۰
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۶

تحریم ایران در دولت بایدن نیز ادامه دارد

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا در گفت‌وگویی مدعی شد که کارزار تحریم های دولت دونالد ترامپ علیه ایران در دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز علیرغم تمایل او برای بازگشت به توافق هسته ای ادامه می یابد.
تحریم ایران در دولت بایدن نیز ادامه دارد
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا در گفت‌وگویی مدعی شد که کارزار تحریم های دولت دونالد ترامپ علیه ایران در دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز علیرغم تمایل او برای بازگشت به توافق هسته ای ادامه می یابد.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس،  الیوت آبرامز که به تازگی به امارات متحده عربی سفر کرده است،  امروز در گفت و گو با این خبرگزاری گفت که حتی با وجود وعده جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای[برجام]، کارزار فشار تحریم ها در دولت بایدن نیز علیه ایران ادامه می یابد. 
آبرامز گفت که تحریم هایی که ایران را به خاطر آنچه تخطی از مسائل حقوق بشری خواند، به خاطر برنامه موشک های بالستیک ایران و تاثیر آن در منطقه هدف قرار داده بودند، ادامه خواهد یافت و این موضوع و رسیدگی دقیق بازرسان سازمان ملل و شرکای آمریکا در منطقه آن فشار را حفظ خواهد کرد. 
نماینده منسوب از سوی ترامپ مدعی شد: حتی اگر به توافق بازگردید و ایرانی ها هم خواهان بازگشت باشند، [با توجه به] این اورانیومی که به تازگی غنی سازی شده،  نمی شد این مسائل واقعا اساسی مبنی بر این که آیا ایران اجازه خواهد یافت تعهداتی را که مدت ها پیش به جامعه جهانی داده است نقض کند،  حل کنید. 
آبرامز تعبیری را که ارائه کرد،  «چالشی دیگر از سوی ایران» برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خوانده و از آنچه واکنش کند ایران در اجازه دادن به آژانس  برای بازرسی تاسیساتی در خارج از تهران خواند،  انتقاد کرد. 
او علیرغم این که طبق فتوای مقام معظم رهبری ایران،  تولید، نگهداری و به کار گرفتن تسلیحات هسته ای حرام است و مقامات ایران تاکید کرده اند طبق این فتوا برنامه هسته ای ایران اهداف نظامی ندارد و اهداف صلح آمیز را دنبال می کند،  این ادعا را مطرح کرد که  «ایران انکار می کند که برنامه تسلیحات هسته ای داشته است؛ بنابراین، اکنون نمی تواند بگوید چیزهایی که در سال ۲۰۰۳ پیدا کردید،  بخشی از برنامه قدیمی تسلیحات هسته ای ما بوده است».
این مقام آمریکایی همچنین مدعی شد که  «عادی سازی روابط امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی، فشاری جدید بر ایران اعمال کرده است،  به ویژه آن که آمریکا برنامه یک توافق ۲۳ میلیارد دلاری  تسلیحاتی برای امارات متحده عربی دارد تا توسط آن بتواند جت های جنگنده F-۳۵ و پهپاد از آمریکا خریداری کند. 
آبرامز در آخر گفت: امیدوارم سال بعد وسیله اعمال نفوذی که با تحریم هایمان ایجاد کرده ایم،  با هر نوع فشاری از جمله به طور مثال ترس ایران (!) درباره روابط در حال توسعه میان امارات متحده و اسرائیل در منطقه به کار گرفته شود. تمامی این فشارها باید برای ترغیب ایران به تغییر رویه اش اعمال شوند.
همچنین نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ونزوئلا گفت که فارغ از نتیجه انتخابات آمریکا،  مذاکره آمریکا با ایران در سال آتی میلادی محتمل است. 
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه بلومبرگ،  الیوت آبرامز نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا در گفت و گویی با شبکه بلومبرگ با توجه به انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا و پیروز شدن جو بایدن نماینده حزب دموکرات آمریکا در رقابت با دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی این کشور درباره روابط آمریکا با ایران گفت: فارغ از این که چه کسی در سال ۲۰۲۱رئیس جمهور آمریکا باشد،  مذاکره ای [با ایران] انجام خواهد شد. 
آبرامز علاوه بر این،  نگرانیها مبنی بر این که ممکن است ترامپ برای اقدام نظامی علیه ایران برنامه ریزی کند را رد کرده و گفت که کارزار «فشار حداکثری یک اهرم فشار بزرگ را برای کسی که ساکن بعدی کاخ سفید خواهد بود،  ایجاد کرده است». 
کد مطلب: 139670
برچسب ها: جو بایدن تحریم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *