۰
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۵

رسوایی اخراج کارکنان ایران اینترنشنال

اتحادیه‌ ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا و ایرلند و همچنین فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران اخراج سه روزنامه‌نگار عضو خود از شبکه ایران اینترنشنال را محکوم کردند.
اتحادیه‌ ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا و ایرلند و همچنین فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران اخراج سه روزنامه‌نگار عضو خود از شبکه ایران اینترنشنال را محکوم کردند.
تعدیل کارکنان این شبکه تلویزیونی که در پی تلاش اعضای این نهاد برای به رسمیت شناخته شدن فعالیت صنفی در شبکه ایران‌اینترنشنال روی داده، از سوی اتحادیه‌ی ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا و ایرلند (NUJ) به عنوان «بهانه‌ای برای اخراج نمایندگان اتحادیه از این رسانه» خوانده شده است.
آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، ضمن اعلام همبستگی کامل با کارکنان عضو اتحادیه در شبکه ایران‌اینترنشنال، خواستار رفع بی‌عدالتی و این تبعیض آشکار شد. وی در این زمینه گفت: تعدیل اعضای اتحادیه تعرض آشکاری است که قوانین بین‌المللی و تعهد به حمایت از حقوق اتحادیه‌ها را به مضحکه گرفته است.
این هفته نمایندگان ایران‌اینترنشنال در اتحادیه، جهت اعلام همبستگی با اعضای فعال و همکاران متضرر، گرد هم آمدند. در پی این دیدار به اتفاق آرا بیانیه‌ای، بدون درج مشخصات افراد، در محکومیت اقدام اخیر شبکه ایران‌اینترنشنال صادر شده است. در این بیانیه از شرکت رسانه‌ای «ولنت‌مدیا» به عنوان گرداننده نیروی انسانی ایران‌اینترنشنال خواسته شده است که در تصمیم خود تجدید نظر کرده و اذعان کند که حقوق اتحادیه‌های صنفی بخشی از حقوق‌بشر است.
میشل استان‌استریت، دبیرکل اتحادیه‌ ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا و ایرلند، در توصیف تلاش‌های شبکه ایران اینترنشنال برای عدم به رسمیت شناختن فعالیت صنفی، به توافقنامه همکاری این شبکه با یک اتحادیه کمترشناخته‌شده به نام انجمن روزنامه‌نگاران بریتانیا (BAJ) اشاره کرد.
در بیانیه اعضای عضو اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا در شبکه ایران اینترنشنال آمده است: قرار دادن چهار عضو اتحادیه‌ روزنامه‌نگاران بریتانیا و ایرلند (NUJ) در فرآیند تعدیل نیرو، که در نهایت منجر به اخراج سه نفر از آنان شد، در شرایط فعلی بسیار نگران کننده است. همچنین اعضای اتحادیه در هفته‌ها و ماه‌های گذشته از سوی ولنت‌مدیا بعنوان شرکت کارفرما تحت فشار فراینده‌ای قرار گرفته‌اند. متاسفانه در این مدت ولنت‌مدیا برای رسیدن به هدفش که به رسمیت نشناختن اتحادیه‌ روزنامه‌نگاران بریتانیا و ایرلند در تلویزیون ایران اینترنشنال است، حتی از تهدید و ارعاب همکاران ما هم فروگذار نکرده است.
 
 
کد مطلب: 137554
برچسب ها: خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *