۰
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۴

سنت وقف کتاب نهادینه شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، بر لزوم نهادینه کردن سنت حسنه وقف کتاب و تجهیزات کتابخانه ای برای پویایی و ایجاد نشاط مضاعف در کتابخانه ها تاکید کرد.
سنت وقف کتاب نهادینه شود
 مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، بر لزوم نهادینه کردن سنت حسنه وقف کتاب و تجهیزات کتابخانه ای برای پویایی و ایجاد نشاط مضاعف در کتابخانه ها تاکید کرد.
پریسا کرمی در با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان، با اشاره به وجود ۱۰۰ باب کتابخانه عمومی، مشارکتی و مستقل در سراسر استان، اظهار کرد: یکی از مهمترین نیازهای مجموعه کتابخانه های عمومی برای توسعه کتابخانه ها و نیز رفع مشکلات در حوزه تامین تجهیزات و کتب، حضور خیرین و حامیان کتاب و کتابخوانی در این عرصه است.
وی با بیان اینکه تاکنون هشت باب کتابخانه عمومی خیرساز توسط نیک اندیشان گیلانی در استان احداث و یا به مجموعه کتابخانه های عمومی اهدا شده است، خاطرنشان کرد: ثمره این اقدام فرهنگی خیرین حوزه کتاب و کتابخوانی، بهره مندی کودکان، نوجوانان و جوانان مناطق مختلف استان از نعمت کتابخوانی و رشد آگاهی و دانش آنها بوده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان به فعالیت های متنوع کتابخانه ها در این محیط نیز اشاره کرد و افزود: امروز کتابخانه های عمومی از حالت بده و بستان کتاب خارج شده و به فعالیت های فرهنگی متنوع و جذابی برای علاقمند کردن افراد مختلف به کتاب و کتابخوانی روی آورده اند.
کرمی، همچنین بر لزوم نهادینه کردن سنت حسنه وقف کتاب و تجهیزات کتابخانه ای برای پویایی و ایجاد نشاط مضاعف در کتابخانه ها تاکید کرد و یادآور شد: از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خواستاریم تا با ایجاد زمینه های لازم در این خصوص نسبت به معرفی ظرفیت های بسیار فراوان حوزه کتاب و کتابخوانی به خیرین و واقفین با مجموعه کتابخانه های عمومی هم افزایی و مشارکن داشته باشد.
وی یکی از مهمترین رسالت های مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی را آسان سازی دسترسی مردم به کتاب های خوب توصیف کرد و گفت: برای دستیابی به این هدف مهم می توان از ظرفیت مساجد، بقاع، تکایا و نیز حضور علما و روحانیون برای معرفی کتاب های مفید در جمع مردم استفاده کرد.
حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان نیز، ضمن قدردانی از تلاش های کتابداران و دست اندرکاران حوزه کتاب و کتابخوانی در استان، تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب در این حوزه را چراغ راه دلسوزان فرهنگ و ادب کشور دانست و عنوان کرد: تاکیدات معظم له درخصوص لزوم گسترش امر کتابخوانی در جامعه همواره برای ما حجت بوده و یقینا ثمرات ارزشمندی به دنبال خواهد داشت.
وی با تاکید بر لزوم افزایش آگاهی های عمومی در جامعه، کتاب را یکی از مهمترین ابزارهای رشد آگاهی و دانش عنوان کرد که به راحتی در دسترس همگان قرار دارد و گفت: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی امری ارزشمند است.
مدیرکل اوقاف گیلان، با ارزیابی مثبت از اقدامات نهاد کتابخانه های عمومی در این حوزه، اضافه کرد: در سال های اخیر مجموعه کتابخانه های عمومی به صورت هوشمندانه در عرصه های اجتماعی حضوری پررنگ برای جذب افراد مختلف به سمت و سوی کتاب و کتابخوانی داشته است.
حجت الاسلام علیزاده همچنین با ابراز امیدواری نسبت به همکاری های بیشتر دو مجموعه کتابخانه های عمومی و اوقاف و امور خیریه، بر لزوم برگزاری جشنواره وقف کتاب به کتابخانه ها توسط مردم، دعوت از خیرین برای معرفی ظرفیت های کتابخانه ها و همکاری در احداث کتابخانه های عمومی با محوریت آموزش علوم قرآنی در مناطق مختلف استان تاکید کرد.
کد مطلب: 134788
برچسب ها: کتاب
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *