۰
پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۷

اختصاص بودجه برای نوسازی مدارس

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، گفت: ۳۰ درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی دارند بر این اساس در لایحه بودجه سال آینده ۵۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور اختصاص یافته است
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، گفت: ۳۰ درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی دارند بر این اساس در لایحه بودجه سال آینده ۵۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا محسن حاجی میرزایی چهارشنبه شب در حاشیه نشست با مدیران کل ادارات نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و روسای مجامع خیران مدرسه ساز کشور در جمع خبرنگاران تبریز اظهار کرد: ۱۸ درصد مدارس کشور نیز نیاز به مقاوم سازی و ۱۲ درصد نیاز به تخریب و نوسازی مجدد دارند که البته امسال با ۴۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار سازمان نوسازی مدارس کشور ۱۰ هزار کلاس درس اول مهر ماه آماده و تحویل دانش آموزان شد.  
وی افزود: ۲ هزار کلاس درس دیگر نیز در دهه فجر افتتاح می شوند که در مجموع برای بازسازی و نوسازی مدارس، امسال ۱۵۰۰ میلیارد تومان توسط خیران مدرسه ساز و هزار میلیارد تومان بر اساس تعهدات دولت در قبال خیران هزینه شده است.  
حاجی میرزایی همچنین با ابراز خرسندی از رونمایی ۲۶ جلد کتب آموزش شهروندی توسط شهرداری تبریز و اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، گفت: مهمترین ماموریت وزارت آموزش و پرورش ایجاد جامعه سالم، فعال، موثر، دارای ارتباطات خوب و ایجاد فضای مشارکت و سازندگی است.  
وی افزود: رونمایی از این کتب برای اولین بار در کشور به همت شورای اسلامی و شهرداری تبریز اقدام بسیار موثر در ترویج فرهنگ شهروندی بوده و تلاش می کنیم سال های آینده در سایر استان ها نیز این اقدام انجام شود، زیرا در پرورش اندیشه، ظرفیت ها، مهارت ها، خلاقیت، برقراری ارتباط و در مجموع کاهش آسیب های اجتماعی مفید است.  
حاجی میرزایی یادآوری کرد: آموزش و پرورش در قبال تغییرات پرشتاب هزاره سوم که مخاطراتی را برای دانش آموزان ایجاد می کند، مسوول است.  
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در این نشست گفت: روند اعتبارات این سازمان از سال ۹۶ تا کنون و در بودجه سال ۱۳۹۹ صعودی بوده، به طوری که از ۱۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۶ به ۴۲۰۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است.  
مهرالله رخشانی مهر اضافه کرد: این اعتبار در سال آینده ۵۶۰۰ میلیارد تومان می باشد که ۲۷۰۰ میلیارد تومان آن تعهدات دولت ویژه خیران مدرسه ساز کشور است.  
پیام صدقی، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: در ۴۲ ماه گذشته ۴۷ طرح خیران مدرسه ساز در این استان اجرا شده، ولی هنوز ۳۰ درصد مدارس آذربایجان شرقی نیاز به مقاوم سازی دارند.  
وزیر آموزش و پرورش در سفر ۲ روزه به آذربایجان شرقی قرار است با افتتاح چهار طرح دبیرستان طالقانی، دبیرستان مصلی نژاد، باشگاه پیشکسوتان و کلینیک دندان پزشکی فرهنگیان، با عزیمت به مناطق زلزله زده ترکمانچای میانه ضمن دیدار با مردم آسیب دیده از مراکز آموزشی این مناطق هم بازدید کند.
کد مطلب: 120790
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *