۱۴
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۴

آزمایشگاه ستاره‌شناسی، سفری بی‌نظیر، سرشار از دانش و زیبایی به ژرفای آسمان آبی

جواد لگزیان
برای سفری بی‌نظیر، سرشار از دانش و زیبایی به ژرفای آسمان آبی کتاب آزمایشگاه ستاره‌شناسی یک پیشنهاد به یاد ماندنی است که می‌تواند همچنین بهترین هدیه برای کودکان و نوجوانان علاقمند به دانش ستاره‌شناسی باشد.
آزمایشگاه ستاره‌شناسی، سفری بی‌نظیر، سرشار از دانش و زیبایی به ژرفای آسمان آبی
به گزارش مردم سالاری آنلاین، آزمايشگاه ستاره‌شناسي اثر دکتر ميشل نيکولز که به شرح انجام 52 آزمايش جذاب و شيرين نجوم براي کودکان و نوجوانان در محيط خانوادگي و يا مراکز آموزشي پرداخته، مجموعه‌اي بسيار نفيس و ارزنده براي علاقه‌مندان به علم ستاره‌شناسي مي‌باشد که توسط دکتر حسين پيوندي (به‌عنوان سرگروه) و خانم دکتر آزاده کبريايي از اساتيد دانشگاه شريف به اتفاق دو تن از مدال‌آوران جهاني نجوم در سال 1399 خورشيدي براي اولين بار به مرحله‌ي ترجمه رسيده است. 
ترجمه حاضر با اضافات علمي گروه مترجمين به محتواي اصلي همراه شده؛ که اين امر سبب غناي محتواي آن گرديده است.
اولويت‌بندي اين کتاب به‌صورت آزمايش‌هاي ساده، متوسط و پيشرفته در سه فصل متفاوت تدوين شده؛ اين امر علاوه بر تسهيل در يادگيري و لذت بيشتر از آزمايش‌ها، خاطرات بسيار خوشايندي را براي آزمايش‌کنندگان ايجاد می‌کند.
شايان ذکر است قلم زيبنده‌ي استاد فرزانه، پروفسور احمد دالکي (پدر نجوم آماتوري ايران) که ويرايش نهايي اين کتاب را برعهده داشتند، ارزش محتوايي آن را بيش از بيش افزوده است. 
يکي از ويژگي‌هاي اين کتاب، شرکت خواننده در تدارک و اجراي بخش‌هايي از برنامه‌ها و آزمايشات با دست خود براي خود مي‌باشد، به نحوي که لازم است کار را از مراحل آغازين شروع کند و کم کم ابزار آزمايش را تدارک ببيند تا با آنها و سيستم آزمون و خطا به مفاهيم علمي ستاره شناسي برسد.
کتاب آزمایشگاه ستاره‌شناسی ۵۲ آزمایش برای ۵۲ هفته سال اثر دکتر ميشل نيکولز با ویرایش نهایی استاد احمد دالکی را انتشارات تیزهوشان دکتر شاکری در ۱۳۱صفحه  و با قیمت ۱۸۰۰۰۰۰ریال رهسپار بازار کتاب کرده است.
کد مطلب: 172358
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *