۰
پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۵

انتقال تنها کفتار گیلان به پردیسان

معاون فنی حفاظت محیط زیست گیلان گفت: برای اولین بار وجود گونه ای نادر کفتار در استان گیلان، شهرستان رودبار به صورت رسمی به ثبت رسید.
معاون فنی حفاظت محیط زیست گیلان گفت: برای اولین بار وجود گونه ای نادر کفتار در استان گیلان، شهرستان رودبار به صورت رسمی به ثبت رسید.
به گزارش ایسنا، منصور سربازی گفت: طی تماس یکی  از دوستداران حیات وحش مبنی بر مشاهده یک قلاده کفتار که به نظر آسیب دیده می آمد، کارشناسان حیات وحش و مامورین یگان حفاظت شهرستان رودبار در روستای پاچنار لوشان حضور پیدا کردند.
وی افزود: همکاران ما پس از انجام هماهنگی های لازم و تهیه قفس مناسب و با استفاده از ابزار مخصوص زنده گیری و دوستداران حیات وحش موفق شدند این کفتار نابالغ را که از ناحیه دست چپ می لنگید، زنده گیری کنند.
سربازی خاطرنشان کرد: بعد از مهار کردن و تیمار حیوان در قفس، بلافاصله هماهنگی های لازم جهت انتقال و مداوای این کفتار ماده با مسول کلینیک تخصصی حیات وحش پردیسان انجام شد و این کفتار در شامگاه همان روز به تهران و به کلینیک پارک پردیسان تحویل داده شده است.
وی افزود: طی آخرین پیگیریهای به عمل آمده، این حیوان تحت درمان قرار گرفته و توانسته به مقدار کم تغدیه کند و در عکسبرداریهای انجام شده در دست این حیوان شکستگی مشاهده نشد.
وی افزود: کفتار ایرانی بیشتر شبگرد است اما گاهی اوقات اوایل صبح و اوایل غروب نیز دیده می شود. این حیوان اغلب به صورت تنها و گاهی هم با خانواده زندگی می کند و این اولین باری است که وجود این گونه در استان گیلان، شهرستان رودبار به صورت رسمی به ثبت رسیده است.
سربازی خاطرنشان کرد: کفتار تقریبا همه چیزخوار است و اغلب از لاشه حیوانات تغذیه می کند و از این جهت به رفتگر طبیعت معروف است و نقش بسیار مهمی در نظافت طبیعت، جلوگیری از انتشار آلودگی و بیماری بر اثر فساد لاشه حیوانات دارد.
کد مطلب: 114217
برچسب ها: زیست‌بوم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *