۰
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۵

تغییرات جدید در طول مدت سربازی

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از اعمال تغییرات جدید در طول مدت خدمت سربازی برحسب بومی و غیربومی بودن سربازان و محل خدمتشان خبر داد.
تغییرات جدید در طول مدت سربازی
رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از اعمال تغییرات جدید در طول مدت خدمت سربازی برحسب بومی و غیربومی بودن سربازان و محل خدمتشان خبر داد.
امیر غلامرضا رحیمی پور در گفت‌وگو با ایسنا دراین باره گفت: در راستای متناسب سازی مدت خدمت دوره ضرورت  سربازی در مناطق گوناگون خدمتی اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تغییراتی را در طول مدت خدمت سربازان بر حسب محل خدمت اعمال کرد. 
وی با بیان اینکه طول مدت سربازی برای کارکنان وظیفه بومی و غیربومی با کاهش خدمت در مناطق امنیتی درگیر و عملیاتی همراه بود، گفت: همچنین در مناطق عادی و برخوردار طول مدت خدمت سربازی افزایش یافت.
وی ادامه داد: براین اساس  مدت خدمت کارکنان وظیفه غیر بومی در مناطق امنیتی درگیر و جزایر طرح نازعات به ۱۷ ماه کاهش یافت. همچنین طول مدت خدمت در مناطق عملیاتی و امنیتی غیر درگیر محروم و بد آب و هوا مرزی و سایر جزایر خلیج فارس نیز ۱۸ ماه کاهش یافت.
به گفته رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح طول مدت خدمت سربازی برای سربازان غیربومی در مناطق عادی نیز ۲۱ ماه خواهد بود.
رحیمی پور ادامه داد:  مدت خدمت کارکنان وظیفه بومی نیز در مناطق امنیتی درگیر و جزایر طرح نازعات به مدت ۱۷ ماه، در مناطق عملیاتی و امنیتی و غیر درگیر، محروم و بد آب و هوا، مرزی و سایر جزایر خلیج‌فارس ۲۱ ماه و در مناطق عادی ۲۴ ماه خواهد بود.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه  مدت خدمت کارکنان وظیفه بومی و غیربومی شاغل در یگان‌های حفاظت دستگاه‌های دولتی از جمله سازمان زندان‌ها، وزارت اطلاعات، قوه قضاییه، انرژی اتمی و سازمان شیلات نیز به تناسب منطقه‌ای که در آن خدمت می‌کنند همانند کارکنان وظیفه نیروهای مسلح خواهد بود، افزود: مدت خدمت برای مشمولین امریه دار که در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی خدمت می‌کنند کماکان ۲۴ ماه خواهد بود.
به گفته وی مطابق مقررات ابلاغی کلیه کارکنان وظیفه‌ای که فاصله شهر یا روستای محل سکونت تا محل خدمت آنان بیش از ۵۰ کیلومتر باشد غیر بومی و کمتر از ۵۰ کیلومتر بومی محسوب می‌شوند.
رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: این مقررات برای مشمولین وظیفه اعزامی از تاریخ اول آذر ماه امسال به بعد اجرا می‌شود و مدت خدمت کلیه کارکنان وظیفه حین خدمت و کلیه مشمولین وظیفه که در آبان‌ماه سال ۱۳۹۹ به خدمت اعزام شود در شمول مقررات قبلی خواهد بود.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح  با بیان اینکه این کار خدمت را عادلانه‌تر کرده است، گفت: کاهش مدت خدمت بیش از دو سوم سربازان و افزایش یک سوم دیگر را دربرمیگیرد  و لذا در مجموع کاهش مدت خدمت داریم.
به گفته رحیمی پور پیشتر مدت خدمت در مناطق عملیاتی ۱۸ ماه و مناطق بد آب و هوا ۱۹ ماه بود.
کد مطلب: 137721
برچسب ها: سربازی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *