۱
۰
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۴
حرف ساده امروز

شنبه و یکشنبه موعود رسید!

شنبه و یکشنبه‌ای که حسن روحانی گفته بود روز شکست آمریکا و روز پیروزی ملت ایران است رسید. اما قضیه از چه قرار است؟
شنبه و یکشنبه موعود رسید!
شنبه و یکشنبه‌ای که حسن روحانی گفته بود روز شکست آمریکا و روز پیروزی ملت ایران است رسید. اما قضیه از چه قرار است؟
خلاصه ماجرا:
آمریکا گفته بود بامداد یکشنبه، با استفاده از مکانیسم ماشه، کلیه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را بازمی‌گرداند و بامداد امروز یکشنبه، تصمیمش را رسماً اعلام کرد. اما آیا تحریم‌ها علیه ایران بازگشت؟ هم سه کشور اروپایی و هم سازمان ملل با تصمیم آمریکا مخالفت کرده و اعلام کرده‌اند که آمریکا دیگر عضوی از برجام نیست که بتواند از مکانیسم ماشه علیه ایران استفاده کند. ضمن اینکه بازگشت یکجانبه تحریم‌ها امکان‌پذیر نیست. اما آمریکا اعلام کرده با هر کشوری که از تحریم ایران پیروی نکند برخورد خواهد کرد. حالا نتیجه چیست؟
نتیجه اول اینکه برخلاف گذشته، آمریکا تصمیمی علیه ایران گرفته اما جامعه جهانی با آن مخالف است. این حاصل برجام است که اجازه نمی‌دهد آمریکا علیه ایران، اجماع جهانی ایجاد کند. پس این موفقیت است.
اما نتیجه دوم این است که آمریکا فشارها را علیه ایران ادامه می‌دهد. پیش‌ازاین هم آمریکا از برجام خارج شد و کشورهای اروپایی باوجود حمایت از برجام، نتوانستند اثر تحریم آمریکا را کم کنند. پس روزهای سخت‌تری در پیش است.
کد مطلب: 136727
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


mohammad
Canada
به نظر مى رسد مسئولان نمى خواهند قبول کنند که امريکا با پيوند هاى مالى و بازرگانى قوى که دارد اجازه نخواهد داد که اکثر کشور ها در رابطه با ۶ قطعنامه سازمان ملل فعاليت بازرگانى را ادامه بدهند و به اين معناى آن است که تمامى ارتباط هاى مالى و بازرگانى ايران در اين رابطه دچار تزلزل و انفصال خواهد گشت و اين به معناى شرايط وخيم تر اوضاع اقتصادى به ويژه اقشار آسيب پذير مى باشد که تبعات خوبى نخواهد داشت