۰
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۸

قطع درختان برای محوطه سازی یک مسجد

قطع درختان حوالی مسجد جامع 700ساله ورامین در حالی در فضای مجازی و در میان شهروندان مورد توجه قرار گرفته است که مسئولین می‌گویند، این امر با مجوز کمیته قطع اشجار شهرستان بوده و درختان در مکانی دیگر کاشته شدند.
قطع درختان حوالی مسجد جامع 700 ساله ورامین در حالی در فضای مجازی و در میان شهروندان مورد توجه قرار گرفته است که مسئولین می‌گویند، این امر با مجوز کمیته قطع اشجار شهرستان بوده و درختان در مکانی دیگر کاشته شدند.
فرماندار ورامین با بیان اینکه قطع درختان کهنسال کار ناشایستی است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: قطع ۱۲ عدد از درختان در حوالی مسجد جامع صورت گرفته که بررسی بنده نشان می‌دهد، این قطع درختان مصوبه کمیته قطع اشجار شهرستان را داشته است.
حسین کاغذلو ادامه داد: هیچکس با قطع درختان موافق نیست و شما مطمئن باشید که برای اخذ مصوبه از کمیته قطع اشجار باید دلایل فنی و کارشناسی فراوانی ارائه شود.
وی در پاسخ به این سوال که دلیل قطع درختان حوالی مسجد جامع چه بوده است، توضیح داد: طبق گزارش‌هایی که به بنده ارائه شده است، ۵ درخت از ۱۲ درخت مذکور پوسیده و کرم خورده بوده و خطر سقوط در هنگام باد و رساندن آسیب به شهروندان را داشتند و ۷ درخت سالم نیز با جانمایی مناسب مجدداً کاشته شدند.
فرماندار ورامین اضافه کرد: طبق طرح ترافیکی جدید شهرستان ورامین، مسجد جامع به میدانی زیبا تبدیل می‌شود که خودروها می‌توانند دور آن به راحتی گردش کرده و از مشاهده این بنای زیبا لذت ببرند؛ در اجرای این پروژه که اعتبار مناسبی نیز دارد، حداقل درختانی که می‌شد، از سر راه برداشته شوند، ۱۲ درخت بود که ۷ درخت آن نیز مجدداً کاشته شد.
وی، محوطه سازی مسجد جامع را عامل دیگر قطع این درختان دانست و افزود: برای اجرای پروژه‌های عمرانی گاهی چاره‌ای جز برداشتن موانع از سر راه وجود ندارد؛ در این پروژه نیز سعی شد، تا کم‌ترین جابجایی درختان وجود داشته باشد.
فرماندار ورامین گفت: همه می‌دانیم، که قطع درختان اشتباه است، اما گاهی می‌توان با یک جابجایی درختان اصلاح ترافیکی را رقم زد که همه شهروندان از آن لذت ببرند، در اجرای پروژه‌های عمرانی گوناگون قطعاً مزایایی برای مردم وجود دارد، معایب این چنینی نیز هست، که باید همه مزایا و معایب را در کنار هم دید.
وی عنوان کرد: به هر تقدیر، باید در پروژه‌های عمرانی با انجام امور کارشناسی، شرایطی را فراهم آورد که با وجود پیشرفت پروژه و استفاده مردم از مزایای آن کم‌ترین آسیب به منابع طبیعی و درختان وارد شود.
حسین دهقان، شهردار ورامین نیز در پاسخ به این سوال که نظارت شهرداری برای جابجایی با کم‌ترین آسیب به درختان چگونه است، به خبرنگار ایسنا گفته، سازمان فضای سبز و معاونت خدمات شهری شهرداری ورامین بر این امر نظارت داشتند و کم‌ترین آسیب به درختان وارد آمده است. علاوه بر آن شهرداری موظف است به تعداد درختانی که قطع می‌شود، درخت در مکان دیگری از شهر بکارد.
وی از کاشت بیش از ۸۰۰۰ اصله نهال و درخت در هفته درختکاری و منابع طبیعی در اسفند ۹۷ خبر داد و به خبرنگار ایسنا گفت: این تعداد درخت در خیابان‌های شهید بهشتی، منطقه خیرآباد و دیگر مناطق شهر ورامین صورت گرفته است.
وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۷ درخت از ۱۲ درخت مذکور در یکی از مناطق فضای سبز شهرداری ورامین کاشته شده‌اند.
کد مطلب: 107157
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *