۰
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۵

امکانات حیرت انگیز لنزهای هوشمند

شرکت آمریکایی "موجو ویژن" (Mojo Vision) اخیرا موفق به توسعه لنزهای هوشمند مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده شده است.
امکانات حیرت انگیز لنزهای هوشمند
شرکت آمریکایی "موجو ویژن" (Mojo Vision) اخیرا موفق به توسعه لنزهای هوشمند مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده شده است.
به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، یک شرکت آمریکایی لنزهای هوشمندی توسعه داده است که کاربران توسط آن می‌توانند تنها با نگاه کردن به هر گوشه محیطی که هستند، منوی‌ آن را فعال کنند و به راحتی پیام‌هایشان و وضعیت آب و هوا را چک کنند.
این شرکت لنزهای مذکور را نخستین لنزهای هوشمند جهان نامیده است؛ چراکه تنها با حرکت چشم افراد منوی‌ آن فعال می‌شود و افراد می‌توانند توسط آن کارهایی نظیر چک کردن پیام‌هایشان و یا جستجو در اینترنت را انجام دهند.
یک صفحه نمایش کوچک در گوشه لنز Mojo تعبیه شده است که کاربر برای فعال کردن باید لحظه‌ای به گوشه مکانی که در آن در حال حرکت است، لحظه‌ای نگاه کند.
این بدان معناست کاربرانی که پیام دریافت می‌کنند، مجبور نیستند تلفن خود را از جیب یا کیف خود بیرون بیاورند تا آن را بخوانند، بلکه می‌توانند با لنزهای خود به راحتی پیام‌ها را مشاهده کنند.
این لنزها قابل اتصال به اینترنت نیز هستند؛ به این معنی که کاربران می‌توانند تقریباً سریعاً به هر اطلاعاتی که نیاز دارند، دست یابند؛ برای مثال آنها در حال قدم زدن در خیابان هستند و دلشان می‌خواهد نزدیکترین رستوران سوشی آن مکان را پیدا کنند که با اتصال به اینترنت لنز به راحتی این کار قابل انجام است.
لنزهای مذکور مجهز به چند میکروالکترونیک و متراکم‌ترین میکرونمایشگر در جهان است که طبق گفته‌ها دارای وضوح ۱۴۰۰۰ پیکسل در هر اینچ است و برای نمایش اطلاعات به کاربر از آن استفاده می‌کند.
کاربران برای فعال کردن صفحه نمایش و دیدن اعلان، تقویم آب و هوا و موسیقی، فقط باید چشم خود را به سمت گوشه هر مکانی که هستند لحظه‌ای بچرخانند تا منو فعال شود.
کاربران می‌توانند با خیره شدن به پیکان کنار هر آیتم، این آیتم‌ها را با جزئیات بیشتری مشاهده کنند. این لنزها درحال حاضر پیش‌نمونه هستند، اما با این حال شرکت‌هایی مانند "ال‌جی" و "موتورولا" از آن حمایت کرده‌اند.
کد مطلب: 122156
برچسب ها: لنز هوشمند
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *