۰
پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۱
رییس مرکز ارتباطات و بین الملل شهرداری تهران :

امکانات شهرداری در برابر کرونا وسیع نیست

رییس مرکز ارتباطات و بین الملل شهرداری تهران گفت: امکانات شهرداری در برابر بیماری کرونا وسیع نیست و نظارت برآن با فرآیند مشارکت عمومی محقق خواهد شد.
رییس مرکز ارتباطات و بین الملل شهرداری تهران گفت: امکانات شهرداری در برابر بیماری کرونا وسیع نیست و نظارت برآن با فرآیند مشارکت عمومی محقق خواهد شد.
غلامحسین محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مردم اگر چیزی را خارج از چارچوب دیدند به ما اعلام کنند، چراکه مشارکت آنان برای مقابله با ویروس کرونا بسیار مهم و ارزشمند است. 
وی با اشاره به اینکه مبارزه با این بیماری واگیردار در این سطح گسترده به تنهایی و توسط شهرداری محقق نخواهد شد گفت: متولی اصلی درمان کرونا وزارت بهداشت بوده و در این راستا طبق بخش نامه ها اقدامات خوبی در جهت کنترل آن صورت گرفته است.
به گفته رییس مرکز ارتباطات شهرداری، زمانی که مردم بخواهند نیز امر خود مراقبتی خوب پیش خواهد رفت.
ابلاغ بخشنامه های شهرداری به اماکن تحت پوشش
محمدی به بخشنامه ابلاغ شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: در بخشنامه ای که با همکاری ستاد بحران شهرداری به اماکن تحت پوشش از جمله بازارمیادین میوه و تره بار، مترو و بازارهای روز  ابلاغ شده نیز رعایت بهداشت و آموزش های لازم برای کارکنان آنان تاکید شده است. 
این مسئول با بیان اینکه برای مقابله با بیماری کرونا تدابیری را برای کارگران، بهره برداران و شهروندان بازار میوه و تره بار دیده شده است، خاطر نشان کرد: در این دستورعمل کارگران روزانه می بایست از دستکش های مخصوص و ضد عفونی کردن مداوم دست‌ها را مورد تاکید قرار دهند و برای شهروندان نیز می بایست در بازار میوه و تره بارامکاناتی نظیر دستکش های یکبار مصرف و دستمال کاغذی در نظر بگیرند تا اقلام خود را به دلخواه فراهم کنند.
رییس مرکز ارتباطات و بین الملل شهرداری تهران ادامه داد: این نهاد با توجه به احتمال گسترش ویروس کرونا در برخی استان‌های کشور، ورود میوه را از آن مناطق به میادین پایتخت ممنوع کرده است.
محمدی با اشاره به اینکه ضد عفونی کردن مداوم ناوگان اتوبوسرانی هر شب در دستور کار شهرداری است بیان کرد: در این خصوص شهرداری و بخش خصوص موظف هستند تا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا این کار را در جهت مقابله با این بیماری انجام دهند.
به گفته وی همچنین شهرداری فروش غذا و فعالیت اغذیه فروشان را تا زمان تغییر  شرایط موجود، ممنوع کرده است.
محمدی با بیان اینکه برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در پایتخت مترو خرید بلیت های کاغذی را از گیشه ایستگاهها محدود کرده است افزود: مردم می توانند از طریق کارت بلیت های الکترونیک و نرم افزارهای الکترونیکی از خدمات شهرداری بهره مند شوند.
شهرداری تهران نهاد عمومی است
وی با بیان اینکه شهرداری نهادی عمومی است و خود را با سایر نهادهای دولتی هماهنگ می داند افزود: بخشی از اقدامات شهرداری تصمیم سازی، سیاست گذاری و اجرا است و بخشی دیگری که جنبه حاکمیتی دارد را با هماهنگی سایر دستگاهها انجام خواهد داد.
محمدی تاکید کرد: کارهای ما بیشتر در بخش نظارت بر میادین میوه و تره بار، پایانه ها، مترو، تاکسیرانی، گرمخانه ها، جلسات در سازمان ها، فرهنگسرا ها، سرای محلات و ورزشگاه‌ها می باشد که با هماهنگی مجموعه بهداشتی و درمانی پیشگیری های لازم را انجام خواهیم داد.
رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران با بیان اینکه توسعه این نظارت ها بر توافق سایر سازمان ها است گفت: سازمان سینمایی و وزارت ارشاد در این مدت همه سینما ها و کنسرت ها خود را تعطیل کردند و اگر برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در مجموعه های ورزشی شهرداری هر تصمیمی مبنی بر تعطیلی انجام شود، ما نیز آن را انجام خواهیم داد.
محمدی ادامه داد: ورزشگاههای زیر نظر شهرداری ۱۰ تا ۱۵ درصد کل اماکن ورزشی سطح شهر تهران است.
وی با اشاره به اینکه درخواست ما از شهروندان و کارکنان این است که علائمی از بیماری کرونا دیدند آن را به متولیان مجموعه گزارش دهند افزود: این رویکرد می تواند تا از حدودی از شیوع بیماری جلوگیری کند.
به گفته وی برای جلوگیری از خطر ابتلا به کرونا هم اینک سانس های منزلت (بازنشستگان) تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.
به گزارش ایرنا، تاکنون آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۱۳۹ نفر و موارد فوت ناشی از آن به ۱۹ نفر رسیده است.
کد مطلب: 124587
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *