۰
جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۱

گفت‌وگوی تلفنی پمپئو در منطقه درباره ایران

وزیرامورخارجه آمریکا گفت که با همتایان خود از امارات متحده عربی، کویت و قطر درباره طیفی از مسایل از جمله ایران به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است.
گفت‌وگوی تلفنی پمپئو در منطقه درباره ایران
وزیرامورخارجه آمریکا گفت که با همتایان خود از امارات متحده عربی، کویت و قطر درباره طیفی از مسایل از جمله ایران به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است.
«مورگان ارتاگوس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بامداد جمعه گفت که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه این کشور در تماس‌های تلفنی جداگانه با سه تن از مقام‌های منطقه غرب آسیا به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است.
براساس بیانیه‌هایی که در تارنمای وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، پمپئو با «عبدالله بن زاید آل نهیان»، «احمد ناصر المحمد الصباح»، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیران امور خارجه امارات متحده عربی، کویت و قطر درباره همکاری برای مقابله با شیوع کرونا و بازگرداندن اتباع خود از کشورهای یکدیگر گفت‌وگو کرد.
به گفته اورتاگوس، پمپئو همچنین با مقام‌های منطقه درباره مسایل منطقه‌ای و ادعاهای آمریکا از جمله آنچه "اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران" خوانده شده، گفت‌وگو کرده است.
گفت‌وگوی پمپئو در حالی است که آمریکا پس از ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در دی‌ماه سال گذشته، به شدت از سوی مردم و دولت عراق تحت فشار است که نیروهای خود را از این کشور خارج کند.
نیروهای آمریکایی به دنبال توافقی که دولت عراق اعلام کرد با ائتلاف بین‌المللی انجام داده، در هفته‌های گذشته به تناوب در حال ترک پایگاه‌های نظامی در عراق بوده‌اند.
ائتلاف بین‌المللی اعلام کرده که تاکنون خروج اشغالگران آمریکایی از پایگاه های «القائم، k۱، القیاره» و کاخ‌های ریاست جمهوری موصل، الحبانیه و الفوسفات قطعی شده و این مکان‌ها به دولت عراق تحویل داده شده است. 
با وجود این، همچنان نیروهای اشغالگر در دو پایگاه عمده و بزرگ «عین الاسد» و «حریر» حضور دارند. 
این در حالی است که پارلمان عراق سوم ژانویه ۲۰۲۰ در نشستی فوق‌العاده با حضور «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر وقت رای به اخراج نیروهای بیگانه از کشور داد.
کد مطلب: 127530
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *