۰
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۵

روحانی:با فحاشی مشکلی از کشور حل نمی‌شود

رییس جمهوری با بیان اینکه با فحاشی و ردیف کردن جملات درشت مشکلی از کشور حل نمی‌شود، گفت: کسی که به طرح دولت ایراد می‌گیرد بگوید که راه حل چیست؟
روحانی:با فحاشی مشکلی از کشور حل نمی‌شود
رییس جمهوری با بیان اینکه با فحاشی و ردیف کردن جملات درشت مشکلی از کشور حل نمی‌شود، گفت: کسی که به طرح دولت ایراد می‌گیرد بگوید که راه حل چیست؟
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت اظهار داشت: دشمنان در تبلیغات می‌خواهند مردم را از قرار گرفتن دولت در سخت‌ترین شرایط تحریم اقتصادی تاریخ کشور، غافل کنند و در داخل هم متاسفانه گاهی اوقات نسبت به آن بی‌توجهی می‌شود.
رییس جمهوری با بیان اینکه شرایط ما یک شرایط عادی و معمولی نیست، افزود: شرایط سختی داریم و دشمنان فکر می‌کردند ظرف چند ماه قدرت تاب‌آوری نخواهیم داشت در حالی‌که امروز دو سال و نیم است که ملت و دولت در کنار هم در برابر این فشار و تهدید و فضای تحریم اقتصادی تروریستی علیه ملت ایران، پابرجا ایستادند و مسیر و راه خود را ادامه می‌دهند.  
وی اضافه کرد: البته میدان جنگ مشکلات، ‌زخمی شدن، شهادت هم دارد. میدان جنگ ویژگی‌های خود را دارد؛ قرآن مجید هم به این واقعیت اشاره می‌کند که در میدان جنگ فراز و نشیب فراوانی وجود دارد. باید توجه کنیم در پیشگاه خدا هستیم و در همه این فراز و نشیب خداوند است که می‌تواند دست ما را بگیرد.  
روحانی تصریح کرد: آمریکا، صهیونیست‌ها و ارتجاع فکر کرده بودند با تحریم سال ۹۷ کشور را از حیث اقتصادی دچار بحران می‌کنند و این بحران اقتصادی به بحران اجتماعی و بحران اجتماعی به بحران امنیتی تبدیل می‌شود که در هر سه مرحله ناموفق بودند و هیچ یک از این بحران‌ها رخ نداد. البته در شرایط تحریم زندگی مردم با سختی و فشار توام خواهد بود و مردم این واقعیت را به خوبی لمس و در برابر آن ایستادگی می‌کنند.  
رییس جمهور ی با خطا دانستن مقایسه شرایط جنگ با شرایط صلح، گفت: اگر آمار رشد اقتصادی دولت با نفت را در سال ۹۳، ۹۴، ۹۵ و ۹۶ باهم مقایسه کنیم رشد ۱۴درصد هم در یکی از این سال‌ها داشته‌ایم و به طور متوسط ۵ درصد رشد اقتصادی با نفت را شاهد بودیم.  
روحانی اضافه کرد: وقتی از رشد اقتصادی با نفت حرف می‌زنیم و نفت تحریم می‌شود، رشد اقتصادی به منفی تبدیل می‌شود؛ این سال‌ها را کنار هم قرار دادن درست نیست. اینکه یک روزنامه و موسسه اینها را کنار هم می‌چیند و می‌گوید این دولت رشد اقتصادی نداشت، باید گفت دولت کشور را در شرایط رشد اقتصادی منفی ۷.۴ تحویل گرفته و با رشد متوسط ۵ درصد آن را اداره کرده است.
رییس جمهوری تصریح کرد: اگر نفت را کنار بگذاریم - که تحریم عمدتا روی نفت است- رشد اقتصادی بدون نفت را محاسبه کنیم، در همین سال ۹۸ رشد کشور بدون نفت مثبت و ۱.۱ درصد بود. باید کاملا توجه داشته باشیم و در زمین دشمن بازی نکنیم. دشمن می‌خواهد به مردم ما القا کند که از لحاظ اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به پیروزی رسیده است و ما در عمل می‌خواهیم اثبات کنیم دشمن شکست خورده است.
روحانی گفت:دولت همه توان خود را امروز به کار گرفت تا نقدینگی را کنترل و با تحریم نفتی شدیدا مقابله کند و بتواند فروش نفت را با چارچوبی که درحال نهایی کردن است به فروش برساند.
 وی یادآور شد: دولت می‌خواهد در بخش بودجه‌ای بین منابع و مخارج تعادل ایجاد کند و سرمایه مطمئن برای مردمی که به آینده نگاه می‌کنند ایجاد کند. سرمایه مطمئنی در اختیار آنها باشد؛ حداقلی را دولت تضمین کند و حداکثری هم هست که مردم می‌توانند بر مبنای آن برنامه‌ریزی خود را تنظیم کنند و یک جان تازه ای هم به بورس بدهد.
رییس جمهوری گفت: این مجموعه طرحی است که ستاد اقتصادی دولت در هفته‌های گذشته روی آن بحث کرده و به تصویب رسانده و موضوع را به جلسه سران قوا برده در دو جلسه سران قوا در آن بحث شده و کلیات آن در نشست سران قوا به تصویب رسیده است و بعد از مراحل نهایی این مصوبه دولت هم آیین‌نامه‌های اجرایی آن را خواهد نوشت و حتما در زندگی مردم هم تاثیرگذار خواهد بود.
وی یادآورشد: کاری که هفته‌ها و ماه‌ها دولت زحمت کشیده دو قوه دیگر هم زحمت کشیده اند یک سری افراد پیدا می شوند نمی‌دانم مبانی ‌آنها برای اینکه مردم را دلسرد کنند چیست و می‌گویند این طرح ممکن است در دولت آینده زحمتی برای پرداخت درست کند و دولت می‌خواهد فشار را به دولت ‌آینده منتقل کند یک حرف کاملا دروغ و بی اساس است.
 روحانی عنوان کرد:  فقط در همین امسال ۱۷ پتروشیمی بزرگ را افتتاح می‌کنیم اگر کسی بگوید که این دولت همه اش به نفع دولت بعدی کار می کند در سال آخر به نفع دولت بعدی کار می‌کند، پتروشیمی‌ها را افتتاح می‌کند و ثمره دولت بعدی را اضافه می‌کند. در پارس جنوبی فازها را تکمیل می‌کند و اثر آن برای دولت بعدی است. مرتب در روستاها گاز، آب و برق می‌کشد و اثر آن برای دولت بعدی است این حرف کودکانه است این دولت و آن دولت چه معنایی دارد.
 وی یادآورشد: ما همه خادم مردم هستیم. این دولت منتخب مردم است دولت بعدی هم منتخب مردم است. ما باید کشور را در شدیدترین شرایط تحریم اداره کنیم و با کسی شوخی نداریم.
 رییس جمهوری گفت:کسی که به طرح دولت ایراد می‌گیرد لطفاً بگوید که راه حل چیست. با فحاشی و با ردیف کردن جملات درشت مشکلی از کشور حل نمی‌شود.
روحانی خاطرنشان کرد: ما به مردم عزیزمان قول دادیم که در شرایط تحریم تسلیم نمی‌شویم و به این قولمان عمل کردیم. ما به مردم خودمان قول دادیم که آمریکا در طرح شکست ملت در بخش اقتصادی ناموفق خواهد بود و این کار را هم انجام می‌دهیم.
وی یادآورشد: ما حقوق کارمند، کارگر و بازنشسته را سر موقع پرداخت کردیم، اوراق و یارانه‌ها و بسته‌های حمایتی را به موقع پرداخت کردیم چطور اینها را پرداخت کردیم، معلوم است که دولت برنامه ریزی کرده و حساب کرده و نگذاشته یک روز تاخیر شود. ما نگذاشتیم حقوق کارمندی یک روز تاخیر شود.
رییس جمهوری افزود: اینکه یک فردی بیاید و همین‌طور مطلبی را پشت تریبونی بگوید و بعد در یک جریده و روزنامه‌ای مقاله‌ای بنویسد. ما همه یک ملت هستیم و در برابر یک دشمن ایستاده‌ایم و مقاومت می‌کنیم این حرف‌ها چه معنایی دارد. ما هر هفته افتتاح‌هایی انجام می‌دهیم این چه حرفی است که این افتتاح‌ها به نفع دولت بعدی می‌شود.
رییس دولت تدبیر و امید یادآورشد: این واقعا حرف کودکانه‌ای است خب حتما به نفع دولت بعدی می‌شود و باید به نفع دولت بعدی شود. مگر دولت بعدی دولت خارجی است دولت بعدی هم از آن این ملت است و ملت آن را انتخاب می‌کند این دولت و آن دولت چه فرقی می‌کند.
روحانی بیان داشت: ما همین هفته در روز پنجشنبه یعنی فردا، ۲۳ هزار هکتار زمین کشاورزی آماده شده با برنامه‌ریزی مدرن آبیاری افتتاح می‌کنیم.  ۲۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی را آماده کردیم چیزی حدود ۳۷ کیلومتر تونل برای این طرح حفر شده است و حدود ۵۰۰ کیلومتر کانال و لوله‌کشی ایجاد شده است و سرمایه‌گذاری عظیمی در منطقه غرب کشور و مناطق مرزی ما انجام گرفته است.
رییس جمهوری عنوان کرد: ۸ میلیارد دلار با اذن مقام معظم رهبری برای آب در منطقه مرزی از صندوق هزینه شده است که طرح عظیمی است. ما از سال ۹۳ مشغول به‌کار هستیم و این مصوبات مربوط به سال ۹۳ است.  محصولی که ما الان می‌بینیم و افتتاح می‌کنیم از ۹۳ تا امروز است.
روحانی گفت: اگر بخواهیم اولین قدم را بگوییم طرح‌های قبلی آن مربوط به خیلی قبل است. حدودا از سال ۸۲ اولین اقدامات و طرح‌ها را در شورای امنیت ملی طراحی و تصویب کردیم یک سیر اقدامات عظیمی است که انجام گرفته و امروز به افتتاح می‌رسد.
وی ادامه داد: ما در این دولت علیرغم اینکه برخی‌ها می‌گویند چرا دولت در زمینه مسکن برنامه‌ریزی نکرده و علیرغم اینکه خود من هم می‌خواستم در مسکن وضعیت بهتری می‌داشتیم، ولی این دولت تا پایان دولت دو میلیون واحد مسکونی را در ۸ سال تحویل می‌دهد. این را با دولت‌های قبلی مقایسه کنید. ما کار عظیم و بزرگی انجام داده‌ایم.  یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسکن ناقصی که چیزی نداشته را تکمیل کردیم و تحویل دادیم.
رییس جمهوری خاطرنشان کرد: ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را در طرح اقدام ملی تا پایان دولت نهایی می‌کنیم. ۱۷۰ هزار واحد مسکونی را در سیل و زلزله سال‌های اخیر تکمیل کردیم و تحویل دادیم، البته غیر از مواردی که مرمت شده است. بحث این دولت و آن دولت یکی از حرف‌های بسیار زشت، بی‌منطق و کودکان است و ما این دولت و آن دولت نداریم.
روحانی خاطرنشان کرد: کشور را در چارچوب قانون اداره می‌کنیم و اگر پولی خرج می‌کنیم در چارچوب بودجه‌ای است که مجلس آن را تصویب کرده است. سال آینده هم اگر پولی خرج می‌کنیم در قالب بودجه است. البته دولت تلاش بزرگی کرد بر ای اینکه بتواند طرح‌های عمرانی‌اش را در این سال پایانی یک تحرک فوق‌العاده‌ای ببخشد.
رییس جمهوری تصریح کرد: در طول مدت امسال تا اینجا که الان هنوز ما در ماه مرداد قرار داریم، ۴۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌ عمرانی تخصیص داده شده است و کار بسیار بزرگی است. در این شرایط کرونا و این شرایط سختی، شما می‌بینید، طرح‌های عمرانی چگونه پیش می‌رود. برای اینکه در این شرایط به مردم کمک شود طرحی که ما در ستاد ملی کرونا تصویب کردیم به عنوان تسهیلات ودیعه مسکن، با بررسی‌هایی که صورت گرفته حدود ۷۰ هزار نفر مشمول این طرح می‌شوند و این ودیعه و تسهیلات به آنها پرداخت می‌شود و کمک بزرگی است به آنهایی که امروز در بحث مستاجری دچار مشکلات هستند.
روحانی گفت: همه اقداماتی که انجام می‌دهیم به معنای آن است که دولت جمهوری اسلامی ایران به‌رغم فشارهای آمریکا در بخش اقتصادی، شکست نخواهد خورد. البته مشکلات برای مردم هست و ما تلاش می‌کنیم این مشکلات را روز به روز کمتر کنیم همین طرح‌های اخیری که نهایی می‌کنیم ان شاء الله اجرایی شود این هم کمک به مردم است.
وی گفت: آن روزی که صدام به کویت حمله کرد ما نخستین کشوری بودیم که این کار را محکوم کردیم اعضای این شورا محکوم نکردند، ما همان روز صبح که صدام حمله کرد سه بعدازظهر در مقام عمل محکوم کردیم و بیانیه رسمی دادیم.
وی افزود: در عمل نشان دادیم که طرفدار کشورهای منطقه هستیم، اگر ما چراغ سبز به صدام نشان داده بودیم فردای همان روزی که کویت را اشغال کرد عربستان، قطر و امارات را اشغال می کرد. او در نامه به مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت مرز مشترک آبی ما با شما ۸۰۰ کیلومتر است یعنی این کشورها مال ماست، در حالی که مرز مشترک آبی ما با عراق ۱۸ کیلومتر بود.
روحانی ادامه داد: اگر ما برای ثبات منطقه نایستاده بودیم همه شما را صدام خورده بود. ما همواره برادر شما بودیم امروز هم هستیم، شما بدانید آمریکا علیه ایران ناموفق است ایران در کاری که دارد طبق قانون و مقررات مصالح ملی و منطقه‌ای خودش انجام می‌دهد پیروز خواهد بود 
رییس جمهوری در خصوص حادثه لبنان گفت: مردم لبنان دچار خسارت عظیم و بزرگی شده اند و کابینه دچار مشکل شد. معتقدیم وقتش نیست که از حادثه لبنان کسی سو استفاده کند، امروز وقت کمک به لبنان است.
روحانی افزود: جممهوری اسلامی ایران از همان ساعت اول کمک را آغاز کرد همان روز چهارشنبه دو فروند هواپیما فرستاد روزهای اخیر هم کمک‌های ایران دارو و تجهیزات فرستادیم هم به رییس جمهوری لبنان قول دادم اگر موردی مورد نیاز آنهاست بگویند تا کمک کنیم حتی در بازسازی بندر آنها کمک می‌کنیم.
وی تاکید کرد: ما از بقیه کشورها می‌خواهیم در این شرایط به مردم لبنان کمک کنند. لبنان نیاز به وحدت، حمایت آرامش و یاری دارد. مطمئن هستیم مردم بزرگوار لبنان که در حوادث مختلف ایستادگی کردند در این حادثه هم موفق خواهند بود و از این روزهای سخت نیز عبور خواهند کرد
کد مطلب: 134472
برچسب ها: حسن روحانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *