۰
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۵

ایران ؛صادر کننده مد و لباس اسلامی

تالار وحدت تهران این هفته نمایش داشت اما این بار نه تئاتر قرار بود و نه کنسرت.
شاید جای تعجب باشد اما این بار نمایشگاه مد و لباس در حوزه مانتو و پوشش سر بانوان اینجا در مساحتی بالغ بر ۲هزار متر بر پا شد. این دومین نمایشگاه بزرگ مد و مانتو است که با هدف نزدیک شدن فاصله طراحان و تولیدکنندگان پوشاک ایرانی ـ اسلامی در آبان ماه برپا می شود. اواخر آبان ماه سال گذشته بود که این رویداد برای نخستین بار در سالن حجاب تهران برپا شد، اما مهم ترین تفاوت نمایشگاه امسال با سال گذشته داوری جدی و سختگیرانه درباره طرح های رسیده به نمایشگاه بود که سرانجام ۱۳۵ طرح به بخش نمایشگاهی راه یافت و ۷۱ مورد از طرح ها برای فروش انتخاب شد.
حمایت اتحادیه از طراحان
اما یکی از انتقاداتی که همواره درباره نمایشگاه های مد و لباس مطرح می شود، غیرکاربردی بودن برخی از طرح ها از لحاظ مد، طرح، پارچه و همچنین مقبولیت مردمی است؛ همچنین نبود ارتباط مناسب بین طراح و تولیدکننده و ضمانت اجرایی نداشتن طرح های ارائه شده، باعث شده است تا برخی با دیده تردید به تاثیرات مثبت برگزاری چنین نمایشگاه هایی بنگرند.
اما این بار حمیدرضا یوسفی فر، مدیر امور اصناف نمایشگاه مد و لباس «مانتو و پوشش سر» می گوید: این طراحان کسانی هستند که طی نمایشگاه ها و جشنواره ها توانستند با گرفتن امتیازات لازم به عنوان برترین گزینش شوند.
یکی از سیاست ها و اهداف اتحادیه کشوری صنف پوشاک این است که با به عضویت گرفتن طراحان برتر و بررسی نیاز تولیدکنندگان، آنها را به بخش های مختلف تولید معرفی کند.
به گفته وی ، اتحادیه کشوری صنف پوشاک اکنون علاوه بر ارائه جواز به تولیدکنندگان و همچنین فروشندگان، فصلی را هم باز کرده برای صدور جواز به طراحان تا هر جا تمایل دارند فعالیت کنند. یوسفی فر می گوید: اگر طراحی با مراجعه به اتحادیه اعلام کند که بیکار است، اما طرح هایش درجه یک است، اتحادیه آنها را به تولیدکنندگان معرفی می کند.
صادرات لباس ایرانی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه طراحی لباس زنانه پیش بینی کرد که در آینده‌ای نه چندان دور کشورمان تبدیل به صادر کننده مد و لباس اسلامی به کشورهای منطقه می‌شود.
سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد در بازدید از این نمایشگاه می گوید:در حال حاضر بسیاری از کشورهای منطقه خواهان استفاده از نوع پوشش اسلامی زنان ما هستند که این میل و اشتیاق با طراحی و تهیه لباس ملی و مناسب افزایش پیدا می‌کند.
وی تاکید می کند که نمایشگاه مد و لباس «مانتو و پوشش سر» دارای سه بخش است یک بخش مربوط به آثار طرح های جدید و انتخاب برترین هاست، بخش دیگر علمی است که در این بخش موضوعات علمی در حوزه مد و لباس مطرح می شود و بخش دیگر نمایشگاه بخش فروش است که در آن تولیدکنندگان برتری که آثار انتخاب شده نمایشگاه و جشنواره دوره گذشته را تولید کرده اند، حضور خواهند یافت. به گفته وی، آثار طراحان منتخب در این نمایشگاه از سوی تولیدکنندگان به تولید انبوه خواهد رسید و در نمایشگاه دور بعدی برای فروش عرضه خواهد شد.
نمایشگاه بزرگ مد و لباس اسلامی و ایرانی از نهم تا بیستم آبان از ساعت ۹ تا ۱۹ در محل تالار وحدت تهران برگزار می شود و بازدید برای عموم مردم آزاد است.
کد مطلب: 13344
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *