۰
پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۷
آموزش‌ مراقبت از آزار جنسی، بدتر از ازدواج کودکان است!

دفاع صریح روزنامه کیهان از ازدواج دختران در سنین پایین

در پی انتشار فیلم عقد دختر یازده ساله که واکنش گسترده افکار عمومی را در پی داشت و موجب باطل شدن این عقد شد، روزنامه تندروی کیهان امروز پنجشنبه در مطلبی، انتشار فیلم عقد دختر یازده ساله و واکنش افکار عمومی به آن را " بازی کثیف مدعیان اصلاحات با عواطف عمومی" توصیف کرد!
دفاع صریح روزنامه کیهان از ازدواج دختران در سنین پایین
در پی انتشار فیلم عقد دختر یازده ساله که واکنش گسترده افکار عمومی را در پی داشت و موجب باطل شدن این عقد شد، روزنامه تندروی کیهان امروز پنجشنبه در مطلبی، انتشار فیلم عقد دختر یازده ساله و واکنش افکار عمومی به آن را " بازی کثیف مدعیان اصلاحات با عواطف عمومی" توصیف کرد!
 به گزارش مردم سالاری آنلاین، در این مطلب که به صراحت از ازدواج دختران در سنین پایین حمایت شده، ایجاد جریان رسانه‌ای و تبلیغی برای تحت تأثیر قرار دادن عواطف عمومی را پس از فیلم ازدواج دختر یازده ساله، "با هدف تحمیل یک طرح مشکوک و پر حاشیه" ذکر کرده و نوشته: طرح افزایش سن ازدواج که از سوی فراکسیون زنان مجلس و با محوریت نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس مطرح و پیگیری می‌شد، دیکته ابلاغی از سوی سازمان‌های غربی و در راستای اجرای سند خفت‌بار 2030 بود که پس از کش و قوس‌های فراوان با رای مخالف و قاطع نمایندگان در کمیسیون مربوطه رو‌به‌رو شد و مجال طرح پیدا نکرد. طراحان و مروجان اصلاح‌طلب طرح مذکور با پرداختن پر آب و تاب به موضوع به اصطلاح «کودک‌همسری» با کمک رسانه‌های همسو به دنبال افزایش سن ازدواج دختران به 16 تا 18 سال بودند. استدلال اصلی آنها ازدواج برخی دختران در سنین پائین در برخی مناطق کشور بود که بر اساس آداب و رسوم و فرهنگ‌های خاص حاکم بر آنجا شکل می‌گیرد. موضوعی که البته برخلاف فضاسازی‌های رسانه‌ای از فراوانی بسیار کمی ‌برخوردار است. همین موضوع بهانه‌ای شده بود تا مدعیان اصلاح‌طلب با خط گرفتن از سازمان‌های غربی بدون توجیهات لازم تمام همت خود را صرف افزایش سن ازدواج نمایند.
 کیهان در ادامه، به بهانه "تلاش مشکوک طراحان و طرفداران" طرح مقابله با کودک همسری،به دفاع از ازدواج دختران در سنین پایین پرداخته و نوشته:  طرفداران طرح مذکور با‌ اشاره به ادعاهایی درباره خطرات جسمی، روحی، خانوادگی و... برای ازدواج در سنین پایین و همچنین ادعای ناپایدار بودن این ازدواج‌ها راه‌حل افزایش تحمیلی سن ازدواج را پیشنهاد می‌دهند بدون اینکه به شرایط فرهنگی و قومیتی حاکم بر مناطق و مردم ساکن در مناطقی که این ازدواج‌ها بیشتر در آنها دیده می‌شود‌ اشاره‌ای کنند. از سوی دیگر کارشناسان با در نظر گرفتن تفاوت‌های فیزیولوژیک افراد در مناطق و در سنین مختلف معتقدند تعیین سن مثلا 16 یا 18 سال برای ازدواج دختران منطقی نیست و اساساً نمی‌توان چنین سقفی را تعیین کرد. همچنین بررسی‌های آماری نشان‌دهنده وجود پایدارترین ازدواج‌ها در بین کسانی است که در سنین مناسب و پایین‌تر ازدواج کرده‌اند و بسیاری از طلاق‌ها اتفاقا مربوط به کسانی است که ازدواج با تاخیری داشته‌اند.
کیهان در ادامه درباره کاهش سن بلوغ جنسی ابراز نگرانی کرده و نوشته: به عقیده بسیاری از کارشناسان، با گسترش فضای مجازی، ماهواره و... و تحریکات و تأثیرات روحی و روانی آنها و سن بلوغ جنسی در دختران و پسران بطور محسوسی کاهش پیدا کرده است و این یعنی نیاز به تشکیل خانواده زودتر در بین دختران و پسران احساس می‌شود. حال طراحان افزایش سن ازدواج باید پاسخ دهند چطور می‌توان پاسخ این معادله را داد که از یک سو همه قبول دارند که سن بلوغ جنسی کاهش پیدا کرده است اما از سوی دیگر باید سن ازدواج را افزایش دهیم؟! از سوی دیگر برخی از طراحان طرح افزایش سن ازدواج تلاش زیادی برای القای خطر جسمی‌ازدواج و رابطه جنسی یا بارداری حتی در سن زیر 20 سال برای دختران داشته و دارند، موضوعی که توسط بسیاری از متخصصان و پزشکان رد شده است.
 در ادامه مطلب کیهان آمده است: مدافعان طرح این سؤال را باید پاسخ دهند که اگر یک دختر در فلان منطقه از کشور یا حتی در شهری بزرگ به رشد جسمی، بلوغ فکری و جنسی و توانایی همسرداری رسیده و تمایل به ازدواج داشته باشد چرا باید بر اساس یک طرح معلوم‌الحال از ازدواج محروم باشد؟ آیا می‌توان برای همه افراد در مورد ازدواج یک نسخه واحد و کپی شده از غرب را پیچید؟ جالب اینکه بر اساس سند 2030 که در بین طیف اصلاح‌طلب نیز کم طرفدار ندارد، باید در سنین کودکی آموزش‌های تحریک‌کننده و کنجکاو‌کننده‌ای همچون پیشگیری از ایدز با محوریت رابطه جنسی، یا آموزش مراقبت از آزار جنسی که فراگیری بسیار پایینی نیز در کشور ما دارد با محوریت آموزش نکات جنسی محرک به کودکان معصوم حتی در مهدهای کودک داده شود یا طبق نسخه اصلی 2030 باید وسایل پیشگیری از بارداری در اختیار دختران و پسران کم سن و سال باشد اما فقط ازدواج به موقع یا در سن پایین از نظر آنها بد است!
 
کد مطلب: 114168
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *