۰
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۵

تقویت گردش خون با روشهای طبیعی

پاها اعضای مهمی در بدن ما هستند که در صورت عدم دریافت خون تازه و کافی در پیاده‌روی دچار مشکل می‌شوند اما چند روش طبیعی وجود دارد که می‌تواند به بهبود گردش خون در پاها کمک کند.
تقویت گردش خون با روشهای طبیعی
پاها اعضای مهمی در بدن ما هستند که در صورت عدم دریافت خون تازه و کافی در پیاده‌روی دچار مشکل می‌شوند اما چند روش طبیعی وجود دارد که می‌تواند به بهبود گردش خون در پاها کمک کند.
به گزارش ایسنا، گردش خون ضعیف می‌تواند منجر به درد شدیدی شده و اندام‌ها را برای مدت طولانی بی‌حس کند، این احساسات ناخوشایند در پاها باعث می‌شود راه رفتن و حتی ایستادن برای فرد بسیار دشوار شود.
داروهای طبیعی می‌توانند به بهبود و تقویت گردش خون در پاها کمک کنند. داروهای طبیعی می‌توانند در صورت وخیم بودن مشکل سلامتی در کنار داروهای تجویزی مصرف شوند یا در صورت ملایم بودن آن به تنهایی مورد استفاده قرار گیرند. با این حال بهتر است قبل از مصرف داروهای طبیعی برای اطمینان از نداشتن هر گونه عارضه یا تداخل دارویی با پزشک معالج خود مشورت کنید.
گیاه کُهَن‌دار (جینکوبیلوبا) یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی در طبیعت است که هزاران سال است به عنوان داروی سنتی بهبود جریان خون مصرف می‌شود. این گیاه حاوی ماده رقیق کننده خون است که از جمع شدن پلاکت خون جلوگیری می‌کند و احتمال ایجاد لخته در رگ را کاهش می‌دهد. فراموش نکنید که این گیاه را همراه با دیگر داروها استفاده نکنید، مگر این که پزشک معالجتان مصرف آن را تایید کرده باشد.
هم‌چنین افزودن سیر به اندازه کافی به رژیم غذایی یکی دیگر از روش‌های جایگزین برای تقویت سیستم گردش خون و جلوگیری از بیماری‌های مختلف است. خوردن روزانه چند حبه سیر می‌تواند به مدیریت طبیعی فشار خون کمک کند.
مصرف سیر برای افراد دیابتی با گردش خون ضعیف مزایای ویژه‌ای دارد، زیرا خاصیت ضد عفونی کننده آن می‌تواند به از بین بردن عفونت‌های میکروبی که ممکن است باعث تورم و التهاب شوند، کمک کند. سیر هم‌چنین می‌تواند به کاهش میزان قند خون که منجر به غلظت خون می‌شود و پایین آوردن سطح کلسترول که باعث ضخیم و سفت شدن رگ‌های خونی می‌شود، کمک کند.
علاوه بر این‌ها خوردن انواع زالزالک به طور منظم می‌تواند به بهبود جریان خون در کل بدن کمک کند. برای بهترین نتیجه زالزالک را با فلفل کاین، سیر و جینکوبیلوبا مخلوط و مصرف کنید تا جریان خون را به ویژه در پاها و مچ پای خود تقویت کنید.
به نوشته پایگاه خبری "ورلد هلث نت"، بیل‌بری (قره‌گیله) و هاکلبری نیز به کاهش مشکلات گردش خون و هم‌چنین تقویت بینایی و سلامت چشم کمک می‌کند.
کد مطلب: 121800
برچسب ها: گردش خون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *