۰
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۵

انگلیس برای سومین بار قرنطینه شد

نخست وزیر انگلیس با اشاره به شیوه انفجار گونه شیوع ویروس کرونا که به گفته او آمار مرگ و میر در این کشور را طی هفته گذشته ۲۰ درصد افزایش داده اعلام کرد که این کشور دوباره وارد قرنطینه سراسری شد.
انگلیس برای سومین بار قرنطینه شد
نخست وزیر انگلیس با اشاره به شیوه انفجار گونه شیوع ویروس کرونا که به گفته او آمار مرگ و میر در این کشور را طی هفته گذشته ۲۰ درصد افزایش داده اعلام کرد که این کشور دوباره وارد قرنطینه سراسری شد.
به گزارش ایرنا، بوریس جانسون شامگاه دوشنبه در سخنانی که از طریق شبکه‌های تلویزیونی و فضای مجازی منتشر شد تصریح کرد که افراد تنها در شرایط اضطراری، شامل خرید اقلام ضروری، مراجعه به درمانگاه و فرار از اذیت و آزار خانگی قادر به خروج از منزل هستند. همچنین افراد شاغل تنها در حالی که امکان کار در خانه وجود نداشته باشد باید خانه را ترک کنند.
مدارس و مراکز آموزشگاهی نیز ناگزیر تعطیل و آموزش دانش آموزان به صورت مجازی ارائه می‌شود.
نخست وزیر انگلیس توضیح داد که ویروس جدید و جهش یافته کرونا بین ۵۰ تا ۷۰ درصد مسری‌تر است و بیمارستان‌های کشور از ابتدای همه‌گیری کرونا شلوغ‌تر و تحت فشار بیشتری هستند.
پیش از این سخنان، بالاترین مقام‌های پزشکی سراسر بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی) با صدور بیانیه‌ای مشترک سطح هشدار کرونایی در این کشور را به بالاترین حد ارتقاء دادند.
در این بیانیه که یک نسخه آن در رسانه‌های انگلیس منتشر شد، آمده است که اگر محدودیت‌های کرونایی برای مهار شیوع این ویروس تشدید نشود سازمان خدمات درمانی این کشور ظرف ۲۱ روز آینده از پا درخواهد آمد.
این بیانیه می‌افزاید: بسیاری از بخش‌های نظام سلامت کشور تحت فشار سهمگینی قرار دارند. آمار ابتلا به کرونا به شدت بالاست و شمار زیادی از بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها و بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
نویسندگان این بیانیه با اشاره به اینکه آمار ابتلا به کرونا همه جا در حال افزایش است، تصریح کردند: اطمینان نداریم که سازمان ملی بهداشت تحمل فشار بیشتری را داشته باشد.
انگلیس پس از دوره نسبتاً آرامی که از اوایل سپتامبر آغاز شده بود در ماه اکتبر وارد قرنطینه عمومی در کل کشور شد. جانسون به مردم امیدواری داده بود که تا تعطیلات کریسمس اوضاع کمی بهبود خواهد یافت تا جایی که مردم بتوانند بازدیدهای خود را انجام دهند.
با این حال پس از قرنطینه ملی ماه اکتبر کشور وارد قرنطینه محلی بر اساس سیستم درجه بندی از یک تا سه شد. در این سیستم رده یک به معنی منطقه با خطر متوسط، ۲ وخیم و سه بسیار وخیم بود.
 ۱۹ دسامبر در حالی که مردم توقع شنیدن خبر کاهش حساسیت قرنطینه‌ها و امکان دید و بازدید سال نو را داشتند، جانسون برای اولین بار رده چهار را معرفی کرده و لندن و بخش بزرگی از جنوب شرقی انگلیس را در این منطقه قرار داد.
وی عامل این تغییر سیاست را شناسایی نوع جهش یافته‌ای از ویروس کرونا معرفی کرد. در نتیجه مقررات جدید، نزدیک به ۴۴ میلیون شهروندان گرفتار شده در منطقه با حساسیت درجه چهار امکان خروج از این حوزه را ندارند. فردای اعلام جانسون، یعنی ۲۰ دسامبر از ساعت ۱۰ شب، فرانسه مرز خود را به روی انگلیس بست که موجب شکل گیری یک صف طولانی از کامیون‌های باری در جاده‌های منتهی به بندر «دووِر» شد.
هم اکنون افزون بر ۵۰ کشور جهان در حالی از ترس شیوع گونه جدید ویروس کرونا مرزهای خود را به روی انگلیس بسته‌اند که هنوز دورنمای روشنی از بازگشت به روال عادی دیده نمی‌شود.
ساعاتی پیش سروزیر اسکاتلند اعلام کرد که از بامداد سه‌شنبه این منطقه به‌ مدت یک ماه دوباره قرنطینه می‌شود.
تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸ هزار و ۷۸۴ نفر به کرونا مبتلا شده و در همین مدت ۴۰۷ نفر زندگی خود را از دست داده‌اند. این برای ششمین روز متوالی است که موارد جدید ابتلای روزانه کرونا بیش از ۵۰ هزار نفر بوده است.
کد مطلب: 142678
برچسب ها: قرنطینه انگلیس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *