۰
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۵

نخستین مناقصه الکترونیکی در منطقه ۱۲

به منظور دریافت اسناد مناقصه به صورت الکترونیکی در شهرداری تهران برای نخستین بار، منطقه 12 پایتخت به صورت پایلوت انتخاب شد.
نخستین مناقصه الکترونیکی در منطقه ۱۲
به منظور دریافت اسناد مناقصه به صورت الکترونیکی در شهرداری تهران برای نخستین بار، منطقه 12 پایتخت به صورت پایلوت انتخاب شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 12، نخستین مناقصه الکترونیکی شهرداری تهران که در منطقه 12 به عنوان پایلوت برگزار شد، با حضور علی‌محمد سعادتی شهردار منطقه، معاونان و مدیران ارشد شهری منطقه، نماینده شورای اسلامی شهر تهران، نماینده اداره کل حقوقی شهرداری تهران، نماینده اداره کل مالی و اموال شهرداری تهران و نماینده سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران در ساختمان شهرداری منطقه 12 به اجرا درآمد و طی آن، اسناد مناقصات (پاکت الف) این منطقه به صورت الکترونیکی دریافت شد.
بر اساس این گزارش، سعادتی در مورد این رویداد گفت: موضوع شفافیت و سلامت اداری و مالی در دوره مدیریت شهری جدید در شهر تهران، همواره یکی از دغدغه‌ها و تعهدهایی بوده که به شهروندان وعده داده شده و از سوی دیگر عزم شهرداری تهران همواره بر تحقق شهروند الکترونیک در این شهر بوده است.
وی با اشاره به مناقصات و مزایده‌های متعددی که همه‌ساله در شهرداری‌های مناطق 22گانه برگزار می‌شود، ادامه داد: الکترونیکی‌شدن این مناقصات و مزایده‌ها با دو هدف ایجاد شفافیت و سلامت اداری و مالی و حرکت به سوی تحقق شهروند الکترونیک در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته که اقدام نیکو و شایسته‌ای است.
شهردار قلب طهران توضیح داد: این اقدام سبب می‌شود پس از این، همه پیمانکاران و عوامل برگزاری و انتخاب پیمانکاران در مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها بتوانند به صورت الکترونیکی، اسناد، مدارک و مختصات خود را برای شرکت در مناقصه در سامانه و سیستم‌های جامع مبتنی بر فناوری ثبت و ضبط کنند که به این ترتیب امکان هرگونه دخل و تصرف یا خدای‌ ناکرده تخلف در این زمینه کاهش پیدا می‌کند یا حتی به صفر می‌رسد.
وی افزود: شهرداری منطقه 12 به عنوان اولین منطقه تهران، شاهد برگزاری اولین مناقصه ‌الکترونیکی بود؛ به‌گونه‌ای‌که هم اسناد شرکت‌کنندگان در این مناقصه به صورت الکترونیکی در سامانه جامعی که به این منظور طراحی شده، ثبت و ضبط و بارگذاری شد و هم اعضای کمیسیون مناقصه به‌طور کامل به صورت الکترونیکی موارد بارگذاری‌شده را بررسی کردند.
سعادتی با بیان این مطلب که به‌زودی این اتفاق در دیگر مناطق شهر تهران نیز به اجرا درخواهد آمد، گفت: این فرایند اعتماد عمومی و مشارکت را در سطح پیمانکاران و همکارانی که در قالب شرکت‌های مختلف، باری را از دوش شهرداری تهران برمی‌دارند، اقدامات اجرایی ما را رقم می‌زنند و خدماتی را به شهروندان ارائه می‌دهند، افزایش می‌دهد که جای تقدیر و تشکر دارد.
کد مطلب: 143392
برچسب ها: شهرداری تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *