۰
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۰

انتقاد قالیباف از دولت

شهردار تهران تأکید کرد که تا این لحظه دولت هنوز سهم خود در یارانه بلیت مترو و اتوبوس پرداخت نکرده و شهرداری جور دولت را می‌کشد.
به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف در حاشیه نوزدهمین گردهمایی شهرداران کلانشهرهای کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این گردهمایی چالش‌ها و فرصت‌ها مورد بررسی قرار گرفت و رؤسای کمیسیون‌های مجلس نیز حضور داشتند.
وی ادامه داد: موضوعاتی که مورد بحث قرار گرفت اصلاح قوانین درآمدهای پایدار و اجرای درآمدهایی که در مجلس به تصویب رسیده است.
شهردار تهران بیان داشت: شهرداری‌ها یک نهاد عمومی غیردولتی هستند بنابراین باید برای هماهنگی و کار در شهرداری‌ها اتحادیه‌ای تشکیل شود.
وی خاطرنشان کرد: مدت‌هاست اتحادیه‌ها منحل شده بودند که امسال شاهد شکل‌گیری اتحادیه شهرداران هستیم.
وی با بیان اینکه در قانون شهرداری هر شهر هویت مستقل خود را دارد، گفت: اتحادیه شهرداری‌ها قصد ندارد جایگاه سازمان شهرداری‌ها را بگیرد.
قالیباف تأکید کرد: یکی از نیازهای امروز این است که برای شهر مرکزی درست شود تا لایحه‌های مختلف شهری را در بر بگیرد.
شهردار تهران بیان داشت: بر این باوریم که شهر یک موجود زنده است و مدیریت شهر می‌تواند نبض این موجود را در دست بگیرد.
قالیباف درباره راه‌اندازی رصد‌خانه در شهر تهران بیان داشت: مدت‌هاست در شهر تهران تلاش کردیم این رصد‌خانه را راه‌اندازی کنیم تا ۲۰ روز آینده این رصد‌خانه افتتاح می‌شود.
قالیباف در پاسخ به پرسشی مبنی بر پرداخت یارانه بلیت مترو و اتوبوس اظهار داشت: قیمت تمام شده یک سفر در شهر تهران بستگی به نوع وسیله و ساعت آن دارد.
وی با بیان اینکه در هر سفر در تهران حدود ۹۰۰ تومان هزینه می‌شود گفت: توافق ما این بوده است که این مبلغ را به سه بخش دولت، مدیریت شهری و شهروندان تقسیم کنیم که تا این لحظه هنوز سهم دولت پرداخت نشده است و شهرداری جور دولت را می‌کشد.
قالیباف در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه شهر تهران چقدر پیشرفت داشته است گفت: مردم شهر پیشرفت‌های شهر را می‌بینند و باید دراین خصوص نظر بدهند.
کد مطلب: 13637
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *