۰
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۰

مصدومیت ۵۱ تن در زلزله ورزقان

مدیر کل بحران استان آذربایجان‌شرقی از افزایش شمار مجروحان زلزله ورزقان به ۵۱ تن خبرداد.
خلیل ساعی در این باره گفت: بر اساس آخرین آماری که از فرمانداری ورزقان گرفتیم ۵۱ تن در این حادثه مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند که پنج تن آنان برای دریافت خدمات بیشتر درمانی به تبریز اعزام شدند.
وی با بیان اینکه سایر مصدومان در محل تحت درمان قرار گرفتند گفت: خوشبختانه این حادثه مورد فوتی نداشته است.
مدیرکل بحران استان آذربایجان‌شرقی در خصوص میزان خسارات ناشی از این زلزله نیز اظهارکرد: به دنبال زلزله صبح امروز تعدادی از نماهای شهری ریزش کرده و همچنین برخی از منازلی که در زلزله قبلی تخریب شده و مشغول بازسازی آن بودند نیز دچار ریزش دیوارها شد.
وی همچنین در خصوص حضور نیروهای امدادی و تیم‌های مدیریت بحران در منطقه نیز به ایسنا گفت: در حال حاضر تمامی تیم‌های امدادی و ارزیاب در حالت آماده‌باش هستند و در منطقه حضور خواهند داشت.
به گفته ساعی نمی‌توان زمانی برای حضور امدادگران در منطقه قرار داد و تا وقتی که شرایط عادی به میان زلزله‌زدگان باز نگردد این افراد در منطقه حضور خواهند داشت.
آماده‌باش کامل تیم اورژانس و بیمارستان امام‌رضا (ع) تبریز
حبیب حسینقلی زاده مدیر روابط عمومی اورژانس آذربایجان‌شرقی، پیش از این به ایسنا گفته بود که پس از وقوع زلزله شش دستگاه آمبولانس از تبریز و چهار دستگاه دیگر که در همان منطقه مستقر بودند به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند و عمده علت مصدومیت و مراجعه افراد به اورژانس را ضربه به کمر و شکستگی اعلام کرد.
به گفته حسینقلی‌زاده تمامی تیم اورژانس و بیمارستان امام‌رضا (ع) تبریز در آماده‌باش کامل قرار دارند.
وی همچنین از شهروندان خواست در زمان وقوع چنین حوادثی راه‌های مواصلاتی را برای تردد خودروهای امدادی باز کنند و از ازدحام در این مناطق جدا خودداری کنند چرا که ازدحام آنان سبب تاخیر در امدادرسانی خواهد شد.
به گزارش ایسنا، در ساعت ۹:۵۱ صبح امروز زلزله‌ای به بزرگی ۵/۱ ریشتر شهرستان ورزقان را لرزاند که کانون آن در ۱۰ کیلومتری ورزقان، ۳۱ کیلومتری خواجه و ۴۱ کیلومتری اهر واقع شده است. همچنین بنا بر اعلام مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران از صبح امروز تاکنون قریب به ۳۰ لرزه و پس لرزه این منطقه را لرزانده است که برخی از آنها از جمله زلزله ۵/۱ ریشتری ورزقان در شهرهایی نظیر تبریز نیز احساس شده است.
کد مطلب: 13110
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *