; ?>; ?> دستگیر ضاربان محیط‌ بان قمیشلو - مردم سالاری آنلاين
۰
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۴

دستگیر ضاربان محیط‌ بان قمیشلو

کشف ۲ قطعه هدهد وحشی در شهرستان برخوار، رها سازی یک بوتیمار در مبارکه، دستگیری ضاربان محیط‌بان قمیشلو و دستگیری متخلف صید ماهی در سمیرم از مهمترین اخبار محیطی زیستی امروز استان اصفهان است.
دستگیر ضاربان محیط‌ بان قمیشلو
کشف ۲ قطعه هدهد وحشی در شهرستان برخوار، رها سازی یک بوتیمار در مبارکه، دستگیری ضاربان محیط‌بان قمیشلو و دستگیری متخلف صید ماهی در سمیرم از مهمترین اخبار محیطی زیستی امروز استان اصفهان است.
کشف ۲ قطعه هدهد وحشی در برخوار 
محمد ولید مغربی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برخوار در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست در پی اخبار واصله مبنی بر نگهداری و خرید و فروش غیر مجاز پرندگان وحشی توسط یک متخلف در مغازه، با دستور حکم دادستان شهرستان به مکان‌ مورد نظر اعزام شد.
وی افزود: در بررسی‌ها ۲ قطعه  هدهد از متخلف خرید و فروش غیرمجاز پرندگان وحشی در مغازه کشف و ضبط شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برخوار با بیان اینکه پرونده متخلف برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده است، اضافه کرد: به استناد ماده هشت آیین نامه اجرایی قانون شکار و صید خرید و فروش، حمل، نگهداری جانوران وحشی زنده جرم محسوب می‌شود و تحت پیگرد و مجازات قانونی قرار می‌گیرد.
 یک قطعه  بوتیمار کوچک در زیستگاه های طبیعی شهرستان مبارکه رها شد 
رییس اداره حفاظت محیط زیست مبارکه گفت: در پی اطلاع رسانی یک شهروند دوست‌دار طبیعت مبنی بر رویت یک قطعه پرنده بوتیمار کوچک که از ادامه مسیر مهاجرت خود باز مانده بود و در محدوده شهری گرفتار شده بود، محیط بانان به محل مراجعه و پرنده مذکور را به اداره منتقل کردند.
مهدی انصاری افزود: این پرنده پس از تیمار و اطمینان از سلامتی، در زیستگاه طبیعی خود رها شد.
دستگیری متخلفان ضاربان محیط‌بان قمیشلو
روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان اصفهان اعلام کرد: هفته گذشته ۲ شکارچی درحال تعقیب ماده آهوی آبستن با محیط‌بان پارک ملی قمیشلو که درحین گشت زنی در حاشیه منطقه بود، مواجه شدند و محیط‌بان را مورد ضرب و جرح قرارداده و در همان حالت رها کرده و متواری شدند.

بر اساس این اعلام، پس از انتقال محیط‌بان یادشده به بیمارستان و هماهنگی‌های لازم با دادستان شهرستان و کمک نیروی انتظامی کمتر از ۱۰ ساعت یکی از متخلفان دستگیر و  متخلف دوم که عامل اصلی  این ضرب و جرح بودبا حکم ویژه قاضی پرونده روز دوشنبه جلب و تحویل مقامات قضایی شد.
 دستگیری متخلف صید ماهی در منطقه شکار ممنوع ونک سمیرم
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سمیرم از دستگیری یک متخلف صید ماهی در منطقه شکار ممنوع ونک سمیرم خبر داد.
محمد عباسی اظهار داشت: محیط‌بانان شهرستان سمیرم روز گذشته حین گشت و کنترل در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان در محل رودخانه شمس آباد یک نفر متخلف صید ماهی به همراه تور ماهی گیری و ۱۵ قطعه ماهی را دستگیر و تحویل مراجع قضایی دادند.
 شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
کد مطلب: 151719
برچسب ها: زیست‌بوم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *