۱
۱
سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۹
رسولی عمارلویی، نویسنده:

۴۰ سال است به کتاب جفا می شود

نویسنده کتاب "معلم مدرسه" می‌گوید: هیچ دردی برای یک نویسنده بدتر از این نیست که کتابش را در کنار سطل زباله پیدا کند.
۴۰ سال است به کتاب جفا می شود
نویسنده کتاب "معلم مدرسه" می‌گوید: هیچ دردی برای یک نویسنده بدتر از این نیست که کتابش را در کنار سطل زباله پیدا کند.
ارسلان رسولی عمارلویی از نویسندگان شمال کشور میگوید: یکی از دوستان نویسنده‌ام که با گرفتن وام دومین کتابش را به چاپ رسانده بود به من گفت کتاب‌هایم را کسی نمی‌خرد و حتی به کتابفروشی‌های شهرهای اطراف هم می‌برم و به صورت امانت می‌برم کسی حاضر نمی‌شود آن را با 50 درصد تخفیف بخرد.
وی افزود: همین نویسنده می‌گفت یک روز همسرم کتاب کثیفی را که از کنار سطل زباله شهرداری گرفته بود به خانه آورد و به طرف من پرت کرد و گفت بجای حرام کردن پول برای چاپ کتاب آن را به زخم زندگی‌ات بزن ! اینجاست که باید گفت هیچ دردی برای یک نویسنده بدتر از این نیست که کتابش را کنار سطل زباله پیدا کند. البته خیلی از نویسندگان گمنام چون ما با این مشکل روبرو هستیم.
عمارلویی در ادامه با اشاره به بی‌توجهی دولت‌ها نسبت به نشر کتاب و فضای مطالعه در کشور گفت: متأسفانه از نویسندگان و ناشران استقبال نمی‌شود و این صنعت پویا که می‌توانست غذای روح جامعه باشد به تدریج فراموش شده است. البته اگر من نویسنده مانند یک لبوفروش دوره‌گرد در لبوفروشی سرمایه‌گذاری می‌کردم هم به نان و آبی می‌رسیدم و هم زن خانه خوشحال می‌شد اما چه کنم وظیفه خود را در نوشتن خلاصه کرده ام و به آن عشق می‌ورزم.
این نویسنده با اشاره به غربت کتاب در دنیای فضای مجازی گفت: متأسفانه تلگرام و مجموعه فضای مجازی انگیزه مطالعه روزنامه‌های مکتوب و کتاب را از مردم گرفته است و به‌جای آن فضا را برای انتشار مطالبی در حجم وسیع و غیرمستدل فراهم کرده است.
عمارلویی همچنین درخصوص کتاب جدید خود گفت: کتاب «معلم مدرسه» آماده ارسال به "انتشارات سلسله قم" است که با مهار ویروس کووید 19 به زیر چاپ خواهد رفت و به لطف خدا اوایل تا اواسط مرداد وارد بازار کتاب خواهد شد.
وی افزود: داستان این کتاب روایت زندگی یک معلم است که در دو فصل قبل و بعد از انقلاب به آن پرداخته شده است. برای مثال اینکه معلم در روستاهای دوردست و غالباً کوهستانی هم معلم است و هم ملای ده برای کفن و دفن و خواندن نماز میت برای مرده‌ها.
رسولی عمارلویی تاکنون کتاب‌های سقوط ۵۷ – قیام - دانش آموز تنبل -  قصه‌های عمو - بازگشت از قیامت و مناجات را منتشر کرده است که کتاب «بازگشت از قیامت» وی به چاپ دوم رسیده است. وی علاوه بر "معلم مدرسه" مجموعه شعر «پای خورشید» را نیز آماده چاپ دارد.
کد مطلب: 129238
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


مصطفی ایل
France
جناب استاد رسولی، با عرض سلام و مراتب احترام، خیلی مشتاق هستم یک جلد از همه کتاب های شما را داشته باشم، خواهشمندم بنده را راهنمایی فرمایید، سپاسگزارم مصطفی ایل