۰
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۳۵

احتمال خداحافظی تارانتینو

«کوئنتین تارانتینو» فیلمساز هالیوودی در مصاحبه‌های اخیر خود از احتمال خداحافظی‌اش از دنیای سینما در آینده‌ای نزدیک گفته است.
به گزارش خبرگزاری فارس، امسال همزمان با اکران فیلم «دجانگوی آزاد شده»، هشتمین فیلم سینمایی کارنامه کاری «کوئنتین تارانتینو» - کارگردان ۴۹ ساله هالیوود - گرامیداشت بیستمین سال ساخت فیلم «سگ‌های انبار» این فیلمساز نیز برگزار شد.
برخی رسانه‌های خارجی با توجه به مصاحبه‌های اخیر این فیلمساز هالیوودی، پیش‌بینی کرده‌اند که «تارانتینو» در آینده‌ای نه چندان دور از عالم سینما خداحافظی خواهد کرد.
در زیر گزیده‌ای از مصاحبه‌های اخیر «تارانتینو» با مجلات و نشریات خارجی را می‌خوانیم:
* آیا خبر احتمال کناره‌گیری شما از عالم سینما حقیقت دارد؟
- راستش را بخواهید، هیچ وقت دوست ندارم که یک فیلمساز پیر باشم، می‌خواهم تا جوان هستم در نقطه‌ای مشخص از زندگی‌ حرفه‌ای به این کار پایان دهم.
* دلیل چنین کاری چیست؟ چه ارتباطی میان پیری و فیلمسازی است؟
- خوب، کارگردانان معمولا هر چه پیرتر می‌شوند بهتر نمی‌شوند، معمولا بدترین فیلم‌های آن‌ها، در بین چهار فیلم آخری است که می‌سازند. من احساس می‌کنم که این امر در مورد من نیز صادق خواهد بود و کافی است که یک فیلم از چهار فیلم آخر یک فیلمساز بد از آب دربیاید، آن سه فیلم خوب نیز دخل‌شان می‌آید.
* برای شما نقطه مشخص برای پایان فیلمسازی کجاست؟
- فکر می‌کنم ۱۰ فیلم، عدد خوبی برای یک پایان باشد؛ البته باید بگویم در صورتی که دیدگاهم عوض شد و یا یک ایده جدید برای یک فیلم خوب به ذهنم رسید، شاید دوباره بازگردم ولی خوب فکر می‌کنم ۱۰ فیلم برای چنین کاری خوب است.
* خوب فیلمسازی در دوران پیری چه عیبی دارد؟
- به اعتقاد من، یک فیلمساز با آثارش زندگی می‌کند و می‌میرد ولی اگر شما بیش از اندازه بر این مورد پافشاری کنید، در واقع تمام استانداردهای هنری خودتان را بی‌ارزش کرده‌اید. من فیلمسازانی که در سن خاصی از کار استعفا می‌دهند را می‌ستایم، در واقع آن‌ها کل کارنامه کاری‌شان را با ۴ فیلم ضعیف آخر ضایع نمی‌کنند.
* شما در فیلم «لعنتی‌های مفتضح» هیتلر را کشتی و سربازان یهودی پوست سر نازی‌های را می‌کندند. در «دجانگوی آزاد شده»، یک برده‌دار توسط برده‌ای که زنش به اسارت گرفته شده، مغلوب می‌شود. هالیوود همواره از «آلیس در سرزمین عجایب» گرفته تا «جادوگر شهر اوز»، روایتگر داستان‌های خیالی پریان بوده است. آیا شما سعی کردید خلاقیت به خرج داده و با تجدید نظر در داستان‌های تاریخی، به قربانیان فرصتی برای دفاع از حق‌شان می‌دهید؟
- اینکه آثار من خلاقانه است یا خیر، به نظر مخاطبان بستگی دارد ولی این درست همان کاری است که من انجام می‌دهم، چون دوست دارم شاهد چنین رویدادهایی باشم. خوب این خاصیت فیلم است که شما در بسیاری از فیلم‌ها درست در زمانی که انتظار یک رویداد را دارید، اتفاق دیگری می‌افتد.
* آیا برای ساخت فیلم «دجانگوی آزاد شده»، که تلفیقی از تاریخ و افسانه است، فیلم‌ها و یا تاریخ خاصی را در ارتباط با زندگی در دوران جنگ تمدن‌ها مطالعه کرده بودی؟
- فیلم «دجانگوی آزاد شده» برای من تنها یک فیلم وسترن است که داستان آن در این برهه از زمان روی می‌دهد ولی خوب تجارت برده‌داری از این نظر که در برهه‌ای از زمان به انسان‌ها همچون کالا نگاه می‌شد، نیز برایم جالب بود.
کد مطلب: 14208
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *