۰
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۷
مدودف تاکید کرد:

عدم تغییر مواضع روسیه در قبال دمشق

نخست وزیر روسیه با تاکید بر پایبندی مسکو به موضع سابقش در قبال سوریه اعلام کرد: حل و فصل بحران سوریه تنها از طریق مذاکره میان طرف‌های درگیر ممکن است
به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه در مصاحبه‌ای مطبوعاتی پیش از سفر خود به فنلاند تاکید کرد: حل و فصل بحران سوریه تنها از طریق مذاکره ممکن است لذا موضع مسکو در خصوص بحران سوریه تغییر نکرده و نخواهد کرد.
وی ادامه داد: مسکو از طرفین درگیر می‌خواهد تا با حضور بر سر میز مذاکره و توافق در خصوص راهکاری سیاسی، به درگیری‌های خشونت‌آمیز پایان دهند چرا که ادامه این وضعیت به سود هیچ کس نیست.
مدودف افزود: تا زمانی که برخی از کشورهای غربی خواهان برکناری بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از قدرت بوده و به مخالفان مسلح سوری کمک‌های تسلیحاتی کنند، برقراری صلح در سوریه ممکن نخواهد بود.
نخست وزیر روسیه در ادامه نسبت به مواضع یکجانبه برخی کشورها نسبت به اوضاع سوریه ابراز تاسف کرد و گفت: برخی‌ کشورها می‌خواهند نظام سوریه فورا برکنار شود در حالی که به طرف دیگر درگیر کمک‌های تسلیحاتی می‌کنند، این کشورها باید در مواضع خود بازنگری کنند.
وی گفت: مسکو معتقد است که این چنین مواضعی نادرست است و با این شیوه نمی‌توان بحران سوریه را حل و فصل کرد و در نهایت به تکه تکه شدن سوریه می‌انجامد.
کد مطلب: 13914
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *