۰
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۵

دستور افزایش تحریمها علیه ایران را دادم

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد به وزیر خزانه‌داری این کشور دستور داده است که تحریم‌ها علیه ایران را به‌شدت افزایش دهد.
رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد به وزیر خزانه‌داری این کشور دستور داده است که تحریم‌ها علیه ایران را به‌شدت افزایش دهد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در یک پیام توئیتری اعلام کرد که دستور تشدید تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرده است.
دونالد ترامپ صبح روز چهارشنبه به وقت محلی طی پیام کوتاهی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر اظهار داشت: «من همین حالا به وزیر خزانه‌داری دستور دادم که تحریم‌ها علیه کشور ایران را به میزان چشمگیری افزایش دهد.»
دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ 97 تاکنون تحریم‌های اقتصادی مختلفی را علیه ایران وضع کرده است تا به‌زعم خود ایران را وادار به مذاکره مجدد برای حصول یک توافق جدید کند. با وجود تحریم‌های سنگین آمریکا، ایران تأکید کرده است که هرگز تن به مذاکره مجدد با کشوری که توافقات بین‌المللی را نقض می‌کند، نخواهد داد.
اگرچه تحریم‌های آمریکا مشکلاتی را برای اقتصاد ایران به وجود آورده است، اما بانک جهانی در گزارش اخیر خود پیش‌بینی کرده است که با تخلیه شدن اثر تحریم‌ها، نرخ رشد اقتصادی ایران از سال 2020 (1399 شمسی) بار دیگر مثبت خواهد شد.
چندی پیش شبکه آمریکایی بلومبرگ نیز در گزارشی تأکید کرده بود که سیاست تحریم علیه ایران به آخر خط رسیده و آمریکا گزینه‌های زیادی برای اعمال تحریم‌های بیشتر در اختیار ندارد.
با این اوصاف می‌توان گفت دونالد ترامپ با اعلام تصمیم جدید خود در توئیتر هدفی جز جنگ روانی و القای اینکه «کارزار فشار حداکثری» علیه ایران هنوز شکست نخورده، نداشته است.
کد مطلب: 114895
برچسب ها: دونالد ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *