علیه ما مطرح کرده و با اتهامات واهی تلاش می‌کنند با ایجاد پرونده‌ای جدید ما را تحت فشار قرار دهند.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها صریحا فرمودند که موضع مسئولان هسته‌ای در دولت موسوم به اصلاحات را نمی‌پسندیدند و تاکید کردند تداوم آن روند به پیشرفت و اقتدار نظام منتهی نمی‌شد".

محمدی افزود: مسئولان گذشته فکر می‌کردند با سیاست تساهل و تسامح می‌توان کار را انجام داد اما این نگرش کاملا غلط بود و رهبری با این سیاست که نتیجه‌ای جز عقب نشینی و توقف ملت بزرگ ایران نداشت، مخالف بودند.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند در مذاکرات استانبول و بغداد هم روند گذشته حاکم است و ایران به خاطر فرار از تحریم‌ها ناچار به مذاکره و تعامل با غرب شدند.

این کارشناس امور بین‌الملل گفت: البته نیاز حریف به اهرم مذاکره تاکتیکی است و آمریکا به عنوان حریف اصلی ما نیاز دارد از مذاکره برای خنثی کردن اقدامات جمهوری خواهان علیه اوباما در انتخابات آینده بهره برداری کنند.

محمدی افزود: جمهوری خواهان کارنامه اوباما در عرصه سیاست خارجی را موفق نمی‌دانند و اوباما هم می‌خواهد برای موفق نشان دادن خود و کاهش فشار راوی صهیونیستی برای افزایش فشار به ایران از حربه مذاکره به منظور آرام نشان دادن صحنه جهانی استفاده کنند.

وی ادامه داد: بحران اقتصادی آمریکا و اروپا عامل دیگری است که اوباما و غرب را مجبور به کوتاه آمدن از مواضع‌شان و گفت‌وگو با ایران کرد.

مدیر کل امور بین‌الملل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: غربی‌ها مذاکره را برای فشار و فشار را برای گفت‌وگو پیگیری می‌کنند ولی ایران از انجام مذاکره به دنبال دفاع از حقوق مسلم خویش است.

محمدی افزود: آنها می‌خواهند به قوام و بقای جمهوری اسلامی آسیب برسانند و به غلط تصور می‌کنند اگر بحث هسته‌ای باعث بروز لطمه به ما به ویژه در حوزه اقتصادی شود، عقب نشینی می‌کنیم.

وی درباره راهبردهای جمهوری اسلامی در برابر غربی‌ها هم گفت که محور این راهبردها باید تهدید در برابر تهدید باشد.

وی توضیح داد: اگر میکروب به بدن انسان حمله کند، پاسخ آن مردن یا غش کردن نیست بلکه آن محدود به مقابله برمی‌خیزد تا دفع شود.

محمدی افزود: ممکن است انسان هنگام ورود میکروب به بدن تب کند ولی پاسخ به تهاجم بیگانه‌ای چون میکروب مقاومت و واکسینه شدن است.

وی ادامه داد‌: اگر ما در برابر تهدید دشمن مقاومت کنیم در برابر هجمه واکسینه می‌شویم ولی اگر غش کنیم و به راحتی مرگ را بپذیریم باید کار خود را تمام شده بدانیم که متاسفانه در گذشته برخی مسئولان در برابر غرب اینگونه عمل کردند.

عضو جبهه پایداری گفت: تحریم هدفمند دشمن برای اضمحلال بنیه اقتصادی کشور است ولی اگر دولت اقدامات هوشمندانه‌ای برای مقابله با تهدیدات انجام دهد، تحریم در درازمدت به ضرر خود غربی‌ها تمام می‌شود.

وی افزود:‌اگر می‌خواهیم از این مرحله سربلند عبور کنیم دولت باید یارانه بخش تولید را در اولویت قرار دهد و معیشت مردم را تامین کند تا تاثیرات بحران جهانی اقتصاد و تورم و گرانی را مهار کند.

محمدی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران باید بدون ذره‌ای عدول از مواضع خود در صیانت از حقوق ملت بایستد و مذاکره را صرفا برای کسب حق بهره‌مندی از انرژی هسته‌ای و غنی سازی انتخاب و پیگیری کند.

وی اضافه کرد:‌باید اعلام کنیم طرف مقابل دنبال حل موضوع نیست بلکه دنبال حق کشی است تا بااین راهبرد تاکتیکی برای آرام کردن فضا، موقعیت اوباما در انتخابات آینده را تثبیت کند.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: غربی‌ها باید در کنار مذاکره به ایران ما به ازا بدهد و همگام با گفت‌وگوها، تحریم‌ها را لغو کند و به فکر امتیاز دهی بیشتر نباشد.

محمدی افزود:‌ اگر آمریکایی‌ها به اسرائیل متعهدند قرار نیست الزاما طبق قاعده آنها عمل کند بلکه باید بر اساس منافع خود با ایران تعامل نمایند و این برای آنها بسیار زشت است که در زمین صهیونیست‌ها بازی کند.

وی اضافه کرد: سران کاخ سفید از راه‌اندازی جنگ سرد و تلاش برای استحاله نظام اسلامی به دنبال راضی کردن اسرائیل و ایجاد صلح و آرامش ظاهری برای ارائه تصویب مقتدرانه از خود و تغییر رفتار ایران هستند که قطعا شکست می‌خورند.

" قرار نیست آمریکایی‌ها از یک سو پنجره دیپلماسی مفتوح بگذارند و از سویی دیگر تحریم اعمال کنند و در غنی سازی اخلال نمایند و اگر آنها تحریم‌ها را عمق و سرعت بخشند، ما هم فعالیت هسته‌ای خود را عمق داده و سرعت آن را افزایش می‌دهیم".

مدیر کل امور بین‌‌الملل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ایران اهل تعامل بر اساس مصالح ملی است ولی تداوم مذاکرات با حرف و وعده بدون پشتوانه بی فایده است و غربی‌ها باید برنامه روشن و جامع و زمان بندی شده ارائه دهند و ایستگاه آخر را اعلام کنند تا بازی بر اساس برد برد باشد.

محمدی افزود: بین دولت و مجلس و شورای عالی امنیت ملی هم باید انسجام و هماهنگی بیشتری باشد و همه بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری پیش رویم تا بتوانیم از گفت‌وگوها و مسیرهای تعیین شده برای پیشبرد برنامه‌ هسته‌ای استفاده بهینه کنیم.

وی در پایان به آمریکایی‌ها هشدار داد که بدانند ایران قدرت اثر گذاری در انتخابات آتی این کشور را دارد و در صورتی که دست از پا خطا کنند می‌توانیم اوباما را منفعل کرده و شکست دهیم و اصرار بر استراتژی فشار و تحریم می‌تواند به ضرر او تمام شود.

کد مطلب: 1063
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *