۰
جمعه ۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۱

آقای وزیر در فرانسه چه می‌کند؟

وزیر آموزش و پرورش به فرانسه رفت تا در اجلاس جهانی «آموزش برای همه» شرکت کند.
 حمیدرضا حاجی‌بابایی که هم‌‌اکنون سکان‌دار دستگاه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران است، روز سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه عازم کشور فرانسه شد.
حاجی‌بابایی، هیئت همراه وی و تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای شرکت در نخستین اجلاس جهانی آموزش برای همه و مجمع عمومی یونسکو که هر دو سال یکبار در پاریس مقر یونسکو برگزار می‌شود و وزرای آموزش و پرورش کشورهای عضو در آن شرکت دارند، به کشور فرانسه رفت.
* بازدید از مدرسه سعدی شهر پاریس
حاجی‌بابایی در روز چهارشنبه اول آذر به همراه چند تن از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و سفیر ایران در فرانسه از مدرسه سعدی شهر پاریس بازدید کرد.
وزیر آموزش و پرورش در این بازدید در جمع فرهنگیان و دانش‌آموزان این مدرسه اظهار داشت: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری، حمایت و توجه بیشتر به مدارس خارج از کشور در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است .
وی بر بررسی و حل مشکلات معلمان مدارس خارج از کشور تأکید کرد.
*‌ حضور در مراسم عزاداری ایرانیان مقیم فرانسه
وزیر آموزش و پرورش در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان که توسط ایرانیان مقیم فرانسه برگزار شده بود، شرکت کرد.
همراهان وزیر در سفر به فرانسه، ۲ نفر از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، قائم مقام وزیر و رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور ، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان هستند.
* بازدید از دفتر جمهوری اسلامی ایران در یونسکو
وزیر آموزش و پرورش به منظور آشنایی با مسائل آموزش و پرورش ایران در یونسکو از دفتر جمهوری اسلامی ایران در یونسکو بازدید کرد.
برگزاری نشست مقدماتی اجلاس جهانی «آموزش برای همه»
نشست مقدماتی اجلاس جهانی «آموزش برای همه» با حضور ۸۰ تن از سران و وزرای کشورهای جهان در شهر پاریس برگزار شد.
* آموزش برای همه
اعلامیه آموزش برای همه در سال ۱۹۹۰ میلادی با داشتن ۶ هدف در راستای آموزش و تربیت تمام افراد جامعه، با سواد کردن افراد جامعه، آموزش دانش‌های مفید در زندگی به امضا رسید و مقرر شد، وزرای آموزش و پرورش کشورهای عضو یونسکو تا سال ۲۰۱۵ میلادی این اهداف را در کشور خود محقق کنند.
کد مطلب: 14655
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *