۰
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۱
اکسير بي‌تاثير فرزاد حسني بر مس صدا‌و‌سيما

عـذر بدتـر از گنـاه

چند روزي است فيلم برنامه «اکسير» که با اجراي فرزاد حسني از شبکه سه سيما پخش مي شود در شبکه‌هاي اجتماعي بازنشر مي‌شود و اين فيلم که در آن مجري برنامه(فرزاد حسني) با لحني توهين آميز با مهمان برنامه رفتار ميکند با واکنش‌ها و اعتراضات بالايي از سوي مردم همراه بوده است.
عـذر بدتـر از گنـاه

چند روزي است فيلم برنامه «اکسير» که با اجراي فرزاد حسني از شبکه سه سيما پخش مي شود در شبکه‌هاي اجتماعي بازنشر مي‌شود و اين فيلم که در آن مجري برنامه(فرزاد حسني) با لحني توهين آميز با مهمان برنامه رفتار ميکند با واکنش‌ها و اعتراضات بالايي از سوي مردم همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری فریادگر، در بخشي از اين برنامه فرزاد حسني که پس از سال‌ها ممنوع‌التصويري به رسانه ملي بازگشته و اجراي برنامه اکسير را برعهده دارد از يکي از مهمانان مي‌خواهد تا به روي صحنه بيايد و به يک پرسش پاسخ دهد؛ اين مهمان که مردي ميانسال است، در پاسخ دادن کمي تأمل مي‌کند و در اين فاصله مرتباً از سوي مجري برنامه با لحن نامناسب و توهين‌آميز خطاب قرار مي‌گيرد و در پايان به عنوان هديه به او «زرشک» داده مي‌شود!

انتشار اين فيلم در فضاهاي مجازي موجي از اعتراضات مخاطبان را بوجود آورد عده‌اي از کاربران شبکه‌هاي اجتماعي حسني را فردي مغرور و بي ادب توصيف کرده اند که رفتار ناشايستي با مهمان خودش دارد.

گروهي هم اين کارش را تلاشي براي ديده شدن برنامه بعد از پايان ممنوع‌التصويري دانسته‌اند که در رفتار‌هاي سابق او نيز قابل تحليل است. دسته ديگري هم البته به درستي به اين نکته اشاره کرده‌اند که منهاي دوربودن اين رفتار مجري از کرامت انساني اين ناظر پخش و مسوولان صدا و سيما هستند که با صدور اجازه پخش اين برنامه ضبطي، بي‌اخلاقي او را دامن زده‌اند.

در پي اين اعتراضات، تهيه‌کننده‌ برنامه «اکسير» درباره نمايشي بودن اين برنامه توضيحاتي ارائه کرد و گفت: آيتمي که از آن توهين به تماشاگر حاضر در اين برنامه برداشت شده است، صرفا يک آيتم نمايشي بوده است و عده‌اي غرض‌ورزانه بخشي از اين آيتم را با سانسور منتشر کرده‌اند که باعث شده‌اند احساسات مردم جريحه‌دار شود.

پس از اين اظهارات فرزاد حسني به همراه تهيه‌کننده برنامه اکسير و جمشيد (شخصي که حسني در اين برنامه به او توهين کرده بود) يکشنبه شب با حضور در برنامه «مردم چي ميگن» گفت: اين مسابقه‌اي بود که در آن مي‌خواستيم تمام جواب‌ها غلط باشد. تمام مهماناني که در برنامه اکسير شرکت مي‌کنند به ويژه در بخش مسابقه با فيلمنامه از پيش تعيين‌شده‌اي آشنا هستند و ما هم دنبال افرادي مي‌گرديم که چهره‌هاي عادي جامعه باشند.

به گزارش عصر خبر ابهامات فراواني در مورد عملکرد اين برنامه و ادعاي مطرح شده وجود دارد. اول اينکه اگر همه چيز نمايش بوده، چرا براي اعلام اين موضوع تهيه کننده برنامه سه روز - يعني از پنجشنبه که برنامه پخش شد تا روز شنبه – صبر کرد و سپس فيلم ادعايي منتشر شد؟ ضمنا افکار عمومي بي‌ترديد از اين توجيه راضي نشده اند. به همين دليل بد نيست به جاي يک فيلم کوتاه بخش بزرگتري از پشت صحنه پخش شود تا ادعاي مذکور دست کم اندکي به واقعيت نزديک تر شود.

ادعاي قرارداد 4 قسمتي با مهمان برنامه که ظاهرا قرار بوده از همان قسمت اول به بعد همه چيزش لو برود، هم از آن ادعاهاي عجيب و غريب بود که باورش دشوار است؛ از طرفي حضور اين فرد – که جمشيد نام دارد – در تلويزيون نشان داد که او توانايي چنداني براي بازيگري ندارد و سوال اينجاست که بر چه اساسي با چنين فردي قرارداد 4 قسمتي بسته شده؟ آيا اين ادعا از اساس زير سوال نيست؟

در نهايت اينکه بر فرض که همه ادعاهاي غيرقابل باور تهيه کننده و مجري برنامه «اکسير» درست باشد؛ سوال اينجاست که هدف از توليد چنين برنامه اي چه بوده؟ اگر هدف سرگرم کردن بود که از واکنش مخاطبان مي توان فهميد چنين هدفي در چه جهتي برآورده شده. اگر هدف خنداندن بود که بايد گفت بيش از خنداندن مخاطب را به گريه انداخته و اگر هدف آموزش بوده (!) هم که موضوع بي احترامي به بزرگترها به بهترين شکل ممکن آموزش داده شد!

از سوي ديگر سيدرمضان شجاعي کياسري عضو ناظر مجلس در شوراي نظارت بر صداوسيما در گفت‌وگو با «آستان»، با اشاره به رفتار و سخنان توهين‌آميز فرزاد حسني گفت: وقتي صداوسيما بعضي‌ها را بزرگ کند، زيادي بزرگ مي‌شوند و رعايت شأن و جايگاه رسانه ملي را نمي‌کنند و فقط خودشان را به رخ مردم مي‌کشند.

اين عضو ناظر مجلس در شوراي نظارت بر صداوسيما اضافه کرد: قطعاً با اينگونه رفتارها، رسانه، مخاطب‌گريز مي‌شود و در چنين شرايطي ريزش مخاطب نيز براي اين رسانه طبيعي است.

در پايان آنچه بايد به طور جدي در دستور کار رسانه ملي قرار گيرد اين است که بايد افراد براي ورود به اين رسانه و در دست گرفتن سکان برنامه‌ها در همه ارکان آن به ويژه در بخش اجرا که ويترين برنامه‌هاي مجري‌محور است گزينش‌هاي سخت‌گيرانه‌‌اي داشته باشد.

کد مطلب: 55621
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *