; ?>; ?> فریب تبلیغات جعلی را نخورید - مردم سالاری آنلاين
۰
سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۷

فریب تبلیغات جعلی را نخورید

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام در خصوص کلاهبرداری از طریق تبلیغات جعلی کالا و خدمات در فضای مجازی هشدار داد.
رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام در خصوص کلاهبرداری از طریق تبلیغات جعلی کالا و خدمات در فضای مجازی هشدار داد.
به گزارش ایسنا، سرگرد «علی‌رضا یعقوبی» اظهار کرد: یکی از شگردهای کلاهبرداران در فضای مجازی برای کلاهبرداری مالی از شهروندان، تبلیغ جعلی جهت فروش کالا و یا ارائه خدمات است.
وی افزود: در این روش کالا و یا خدماتی با قیمت بسیار پائین تر از حد معمول در سایت ها و فروشگاه های اینترنتی مثل دیوار، شیپور و... به تبلیغ گذاشته می‌شود.
رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام ادامه داد: بعد از اینکه شهروندان برای خرید کالا با فروشنده تماس می گیرند، از آنها درخواست می شود به علت بعد مسافت و عدم امکان ملاقات حضوری خریدار و فروشنده، مبلغی را به عنوان پیش پرداخت و یا بیعانه برای فروشنده واریز کنند. پس از واریز وجه فروشنده بلافاصله تبلیغات کالا را در کانال حذف و شماره تماس خود را نیز خاموش می نماید.
یعقوبی گفت: کلاهبرداران در این روش تصاویری از بارنامه جعلی و یا حتی شماره تلفن فرد دیگری به عنوان راننده کامیون حمل بار برای خریدار ارسال می کنند تا اعتماد وی هرچه بیشتر جلب شود.
وی تصریح کرد: شهروندان عزیز سعی کنند قبل از واریز هرگونه وجه به حساب فروشندگان، حتی المقدور هویت  فروشنده را شناسایی و یا اینکه کالا را روئیت نمائید. اما بهترین اقدام این است که پس از روئیت کالا و بررسی صحت و سقم آن نسبت به واریز هزینه اقدام نمائید تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوید.
کد مطلب: 115262
برچسب ها: کلاهبرداری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *