۰
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۵

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان

رئیس گروه محاسباتی بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با اعلام اینکه ما به التفاوت افزایش حقوق خردادماه مستمری‌بگیران هفته جاری واریز می‌شود، گفت: افزایش قابل توجه کمک هزینه‌های بازنشستگان نیز به زودی اعمال می‌شود.
جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
رئیس گروه محاسباتی بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با اعلام اینکه ما به التفاوت افزایش حقوق خردادماه مستمری‌بگیران هفته جاری واریز می‌شود، گفت: افزایش قابل توجه کمک هزینه‌های بازنشستگان نیز به زودی اعمال می‌شود.
به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، بنفشه محمودیان افزود: سالانه بعد از اینکه شورای عالی کار در مورد حداقل دستمزد و میزان افزایش سایر سطوح دستمزد تصمیم گیری کرد، موضوع افزایش مستمری تامین اجتماعی مطرح می‌شود.
او گفت: پیشنهاد این افزایش نیز بر اساس شاخص‌های موثر در این افزایش، تدوین و به هیات دولت برای تصویب ارجاع و پس از این مرحله، ابلاغ و اجرا می‌شود.
محمودیان با بیان اینکه در سال جاری آخرین تصمیم درباره افزایش حداقل دستمزد‌ها به میزان ۲۶ درصد است، گفت: برای سایر سطوح ۱۵ درصد به اضافه ۱۶۴ هزار تومان اعمال شده است.
او تاکید کرد: افزایش مستمری‌های تامین اجتماعی نیز بر اساس همین مصوبه اجرایی خواهد شد.
رئیس گروه محاسباتی بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با اعلام اینکه ما به تفاوت افزایش حقوق خرداد ماه مستمری بگیران هفته جاری واریز می‌شود، گفت: مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت امسال نیز با حقوق بازنشستگان پرداخت می‌شود.
محمودیان گفت: امسال کمک هزینه‌های جانبی بازنشستگان نیز افزایش می‌یابد. افزایش کمک هزینه خواربار و مسکن افزایش مضاعف در سال جاری فراهم شده که طی جلسات هفته جاری با نمایندگان تشکل ها، این ارقام نهایی می‌شود.
او ادامه داد: امسال علاوه بر این پرداخت ها با موضوع متناسب سازی مستمری بازنشستگان نیز مواجه بودیم که این از مطالبات گذشته این قشر محترم است.
رئیس گروه محاسباتی بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: خوشبختانه با عزم جدی مدیرعامل و مدیران سازمان تامین اجتماعی مذاکرات متعددی در این باره ترتیب داده شد و از اسفندماه برای تامین منابع آن تفاهماتی صورت پذیرفت که امیدواریم ظرف دوماه آینده محقق شود و البته رقم این متناسب سازی هم قابل توجه خواهد بود.
او با بیان اینکه در خصوص روش پیشنهادی متناسب سازی حقوق بازنشستگان، موافقت نمایندگان آنها جلب شده است، گفت: عواملی مانند مشارکت افراد در مدت و میزان پرداختی حق بیمه و زمان برقراری مستمری در متناسب سازی حقوق بازنشستگان موثر است.
محمودیان افزود: ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بازنشسته از سازمان تامین اجتماعی مستمری دریافت می کنند که یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر آنها بازنشسته هستند و ۱۳۰ هزار نفر در ردیف از کارافتاده و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در گروه بازمانده قرار دارند.
کد مطلب: 131438
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *