۰
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۲

شعارهای آزادی فلسطین در بلگراد

جمعی از مردم صربستان و فلسطینی های مقیم این کشور در حمایت از مردم فلسطین در میدان بزرگ شهر بلگراد تجمع کرده و شعارهای ضد رژیم صهیونیستی و آزادی فلسطین سردادند.
شعارهای آزادی فلسطین در بلگراد
 جمعی از مردم صربستان و فلسطینی های مقیم این کشور در حمایت از مردم فلسطین در میدان بزرگ شهر بلگراد تجمع کرده و شعارهای ضد رژیم صهیونیستی و آزادی فلسطین سردادند.
به گزارش ایرنا، جمعی از مردم صربستان و فلسطینی‌های مقیم روز چهارشنبه با سر دادن شعارهای ضد رژیم صهیونیستی، آزادی- آزادی فلسطین و الله و اکبر، انزجار خود را از حملات نظامی این رژیم به مردم فلسطین، زنان و کودکان مظلوم و بی گناه نشان دادند.
معترضان پارچه نوشته هایی را در دست داشتند که بر روی آنها نوشته بود: اشغال فلسطین پایان یابد،  کوزوو صربستان است و فلسطین یک کشور است.
تجمع حمایت از مردم فلسطین در بیت المقدس به همت فلسطینی های مقیم و سفارتخانه فلسطین در بلگراد حدود ساعت ۱۴ به وقت محلی در میدان مرکزی پایتخت صربستان برگزار شد.
در این تجمع نمایندگانی از سفارتخاهای اسلامی در صربستان از جمله سفارت جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.
صبح امروز (چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت) در جریان یک مناظره تلویزیونی که در تلویزیون "پروا" صربستان برگزار شد، «محمد نبهان» سفیر فلسطین در بلگراد از طریق اسکایپ با اشاره به وقایع جاری در نوار غزه گفت که در یک طرف این حمله نیروی نظامی اسرائیل و در طرف دیگر مردم بی‌گناه و افراد غیرمسلح فلسطینی قرار دارد.
وی افزود: این مقایسه‌ عادلانه نیست. در یک طرف اسراییل قدرتمند بوده و مدرن‌ترین سلاح‌ها را در اختیار دارد و در طرف دیگر افرادی هستند که دارای سلاح‌های پیش‌پا افتاده هستند. توان دو طرف در این نزاع برابر نیست و این درگیری از ۲ روز پیش در بیت‌المقدس آغاز نشده، بلکه از زمان بسیار دور است.
سفیر فلسطین اظهار کرد: اکنون در بیت المقدس پاکسازی نژادی و قومی در جریان است و آنها می‌خواهند مردم ما را از خانه‌های خود بیرون کنند و گروه های دیگری را از نقاط مختلف جهان در این منطقه اسکان دهند.
وی اضافه کرد: آنها افرادی را که در طی دهها سال گذشته در این منطقه زندگی می کردند از اماکن خود بیرون می‌رانند. دلیل درگیری‌های چند دهه‌ای  در فلسطین، حماس نیست، بلکه علت آن اشغال سرزمین های فلسطین در کرانه باختری توسط اسراییل است.
ارتش رژیم صهیونیستی در ۲ روز گذشته نوار غزه را آماج حملات زمینی و هوایی خود قرار داده که موجب ویرانی زیرساخت‌ها و مراکز درمانی این باریکه شده است.
نیروهای مقاومت اسلامی در غزه نیز به‌ تلافی حملات صهیونیست‌ها به این باریکه، سرزمین‌های اشغالی توسط صهیونیست ها را با موشک هدف گرفته‌اند که تعدادی از صهیونیست‌ها در این حملات کشته و مجروح شده‌اند.
وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که به دنبال حملات گسترده رژیم صهیونیستی، تعداد قربانیان فلسطینی تا ساعت یک بعد از ظهر روز چهارشنبه به ۴۸ شهید و بیش از ۳۰۶ زخمی رسیده است که نشان دهنده میزان جنایات نیروهای اشغالگر است.
اکثر کشورهای جهان حملات بی‌رحمانه و غیرانسانی رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرده و خواهان توقف فوری آن شده‌اند. همچنین در دو روز گذشته ده‌ها تظاهرات در شهرهای مختلف جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه و قدس اشغالی برگزارشده است.
کد مطلب: 150088
برچسب ها: صربستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *